Jimma
Trådstartare
Idag var min hovis ute och skulle sko min tjej som haft väldig fula framhovar, det hade hon redan när jag köpte henne. Sedan en längre tid tillbaka har det uppstått en hovspricka som jag bett hovis kika på vid ett flertal tillfällen. Enligt honom har den inte varit djup och därmed inget att oroa sig för. Hon har senaste tre skoperioderna haft flappskor fram för att förhindra att hon smider av sig framskorna och hennes hovform har blivit avsevärt bättre även om det är långt kvar innan man kan säga att dom är fina, om nånsin. Hennes fula hovar beror på brist på hovvård när hon var liten och hovsprickan fanns redan innan hon fick flappskor. Förra veckan när hovis var ute och skodde en annan häst istallet bad jag honom titta på min tjej då sprickan fortsätter växa fram och inom en eller ett par skoningar kommer vara genomgående över hoven (den går från kronrand och rakt ner). Han var redan sedan tidigare inbokad för omskoning idag och efter att ha tittat på henne förra veckan säger han att han ska fundera på något till idag. Nu kom han och skodde henne som vanligt och när jag frågar om vi verkligen kan fortsätta som vanligt, med tanke på hur sprickan ser ut säger han bara att han varken har nog kunskap om sprickor eller material till att göra något åt den.
Hur i allsindar gör jag nu? Jag är så arg och besviken på mig själv för att jag bara låtit det bero och inte krävt få veta vilken planen har varit. Hur vet man att man kan lita på hovis i fortsättningen? Jag kan absolut inte tillräckligt för att tala om hur det ska vara eller ifrågasätta hans arbete. Kan man alls göra något åt det eller är det tack och godnatt nu?
Vill bara söka stöd och råd och undanber mig påhopp om min oansvarighet, den är fullt kännbar som det är.
//
Jimma
Hur i allsindar gör jag nu? Jag är så arg och besviken på mig själv för att jag bara låtit det bero och inte krävt få veta vilken planen har varit. Hur vet man att man kan lita på hovis i fortsättningen? Jag kan absolut inte tillräckligt för att tala om hur det ska vara eller ifrågasätta hans arbete. Kan man alls göra något åt det eller är det tack och godnatt nu?
Vill bara söka stöd och råd och undanber mig påhopp om min oansvarighet, den är fullt kännbar som det är.
//
Jimma