Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det så halt, så kanske man to m bör fundera över ett halkskydd även i hagen. Nu går iofs våra hästar broddade i hagen, men jag har varit med om att dra upp en oskodd häst i rätt position efter att ha blivit liggandes utan att kunna ta sig upp för egen maskin. Det var rätt otäckt både för oss för att inte tala om häststackaren.
Jag förstår inte vad du menar? Vad är det jag ska hitta på internet om min häst är ömfotad?
Min häst går dagligen på grusväg/sten/skogsmark och sliter sina hovar men man får ju ta ut hovslagaren ändå som kan verka hoven rätt. Det sliter ju inte alltid jämnt.
Men du får gärna visa vad jag ska hitta på internet..
Kanska menar att du ska läsa hur du fixar din hästs ömma hovar själv genom en beskrivning från internet.....
Det ska jag testa på min idag, nu kan jag säga upp kontakten med min hovslagare, det här fixar jag lätt.
Okej.. Vilken info!! "fång finns egentligen inte". Jag tackar jag!!
Haha, vadå?? Det står ju så??
"Vanliga förekommande missuppfattningar om fång.
Det som hovslagare och veterinärer kallar fång finns egentligen inte. "
Sen står det som egen mening: "Åtminstonde inte hovbensrotation...." Hehe, men man kan ju verkligen inte likhetsställa fång med hovbensrotation.
Nej, skum sida!
Nej nej, är hästen ömfotad så kan ni läsa på internett om mycket sådant för då behöver man itne ta ut hovslagare och man hittar rätt sida på internet. Billigare Tränar man hästen mycket i grus/sand så slits ju hoven och de går inte att ha en häst med 5cm långa hovar
Jo tänkte på en till sak Hur gör ni med brodd på vinten?? På min ridskola så har hästarna brodd hela tiden och de i stallet mitt emot mitt har brodd bara när dom rider... Tänkte lite på hälsenan och så?? (har inte skor på mina men är lite nyfiken bara)
Ni som säger att era hästar är "ömfotade" sök på internet som hovvård.
Hästar ska egentligen inte ha skor funktionen som hoven har
har ingen betydelse då