Men gud så störande. Jag har valt att inte lära/vänja min bebis vid något utan han får bestämma och så anpassar jag mig. Det är en så himla kort tid i livet och som du säger, jag vill bara njuta av min bebis. Tids nog ska vi etablera goda vanor, men då tror jag att en trygg och glad bebis är en bra utgångspunkt.Är så less på folk som lägger sig i. Trodde det skulle vara bättre den här gången i och med att han är mitt andra barn men det är nästan värre.
Nu tjatas det om spjälsäng så att han lär sig att sova själv så det inte blir som med dottern. Hon sover i egen säng i mitt rum nu men sov ju med mig och H några månader tills jag ledsnade. Vill bara skrika på folk att låta mig vara ifred. Vill bara njuta av min sista lilla bebis.
Jag tror knappast hon inte vill sova själv för att jag inte lärde henne det som bebis. Hon sov faktiskt själv i spjälsäng några månader tills hon fick nattskräck.
Sen är det att jag inte ska äta vad som helst eftersom det kan ge magont på bebis. Men va tyst liksom. Bara va tyst! Snart kommer jag nog explodera på den som tjatar mest.
Och förstår inte varför folk ska kommentera ens mat, det är väl aldrig ok annars. Explodera på du, jag förstår dig helt.
Lyckligtvis är jag rätt förskonad från åsikter, men det är klart, jag träffar inte så mycket folk heller