Howrsetråden, den åttonde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den åttonde

*kl*
Flyttar över listan från gamla tråden, så behöver vi inte göra en ny!

Nizhoni - Sleipner (Föder upp araber i topp på svenska versionen! Lite arabhorn också om tid finns)
dramatik - dramatik (föder endast upp tinkerhorn just nu)
hemlig - mysfilt (stiltje i uppfödningen just nu, men har fjording och connemara som grund)
0therwise - Otherwise (kört lite allt möjligt men har nu PRE, curly och knabbar)
Crossline - Crossline (Enhörnings shettisar, plus annat bös)
Humla - tigerlilja
Beckie - beckaneesen (föder upp PRE och lite Paint)
Ces - Siri1 (föder upp lusse hästar mestadels)
Mirtai - mirtai (föder upp hannoveranare)
Digbil - Deekin
zassoo - zassoo (föder upp paintar samt lite annat smått och gott)
Santoxen-santox (föder upp fjordingar samt IC, PRE och knabbar i liten omfattning)
Flavor - Qamilla (föder upp PRE - precis startat)
Lily- Lily84 (föder upp Connemara vanliga+horn och lite Curly)
Punakha1-Punakha (mest Holsteiner avel, lite hanno kanske nåt mer senare)
Tscabo - *Rapidash* (Föder upp welshponnyer)
Lazetti - Lazetti (föder upp shettisar och lite curly)
Laeikinois-Laeikinois (främst frieser enhörningar, och frieser. annars ligger uppfödningen på is just nu.)
bitte0007 på svenska. Föder upp araber.
Congeria - Kentaur (sv. Föder upp Akhal Teke enhörningar, ibland när jag får lust kör jag på vanliga Akhal Teke också)
Pride - Singer (Föder upp Paint med engelsk inriktning)
Therese1988 - ThBet
nixehen - nixehen
Fishli - Fishli (samma på internationella)
Monimaker - O'Hara (Föder upp connemaror samt lite hannoveranare)
Linta - Linta (Försöker komma ihåg att logga in varje dag)
Linda8142 - Samara (blandad uppfödning med knabstrup/hanno/shagya/connemara/mustang/frieser/PRE)
Jocelyn - Jocielyn (Akhal-Teke mest)
Skyggni - Skyggni (Föder mest upp tinkrar)
Rumpnissen - Bounce (föder mest upp spanjorer)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

KL

Slängde ut en mindre bra häst (89 i färdigheter och 350 i genetisk potential) för 500 equus på auktion. "Är väl nöjd om jag får det!" tänkte jag, han hade ju ändå filosofens sten så någon som inte ska avla på en hingst med högt GP kanske är intresserad. Auktionen gick just i hamn för 14 000 equus. :eek: Själv köpte jag honom för 601 equus. Min bästa affär hittils!
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

inte illa det!

---

Någon som har en häst som är äldre än tjugo (och inte är odödlig) som de kan sälja till mig? Kan sälja tillbaka den när jag fått målet :angel:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

*kl*

Någon som har en åsnehingst som kan tänka sig att reservera en betäckning åt mig?
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Angela heter hon.

Härligt med lite äkta kärlek såhär på onsdagskvällen ;)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

KL

Det där momentet då man ser en häst man vill ha på auktion och bara kollar på klockan minut efter minut. :D Jag kör alltid på att lägga ett bud med maximalt tio sekunder kvar och hoppas på att ingen annan sitter och gör samma sak med ett högre bud .. Vill inte ge mig in i en budgivning med en halvtimme kvar utan kör på chockmomentet. :cool:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

KL

Det här är tredje bruna hannoveranarfölet in i stallet. Ah, en annan färg någon gång hade kunnat vara roligt! :o
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

*kl*
Någon som vill sälja en häst som ni fött upp själv till mig? Bra om vi är vänner också, eftersom jag ska släppa den fri på det målet. Är vi inte redan vänner kan vi ju bli förstås, tigerlilja heter jag där.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Fontänen ger både mer moral och mer energi än vad vattenkoppen ger, lätt att bli beroende av vill jag lova. :D
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

För att få fontänen måste du anmäla dig varje dag till grand prixn och sen på fredag placera dig i topp 100 totalt. Fontänen gäller då en vecka, så nästa vecka måste du göra samma sak för att behålla den. Den finns en topp 100 för engelsk inriktning och en för western, det spelar ingen roll vilken topp 100 du tar dig in på. :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Ujuj, låter svårt. Känner mig inte så engagerad så ids nog inte försöka ens... :angel:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Det svåra är att komma ihåg att anmäla varje dag. :D
Ja och att få tag i en nog bra häst för det, men är det en hyfsad lusse kan det absolut räcka med bara en häst för att nå målet så det måste inte bli dyrt iaf. :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

kl*

Har en kvar på mellan-nivån nu.. en häst som är 35år. Får se om jag lyckas med det idag...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 102
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
915
Senast: Mineur
·
Svar
2 001
· Visningar
98 169
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
51 52 53
Svar
1 056
· Visningar
33 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp