Sv: Hovar

haha, tack snälla du! ;)

Jag var för lat att läsa. Gick bara in på "metoder" och läste första meningarna där och sen undrade jag "vad det var för konstig danska" och sen stängde jag ned!

:rofl: :rofl:

min treåring är än så länge barfota.
Han börjar dock bli lite ömfotad, så om inte vintern släpper snart blir det skor tidigare än jag hade tänkt.

Alla tre går barfota. Skulle aldrig drömma om att slå på en sko på någon av dom.

Drömmar går inte alltid i uppfyllelse i verkligheten. Bara för att du e nöjd behöver det inte med automatik betyda att dina hästar är nöjda.

Följer dina hästar dig eller följer du dina hästar??

:D " 20 års erfarenhet av att rykta hästar " ..
Då måste man ju vara expert :rofl:
Jag har beställt linjalen för 995 :- och strudelräknaren för 3395 :- så nu kan jag avbeställa hovis

Efter 20 ryktning borda man vara en expert.
Men en sån site ä igenting att skrata ått, det finns folk som ta det på fullesta ällvar, själva siten ser serious utt och för mig att det skramenda.
Jag är tacksom att VBL vissit den, jag var helt okunnig att dett fanns sånt.
Az

Har ni skor på era hästar eller går dom barfota?? Jag vill att ni skriver varför dom har skor el tvärt om:D (hoppas jag posta tråden i rätt forum)

Ponny nr 1: Skodd runtom, fram med ringskor och sulor
Ponny nr 2: Skodd runtom.
Ponny nr 3: Barfota.
Häst nr 1: Barfota
Häst nr 2:Barfota
Häst nr 3: Barfota
Häst nr 4: Skodd fram barfota bak.

P1: Skodd runtom då hon rids 6 dagar i veckan, med ringskor och sulor fram då hon har tunna sulor och hade väldigt ont utav det. Så på klinikveterinärs inrådan efter både röntgen och hältutredning, efter det var hon fräsch som en 10åring igen, trots hon är 21 :)
P2: Rids 6 dagar i veckan, tidigare när hon gick som lektionsponny var hon dock bara skodd fram men hon ömmade när hon reds ut och därför är hon nu skodd runtom.
P3: 3 år och ska väl snart påbörjas inridning om jag inte får sålt henne, då hon inte rids har hon inga skor.
H1: Avelssto som inte rids någonting och har relativt bra hovar.
H2: 2åring som bara går i hagen och till o från stallet.
H3: 3åring som rids 1-2 gånger i veckan. Var dock skodd fram när han reds in och gick rådgivande bedömning. Trampade fint av sig båda skorna dagen efter han kommit hem när han busade med storebror i hagen :p Ska skos inför 3årstestet igen, fram då.
H4: Rids 3-4 dagar i veckan och klarar sig bra med skor bara fram än så länge. När det blir mera ridning får han ha skor även bak.

Mina går barfota i nuläget. Av den enkla anledningen att dom klarar av det, och tycker det känns onödligt att slå på skor på en häst som inte behöver det.

Skulle dom inte klara att vara barfota framåt sommaren när träningen blir lite hårdare så får dom ha skor, fram eller runtom.

Ser ingen mening med att talibanisera åt något håll. Är mina hästar glada så är jag glad.

Den ena hästen har skor runtom för han rids mycket = sliter på hovarna.

Den andra hästen går barfota, helpensionär.

Är fortfarande nyfiken på vilken typ av information som finns på dessa sidor jag kunde hitta på internet.

Men jag förstår inte grejen med att vissa "aldrig någonsin skulle drömma om att sko sin häst". Nej klarar hästen att leva/tränas utan skor, om den har bra hovkvalitet och inte ömmar så är det väl toppen! Det var tanken med min ponny när jag skodde av, att eftersom han inte ska ridas framöver så kunde han få gå barfota. Men eftersom han var jätteöm och tog sig fram endast i långsam skritt i hagen så fanns det inga alternativ, han skoddes såklart.
Så därför undrar vad jag har missat för mirakelmetoder som går att finna på internet..

Men en sån site ä igenting att skrata ått, det finns folk som ta det på fullesta ällvar, själva siten ser serious utt och för mig att det skramenda.
Az

Skrämmande??? Vad är det som är skrämmande??? Det skrämmande skulle väl i så fall vara folk som tar det på fullaste allvar för då har dom så dålig hästkunskap att dom absolut inte ska ha häst.:eek:

Det är ju humor på hög nivå.:rofl:

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 227
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Blyger
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 991
Senast: hollypolly
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
718
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur