Howrsetråden, den åttonde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den åttonde

KL

Nu är lotteriet tillbaka på internationella, äntligen kan man vinna lite bra grejer igen, på ett lätt sätt. :banana:


(fast jag hatar allt jox med vänförfrågningar...)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Såg att lotteriet var tillbaka, lite trist tycker jag. Och vildingar i y-hornen. Men det ser ut som att det kan komma en ny vilde för jag känner inte igen en av dem på bilden vid lotteriet. Jag samlar ju på vildar så det är roligt med nya, synd bara att de kan bli så himla dyra. Blir nog tvungen att försöka få den i y-hornen om den kommer där, för lotteriet brukar inte vara så bra för mig. :mad:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Ja den nya ser söt ut! :D Jag har tvärtemot inte gillat vildhästarna, skaffade en camargue för att det var den enda som var fin, hehe.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Jag var ju inte med på den tiden när ädelstenhästarna fanns och Grane var ju dötråkig, så vildingarna var ju roliga bara därför och eftersom jag redan börjat samla på dem känns det dumt att sluta nu. :D
Däremot är ju vildingarna rätt värdelösa, de kostar skjortan att tämja, ger snålt med diamanter, kan inte användas till prestigehöjare i centrets tävlingar och inte heller ta plats i centret så det krävs färre dressyrhästar. Men de är ju betydligt sötare än Grane som är totalt värdelös. Hur tänkte de när de skapar en häst som kostar mer än vad den ger? Ett pass för att återuppliva och det man får är två diamanter och 20 000 equus. :crazy:
I jämförelse är vildingarna rena kapet. :p
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Bekymret med vänförfrågningar har jag löst så att jag inte tar bort vännerna efter eventet som jag gjorde efter mitt första lotteri, då kan jag bara skicka ett pm och fråga om vi ska byta lotter. Enklare så även om listan blir lång och rörig. :p
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Haha nej då tycker jag det nog är enklare att skicka nya vänförfrågningar än att maila, invänta svar, skicka biljett och kanske gärna hålla koll så man får sin biljett själv.. :p

Vad heter du förresten på int.? Har nog frågat ca 700 gånger men minnet sviker.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Spansk mustang var väl den första vildingen vi fick på svenska sidan tror jag.. har iaf en :p


kl

Och imorgon får jag min Venus :banana:
Min gamla Snow får jag släppa lös helt enkelt, han har varit i mitt stall nu över ett år (eller var det 2?), och är rätt oduglig :P dags att han får springa lös hädanefter ^^
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Lättare att bli utan lott tycker jag när man ska ha nya vänner. Om jag skickar pm först så ger de ju förhoppningsvis en lott först så kan jag bara ge tillbaka en. Men skickar de en vänförfrågan måste jag nu ge en lott när jag accepterar och då kommer det mer sällan en lott tillbaka, för accepterar jag vänskapen utan att ge en lott kommer det garanterat ingen lott av den andre först.

Nåja, i detta event är det inte så viktigt att få många lotter varje dag när det är vildingar som högsta vinsten. Jag har ju alla vildingar hittills och har inte något mål i att ha flera av samma. Blir väl när den nya vilden dyker upp jag får satsa mer, om det dyker upp någon. :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Japp, den spanska mustangen var först ut. Det är den även i eventet har jag sett.


eyz - glömde ju skriva att jag heter Sleipner även på int. men är inte så aktiv där. Har kontot mest för att ha lite koll på eventen. :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Nej högsta vinsten, alltså en vildhäst, är kanske inget att jaga (och chansen att vinna den är ju dessutom försvinnande liten), men däremot finns ju alla bra SM-prylar att vinna; sten, armar, harmoni/äpplen, vågen, "Hermes winged staff" vad nu den kan heta på svenska ;).. Kort och gott sånt jag har och byter mot äpplen så jag är positiv till detta event. :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Hermes bevingade stav heter den på svenska versionen;) Spelar du inte alls på svenska versionen?:)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

ah, då sparar jag den så länge :) Har lagt till dit nick i hästens namn, så jag vet vems den är ;)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

För mig som inte spelat så länge, vad är det för lotteri ni pratar om? Hur funkar det? :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Det är ett lotteri där man genom att köpa lotter kan vinna saker i ett antal dragningar/dag. Man kan också få lotter genom att få lotter från vänner, genom att använda pass och vinna tävlingar. Ju fler lotter, dessto bättre vinster...
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

men om man får lotter från vänner, förlorar de sina lotter då?
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Nej, jag är in den 26:e varje månad och får en förhandsvisning av vilka pälsar som kommer vara begränsade till 100 ex så jag hinner snappa dem senare på internationella (pälsarna släpps några timmar senare där), eftersom de går på bara några få minuter.

Mycket praktiskt. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 105
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
917
Senast: Mineur
·
Svar
2 001
· Visningar
98 179
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
51 52 53
Svar
1 056
· Visningar
33 985
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp