Höstföräldrar 2021, del 3

Jag äter också minipiller men mår sjukt bra på mina. Mer stabil och jämn i humöret över månaden, och ökad sexlust (inte för att vi hinner göra nått åt det, men den är där😂)

Det behöver inte bli illa!
Skönt att det funkar bra för dig :) Min sexlust är redan mycket liten pga amningen så det känns ju sådär att döda den ännu mer :p
 
Sånt gör man bäst i att inte läsa ;)

Nej men allvarligt så ska man såklart ha koll. Men man behöver ju verkligen inte såna ut för sånt heller.

Jag har ätit kombinerade p-piller sen jag var 18 och har mått hur bra som helst på dem. Och den bipacksedeln är inte heller så rolig. Nu får jag inte äta p-piller längre och funderar på alternativ. Lutar mot att testa hormonspiral…
Jag åt kombinerade p-piller ett par år när jag var typ 20-25 och mådde inte bra på dem, blev deppig. Så det är därför jag är lite orolig att råka ut för det igen :(
 
Skönt att det funkar bra för dig :) Min sexlust är redan mycket liten pga amningen så det känns ju sådär att döda den ännu mer :p
Förstår vad du menar, jag kände samma när jag ammade första barnet och innan jag började med pillerna igen. Glad överraskning att den ändå finns där nu. Det var längesen 😅
 
Nu när tiden har lugnat ner sig med allt så är mina hormoner på utsidan och jag snyftar för det mesta. För jag fick tårar i ögonen när tex Sverige vann sin semifinal i curling och sen när Rysslands Kamilla V visade hur allt påverkade henne och åket inte alls gick bra. Att ha fått ta alla besked och beslut själv då mannen inte fick följa med till sjukhuset har varit riktigt tufft att hantera. Nästan alla kort på mig och E som är tagna när hon är nyfödd så har jag rödsprängda ögon av tårar och trötthet.

Jag mår bra. Vi mår bra. Men det behöver nog komma ut, för det är inte min första turbulenta graviditet eller turbulenta händelse efter en graviditet.

En rolig grej är däremot att jag ska tatuera mig om några veckor, min fotlänk ska byggas ut med mer berlocker med barnens namn. Eller rättare sagt deras första bokstav. Har inte tatuerat mig sen 2012 om jag minns rätt, så jag är taggad :D
 
Jag satte in ny hormonspiral igår apropå preventivmedel, Mirena. Hade en sån i nästan 5 år innan Sigrid och har varit så himla nöjd. Fick den från början pga mycket riklig mens som gjorde mig trött och den har gjort mig i princip blödningsfri. Har inte känt av några biverkningar alls utan mått jättebra på den. Den här gången hade jag dessutom inte ens ont efter insättning utan det var enbart smidigt.
 
Så, nu är ungen radioaktiv 😂
Hon har fått kontrastvätska insprutat och så tog de lite prover. Hon sa inte ett knyst ❤️
Nu väntar vi på att klockan ska bli 13 då vi har tid på sjukhuset för själva röntgen. Hoppas den är snabbt och smidigt avklarad så vi kan lägga detta bakom oss. Och att njurarna ser så bra ut som de bara kan. ✊
 
Två frågor:

1. Varför är naglarna alltid vassa trots att det känns som att jag klipper dem hela tiden?
2. Varför läcker blöjan alltid PRECIS när jag har startat en tvättmaskin med bebiskläder?

😂
 
Två frågor:

1. Varför är naglarna alltid vassa trots att det känns som att jag klipper dem hela tiden?
2. Varför läcker blöjan alltid PRECIS när jag har startat en tvättmaskin med bebiskläder?

😂

1. Jag har samma fråga!
2. Varför stoppar bebis fingrarna så långt in i munnen att hon får kräkreflex och gör om det igen, igen och igen?
 
Nu sitter jag och Signe i bilen på en parkering i Halmstad. Blöjbyte gjort och matning pågår. På väg hem till min mamma i Småland, så blir första lite längre turen (strax under tre timmar) - hittills går det strålande!

Härligt! Vi ska göra vår första längre biltur nästa helg, också ca 3 timmar. Blir spännande 😬 M är inte direkt van att åka bil. Gör det kanske Max en gång i veckan och då kortare turer.
 
Vi har också varit på BVC idag!
Vågen visade 6,5 kg och hon är nu 67 cm, så +500 g och 2 cm på knappt en månad. Väl godkänt tycker jag, och väldigt skönt att hon fortsätter följa kurvan trots småätande.
Var också läkarkontroll och allt såg fint ut där :)

i övrigt ganska kaosig dag, det är ju riktigt busväder här så varje gång man går ut med vagnen blir man i princip översnöad :D och lilla E har sovit ganska kasst, missade tuppluren före BVC så slocknade direkt vid hemkomst. Sov dock bara en halvtimme då och vaknade upp arg som ett bi. Bara att gå ut igen 😅
 

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
949
Senast: Niyama
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 860
Senast: Manji
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
582
Senast: Bison
·
Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 080
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp