Howrsetråden, den åttonde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den åttonde

KL

Det känns som att min gamle svarte börjar prenumerera på denna tävling .. :D

lolitas_50523f39e087c35af04e5f3c.jpg
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Jag har precis börjat spela. Några nybörjartips såhär i början? saker som kan va bra i längden kanske. Får se om jag kommer fortsätta, spelade horse saga på fb innan men sen tog dom ju bort det :mad:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

*kl*

Läste just igenom tråden "VARNING! Spelare som utlovar pass!", och på något sätt så känns det som att Howrse inte har någon koll alls :p
Tycker det är dåligt att gå ut med att de har sådana effektiva medel att hitta fuskare men de kan samtidigt inte veta om ett konto blivit hackat. Känns inte riktigt som att de går att lita på. Tycker lite synd om spelare som kanske är lite unga och naiva och tror att de ska få gratis saker (visst det är dumt att gå på sådant men ändå) och så finns risken att de inte ens kan få tillbaka kontot om det blir hackat.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Det finns hur mycket som helst! Är nog lättare om du frågar om specifika saker.
Börja med att tala om vad du heter på spelet och vilken/vilka raser du sysslar med. Så kan vi lägga till dig som vän oxå :-)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

När du uppnår 20 tjänstgöringsdagar (eller köper affärsnyckeln) och startar ditt ridcenter finns det några saker som du kan göra för att underlätta för centrets framtid. För att ge ditt center bra ekonomiska förutsättningar så ska du börja med att tjäna pengar till ditt center innan du börjar köpa boxar. Inackorderade hästar ger centret väldigt lite equus.

Gå direkt till ridcentrets butik och köp spillning, du får köpa 1000 spillning per dag. Nu går du till centrets ängar, där finns en knapp som heter 'göra gödsel från spillning', klicka på den och gör sedan gödsel av spillningen. Nu går du tillbaka till butiken och säljer in gödslet till butiken. Upprepa samma procedur varje dag, det tjänar du extra equus på. :)

Välj inriktning på ditt center och skapa nybörjartävlingar, alltså tävlingar begränsade till nybörjarhästar. Varje gång en av dina tävlingar anpassade för nybörjarhästar startar får ditt center 500 equus. :)

Beroende på vilket datum det är så kan det vara dags att börja odla grödor. Våren börjar alltid den 15e varje månad, på våren ska du odla lin för att tjäna mest equus. Du kan för varje odlingsomgång odla på 5 ängar och du ska alltid använda gödsel som gödningsmedel, så spara gärna lite gödsel i förrådet när odlingssäsongen närmar sig.
Sommaren börjar alltid den 22a varje månad och då odlar du vete, räkna så att du kan odla två omgångar vete varje sommar så tjänar du mest equus. Igen, använd alltid gödsel som gödningsmedel.

Odlar gör du som sagt på 5 ängar åt gången, så köp de största bördiga ängarna du har råd med. Men sätt inga fågelskrämmor på dem förrän du kan köpa de stora bördiga ängarna, de är dyra men riktigt bra. Hösten börjar den 1 varje månad och nu låter du alla ängar ligga i träda över hösten och vintern så de är redo för odlingar till våren.

Sälja alla skördar du får, både lin, vete och alla bäddar av båda sorterna. För pengarna köper du fler bördiga ängar, så stora som möjligt och fågelskrämmor till de största. Ditt mål är att få ihop 10 stora bördiga ängar med fågelskrämmor, fler än så behövs inte till odling. 10 ängar är nödvändigt så att den omgång ängar du precis skördat på får ligga i träda under tiden du odlar på nästa omgång ängar. Odla nu så många howrse år du orkar och när du är nöjd med hur mycket equus du har kan du börja köpa boxar, anställa folk och ta in inackorderingar. Fortsätt att odla som ovan varje år. De små bördiga ängarna du i början köpte för odling använder du som betesmark till hästarna och köper nya ängar vid behov, storleken väljer du efter hur mycket equus du har. Nu har du riktigt bra förutsättningar för ditt center. :)


Oj, det blev mycket text det där. :o
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Haha, ja väldigt aktuellt. :D

De som inte lyckats få vildarna tidigare är säkert nöjda när de nu får en andra chans, om de vill samla på dem alltså. :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Detta event kom lite väl tätt, fast jag gillar iofs eventen. Har fått väldigt mycket utan att behöva använda en massa pass. Mitt skafferi av svartamarknaden-prylat är ändå hyfsat stort med tanke på hur lite jag faktiskt köpt för pass :).
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Man har en tillräckligt bra häst och ställer upp i tävlingar som har en rosett efter sitt namn, vinnaren får en rosett. En tävling får rosett om den har en prestige som är högre än 75%. Är hästen inte tillräckligt bra kommer inte tävlingarna upp på anmälningssidan.

Det krävs ganska bra hästar för att få rosetter, en bit över 300 i den bästa färdigheten brukar krävas plus en del SM-föremål.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Det är verkligen synd att det är så många som fuskar. Dessutom verkar det inte som att de kollar så noga på bilderna numera. Det är många "dåliga" bidrag med nu tycker jag.

*KL*
Om ni ser mitt bidrag så får in gärna rösta.
StegrandeRegnbgshstnyman-1.png

Vad kul att du skickat in den. Såg denna i teckningstråden och tänkte att denna borde ju skickas in till howrse, men visste inte om du spelade:)

Jag ska absolut rösta på den om jag ser den, tyckte den var väldigt fin:)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Kl*

Jag tillhör den skaran som gillar eventen skarpt, i allafall när man slipper använda sig av pass :D

Nu har jag gett alla på min lista lotter, förutom de som hade fullt: Sleipner, dramatik, nixehen, Crossline, Tamino123, beckaneesen, Siri1 och Fishli.
Vet inte ens om alla finns här.. men de flesta i allafall.
Nu hoppas jag på en massa lotter tillbaka, har redan fått från Thbet, tack tack :-)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Tack själv! :D

kl

Jag har börjat söka igenom min långa lista med vänner och skickar till er som det går att skicka till. Ni andra får jag väl försöka ge lotter till i en annan dragning. ;)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

kl

Tar gärna emot lotter och skickar till alla som skickar till mig, inklusive alla på vännerlistan som jag vet är aktiva :) Om ni skickar lotter till mig men jag glömmer skicka tillbaka, påminn gärna via pm på howrse!
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

KL

Åh, jag fick en filosofens sten! :love: nu är bara frågan vem som skall få den av mina pållar.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Grattis! :D
Det enda vettiga jag fick var några lotter till nästa dragning samt 1 månads prenumeration på pegasuskonto. Eller ja, en diamant fick jag ju med... Annars bara äpplen och sån't tråkigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 106
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
917
Senast: Mineur
·
Svar
2 001
· Visningar
98 185
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
51 52 53
Svar
1 059
· Visningar
34 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp