Howrsetråden, den åttonde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den åttonde

+ zassoo:
Riktigt jobbigt att leta hingst, men mejlade och kollade med en tjej om jag fick låna samma hingst som jag gjorde sist, men fick låna hennes andra med högre gp istället :)
Kanon snällt verkligen, så nu blir det nytt föl snart, dock blir gp inte så högt då detta stoet har 591 i gp, hingsten 658. (Orkar inte räkna ut nu i förväg).
Hoppas det blir ett sto nu bara!
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Föresten, jag kan klicka var 3e timme nu tror jag det är. Klickade nyss och kan klicka igen vid 16, så nästa efter det är vid 19? Har inte tagit detta eventet så seriöst så har inte ens koll på när jag kan klicka xD
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Okej va bra då vet jag :)

Såklart blev det ännu ett hingst föl med 627 i gp, kommer lägga en zeus på den sen kanske, eller på någon av de andra fölen. Nu ska jag inte avla på ett tag, har 3 föl och 1 eller 2 andra att bluppa :P
Behöver sälja av lite annat med, ska dock spara en del till samlingarna :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Jag funderar på att byta kön på en av mina bästa hannohingstar och betäcka med den andra. Vill helst inte inavla...meeen då förlorar jag ju inkomsterna som betäckningarna ger. :(
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Jo blir ju en balansgång, jag har inga egna 100 bluppade hingstar. Fick ju två häromdan + en ny idag, behåller iaf en av de bättre som hingst, den andra ändrar jag nog kön på. Kommer bli svårt sen bara att höja gpet :o
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Funderar också på att skicka något meddelande och fråga någon med en bättre hingst till någon märr, och bara hoppas hoppas hoppas av avkomman också blir en hingst. Om någon här har en connemarahingst med runt 620 i GP som är villiga att komma överrens om pris är det bara att hojta! :laugh:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Det var det jag gjorde, fanns inga ute med gp över stoets egna, så jag mejlade ett par olika och frågade. Och den ena tjejen har nu lånat ut sina hingstar åt mig :) Super bra, billigt också hon ville ha 500 för en betäckning (oavsett gp, den ena hade 648 den andra 658).

En annan som jag fick svar från skulle ha 7500 för hingstar med gp runt 630, sämre än mitt sto alltså. :o
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Vad var det för ras på hingsten du sökte? :) Det priset (7500 för 630) lät väldigt högt om det inte är på någon ras som inte är "så långt framme" i GP.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

PRE avlar jag på :)

Högsta inom PRE har 720 eller nått sånt.
Jag tyckte det var på tok för mkt för en hingst runt 630, ske därför i att svara och efter skrev denna tjejen att hon tog 500, som hittat!

Edit:
Tänka köpa mig en enhörning nu när jag har lite pass, men vad tusan ska man välja för ras :o Skit svårt ju, vill gärna ha en ny (avlar ju PRE). Och den måste vara fin hehe. Funderar på någon ponnyras kanske?
 
Senast ändrad:
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Tror vi har fått betäckningar från samma tjej, jätteschysst verkligen :). Min hingst med 648,8 GP är fullbluppad nu om du är intresserad. Du är inte intresserad av att samarbeta med PRE-aveln? Slipper man jobba lika mycket för att få fullbluppad avelsmaterial.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Jag avlade också PRE-hörningar innan, gick över till tinker sen för de har så söt bild:p
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Ja det är möjligt :)
Ja det är jag! Ja det kan vi göra, gör det bra mkt enklare om man samarbetar :)

Dramatik: Jo jag funderade på tinker, tyckte med dom var söta :D
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

KL

Tror precis att jag köpte en häst där ägaren glömt att sätta dit en till nolla i priset ..
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

haha, vad var det för ett kap då? :D

----

Vem var det soom hade painthingst med gp på 520 typ?
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Connemarahingst, renrasig med 626 i GP för 3000 equus. :D

.. Kan nämnas att säljaren köpte den för två dagar sedan och då betalade 40 000.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Jag vill också veta :D
edit: läste nu, låter som att det fattas en nolla :p


Pride: Det var nog mig du menar, jag har en med 512 i Gp :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 311
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
975
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 250
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 070
· Visningar
34 408
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp