Höstföräldrar 2021, del 3

Alltid så fascinerande att läsa om hur olika dom är, bebisarna ♥️ Träffade en kollega och granne igår, de fick barn för knappt två månader sedan, och den bebisen väger lika mycket som lilla E 😁
Hon ska till BVC på måndag för halvårskontroll och läkarbesök, ska bli intressant att se vad senaste tidens småätande gjort med tillväxten...
 
Bebisar och deras vanor alltså!

M har hittills inte varit så förtjust i vagnen. Har absolut inte gått att lägga ner honom i vagnen vaken. Men ammar jag honom till sömns har jag kunnat lägga ner honom i vagnen, gå en promenad och sen har han kunnat sova kvar i vagnen ibland upp till två timmar när vi kommit hem.

Nu helt plötsligt har han börjat gilla vagnen! Nu kan man lägga honom i vagnen vaken och han ligger där nöjd och spanar medan jag gör mig i ordning. Sen ligger han nöjd i vagnen på promenaden och somnar efter ett tag. Så himla skönt!

Men man kan tydligen inte få allt. Nu vaknar han istället alltid så fort vagnen parkerat hemma i hallen. Oavsett om han sovit i tio minuter eller en timme. Knasiga bebis 😅
Och min vagnälskande bebis har blivit jättegrinig, vad har det skett för kosmiskt byte :laugh::cautious:

Vanligtvis är han nöjd när man lägger ner honom, så somnar han ganska snart när vagnen börjar rulla, sover hela promenaden och eventuellt lite till efteråt. Igår och idag har han varit jätteledsen, sen till slut somnat till efter 10 minuters gråt och skrik och sen vaknat så fort vagnen stannat och blivit ledsen igen...
 
Och min vagnälskande bebis har blivit jättegrinig, vad har det skett för kosmiskt byte :laugh::cautious:

Vanligtvis är han nöjd när man lägger ner honom, så somnar han ganska snart när vagnen börjar rulla, sover hela promenaden och eventuellt lite till efteråt. Igår och idag har han varit jätteledsen, sen till slut somnat till efter 10 minuters gråt och skrik och sen vaknat så fort vagnen stannat och blivit ledsen igen...

Haha det är något med det här ”man kan inte få allt” :p
 
Annan knasig sak min bebis har för sig:

Han är inte jätteförtjust i att sitta i babysittern. Går bra ibland när han sitter och tittar på när syskonen leker men inte jättemycket annars. Förutom när man dammsuger. Kan utan problem dammsuga hela huset och han sitter där nöjd och lugn (flyttar med mig babysittern eftersom). Man skulle ju kunna tro att det är ljudet från dammsugaren men det funkar inte att lämna dammsugaren på och gå därifrån (har testat :D )

Vi får ju välstädat iaf 😅
 
Nu har jag varit på efterkoll hos BM och det såg jättebra ut! Jag hade visst världens knip nu, har gått all in med Tät-appen. Så glad och lättad för det var nåt jag var ledsen över efter förlossningen att det läckte hit och dit
Åh vad skönt! :) Jag ska också på efterkontroll idag äntligen, om 1,5 timme så den här gången ska det väl i alla fall inte bli inställt :D
 
Idag har vi hängt på stan, fått hjälp att ställa in bärselen ordenligt i butiken där den är köpt och provat bärjacka. Var sugen på att buda hem en på Tradera men provade den i butik och Medium var för tight. De var tydligen små i storlekarna så det vsr ju bra att veta innan jag köpte den🙈😅

Imorgon är det dags att röntga njurarna på lillskiten ❤️
 
Idag har vi hängt på stan, fått hjälp att ställa in bärselen ordenligt i butiken där den är köpt och provat bärjacka. Var sugen på att buda hem en på Tradera men provade den i butik och Medium var för tight. De var tydligen små i storlekarna så det vsr ju bra att veta innan jag köpte den🙈😅

Imorgon är det dags att röntga njurarna på lillskiten ❤️

Vilken jacka blev det? :)
 
Efterkontroll klar! Godkäntstämpel :up: Allt hade läkt fint och både styrkeknip och uthållighetsknip var bra.

Vi diskuterade preventivmedel och det var inte så lätt att bestämma vad jag skulle prova. Spiral känns obehagligt och krångligt (eventuellt överdriven känsla men ändå). Kombinerade p-piller får jag tydligen inte äta eftersom jag har migrän med aura. Så nu ska jag prova minipiller och hoppas att de inte får mig att må dåligt :p
 
Jag var inte helt övertygad tyvärr. 🙈 Men den verkar så sjukt smart så jag vill ju ha en
Finns säkert fler bra modeller om man gräver lite :) Jag är kanske inte helt nöjd med kowarin, tycker framförallt att den är lite kort i ärmarna. Men då jag har lite extrakilon är bära på och den här fanns i en storlek som passar mig så bidrog det till valet för min del :)
 
Jaha nu har jag läst bipacksedeln till minipillren och känner mig SJUKT otaggad att börja äta dem... vanliga biverkningar: humörsvängningar, depression, minskad sexlust, viktökning, huvudvärk :crazy: gaaaaah
 
Jaha nu har jag läst bipacksedeln till minipillren och känner mig SJUKT otaggad att börja äta dem... vanliga biverkningar: humörsvängningar, depression, minskad sexlust, viktökning, huvudvärk :crazy: gaaaaah
Jag äter också minipiller men mår sjukt bra på mina. Mer stabil och jämn i humöret över månaden, och ökad sexlust (inte för att vi hinner göra nått åt det, men den är där😂)

Det behöver inte bli illa!
 
Jaha nu har jag läst bipacksedeln till minipillren och känner mig SJUKT otaggad att börja äta dem... vanliga biverkningar: humörsvängningar, depression, minskad sexlust, viktökning, huvudvärk :crazy: gaaaaah

Sånt gör man bäst i att inte läsa ;)

Nej men allvarligt så ska man såklart ha koll. Men man behöver ju verkligen inte såna ut för sånt heller.

Jag har ätit kombinerade p-piller sen jag var 18 och har mått hur bra som helst på dem. Och den bipacksedeln är inte heller så rolig. Nu får jag inte äta p-piller längre och funderar på alternativ. Lutar mot att testa hormonspiral…
 

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
949
Senast: Niyama
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 860
Senast: Manji
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
582
Senast: Bison
·
Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 080
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Adventskalendertråden 2024
  • Sundsvall?
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Första hund
  • Det bästa med ”din” ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp