Höstföräldrar 2021, del 3

Ja men det är ju lite så. Som den här Najell sleepcarrier som det verkar som att ALLA har nu. Den fanns inte när vår äldsta föddes och jag kan inte alls se poängen :p och inser att jag låter precis som min mamma :D
Jag ärvde en Najell av en kompis. Den var väl bra. Hade den kostat en fjärdedel av priset hade jag nog tyckt det var rimligt i förhållande till nyttan 😁🙈
 
Kollade journalen och såg att den remiss som skickats till BUM där Neo tyckte att man skulle utreda eventuellt syndrom skickats tillbaka till Neo. Ringde och frågade om det vilket de inte hade någon kännedom om, och läkaren är ledig en månad nu. 🤦🏼‍♀️ Sköterskan skulle försöka ge det till någon av de andra läkare vi haft dock, så hoppas de tar tag i det snabbt...

Edit: har förhoppningsvis läst om fel sjukdom när det gäller njurarna och tar bort den delen
 
Long time no see!
Har inte hunnit läsa ikapp riktigt allt kul, spännande, jobbigt och coolt ni skrivit men vill säga hej!
Efter RS, amningsstrul och sen Covid på det har jag inte riktigt orkat ha full koll här inne i bästa tråden :love: men jag läser nån gång i veckan iaf.
Nu har jag råkat tinga en valp också som vi ska hämta om drygt en vecka så känns som jag aldrig kommer hinna ikapp här.

Är det bara jag eller är det många bebisar (och storasyskon) som heter namn på E och S?
Jag har ju två stycken E här hemma :D
 
Long time no see!
Har inte hunnit läsa ikapp riktigt allt kul, spännande, jobbigt och coolt ni skrivit men vill säga hej!
Efter RS, amningsstrul och sen Covid på det har jag inte riktigt orkat ha full koll här inne i bästa tråden :love: men jag läser nån gång i veckan iaf.
Nu har jag råkat tinga en valp också som vi ska hämta om drygt en vecka så känns som jag aldrig kommer hinna ikapp här.

Är det bara jag eller är det många bebisar (och storasyskon) som heter namn på E och S?
Jag har ju två stycken E här hemma :D
Här är det också två E-barn :D
 
Long time no see!
Har inte hunnit läsa ikapp riktigt allt kul, spännande, jobbigt och coolt ni skrivit men vill säga hej!
Efter RS, amningsstrul och sen Covid på det har jag inte riktigt orkat ha full koll här inne i bästa tråden :love: men jag läser nån gång i veckan iaf.
Nu har jag råkat tinga en valp också som vi ska hämta om drygt en vecka så känns som jag aldrig kommer hinna ikapp här.

Är det bara jag eller är det många bebisar (och storasyskon) som heter namn på E och S?
Jag har ju två stycken E här hemma :D
Ett S här! 😆
 
Sigrid kör hardcore på BLW och har provat en himla massa grejer. Hon lyckas inte bita av och faktiskt äta så mycket men hon stoppar vad man än ger henne i munnen och suger och smaskar och gör sitt allra bästa. Hon håller också sin egen sked och äter från så vi laddar bara skeden och ger henne, har inte matat henne alls. Har laddat ned Solid Starts app och funderar på en prenumeration så jag kan logga vad hon äter, det är jättekul!
 
Long time no see!
Har inte hunnit läsa ikapp riktigt allt kul, spännande, jobbigt och coolt ni skrivit men vill säga hej!
Efter RS, amningsstrul och sen Covid på det har jag inte riktigt orkat ha full koll här inne i bästa tråden :love: men jag läser nån gång i veckan iaf.
Nu har jag råkat tinga en valp också som vi ska hämta om drygt en vecka så känns som jag aldrig kommer hinna ikapp här.

Är det bara jag eller är det många bebisar (och storasyskon) som heter namn på E och S?
Jag har ju två stycken E här hemma :D

Båda syskonen heter på S här :p
 
Sigrid kör hardcore på BLW och har provat en himla massa grejer. Hon lyckas inte bita av och faktiskt äta så mycket men hon stoppar vad man än ger henne i munnen och suger och smaskar och gör sitt allra bästa. Hon håller också sin egen sked och äter från så vi laddar bara skeden och ger henne, har inte matat henne alls. Har laddat ned Solid Starts app och funderar på en prenumeration så jag kan logga vad hon äter, det är jättekul!
Lilla E vill också gärna äta själv med skeden, ibland träffar hon munnen och är det ätbara bara kladdigt nog brukar det faktiskt stanna kvar på skeden tillräckligt länge också :laugh:

Imorse försökte jag ge gröt (som sambon gjort, han har inte gett upp än :p ) på sked, det slutade med att lilla E resolut ryckte skeden ur näven på mig och åt själv. Så blw it is :D
 
Vi spenderade gårdagskvällen på barnakuten igår då Hilma hade över 39 graders feber och 1177 tyckte vi skulle åka in. Undersökningarna visade inget utan troligen en förkylning (vilket vi trodde med tanke på att alla i familjen har varit eller är förkylda liksom). I natt blev hon lite täppt och hostat lite så ser fram emot kommande nätter... :arghh:
 
Sigrid kör hardcore på BLW och har provat en himla massa grejer. Hon lyckas inte bita av och faktiskt äta så mycket men hon stoppar vad man än ger henne i munnen och suger och smaskar och gör sitt allra bästa. Hon håller också sin egen sked och äter från så vi laddar bara skeden och ger henne, har inte matat henne alls. Har laddat ned Solid Starts app och funderar på en prenumeration så jag kan logga vad hon äter, det är jättekul!
Exakt så gjorde vi med storasyster också, det funkade toppen! Hon ville absolut inte bli matad. Jag upplevde att hon ganska snabbt blev bra på att hantera maten i munnen :)
 
Bebisar och deras vanor alltså!

M har hittills inte varit så förtjust i vagnen. Har absolut inte gått att lägga ner honom i vagnen vaken. Men ammar jag honom till sömns har jag kunnat lägga ner honom i vagnen, gå en promenad och sen har han kunnat sova kvar i vagnen ibland upp till två timmar när vi kommit hem.

Nu helt plötsligt har han börjat gilla vagnen! Nu kan man lägga honom i vagnen vaken och han ligger där nöjd och spanar medan jag gör mig i ordning. Sen ligger han nöjd i vagnen på promenaden och somnar efter ett tag. Så himla skönt!

Men man kan tydligen inte få allt. Nu vaknar han istället alltid så fort vagnen parkerat hemma i hallen. Oavsett om han sovit i tio minuter eller en timme. Knasiga bebis 😅
 
Bebisar och deras vanor alltså!

M har hittills inte varit så förtjust i vagnen. Har absolut inte gått att lägga ner honom i vagnen vaken. Men ammar jag honom till sömns har jag kunnat lägga ner honom i vagnen, gå en promenad och sen har han kunnat sova kvar i vagnen ibland upp till två timmar när vi kommit hem.

Nu helt plötsligt har han börjat gilla vagnen! Nu kan man lägga honom i vagnen vaken och han ligger där nöjd och spanar medan jag gör mig i ordning. Sen ligger han nöjd i vagnen på promenaden och somnar efter ett tag. Så himla skönt!

Men man kan tydligen inte få allt. Nu vaknar han istället alltid så fort vagnen parkerat hemma i hallen. Oavsett om han sovit i tio minuter eller en timme. Knasiga bebis 😅
Man önskar ju att det fanns någon logik i förhållningssättet till en bebis, men men :laugh:

Lilla E är fortfarande nöjd i sin liggdel men har börjat lyfta huvudet och försöka spana över kanten, så kanske börjar det bli dags att byta till sittdel... Storebror bytte vid 4,5 månad för han HATADE vagnen, var missnöjd och kunde aldrig somna utan låg och rev bort filt och lock för att kunna vara med :D (Lilla E är ju inpackad i overall iofs så det försvårar ju... ) Är onekligen ovant att ha en hyfsat nöjd bebis...
 
Long time no see!
Har inte hunnit läsa ikapp riktigt allt kul, spännande, jobbigt och coolt ni skrivit men vill säga hej!
Efter RS, amningsstrul och sen Covid på det har jag inte riktigt orkat ha full koll här inne i bästa tråden :love: men jag läser nån gång i veckan iaf.
Nu har jag råkat tinga en valp också som vi ska hämta om drygt en vecka så känns som jag aldrig kommer hinna ikapp här.

Är det bara jag eller är det många bebisar (och storasyskon) som heter namn på E och S?
Jag har ju två stycken E här hemma :D


Hoppas ni mår bättre nu 🤗

Här har vi en L och en F 😄

Har inte skrivit på länge här och F har hunnit blivit 3 månader. Han är superglad go kille som snackar som bara dem 🥰

Vi kämpar med sömnen på båda barnen och det är tufft. Jag försöker jobba 60% medan jag har den lilla vilket fungerar sådär. Förstår inte hur jag tänkte när jag bestämde mig för det... men 1 april ska mannen gå ned i tid så jag inte behöver ha F när jag jobbar.

Alla jag pratar med säger att "det blir bättre med sömnen snart"...
Men känns inte som mina barn gillar att sova.... 🙈
 

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
949
Senast: Niyama
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 860
Senast: Manji
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
582
Senast: Bison
·
Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 080
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Adventskalendertråden 2024
  • Fejkljus
  • Sundsvall?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Det bästa med ”din” ras
  • Uppdateringstråd 30
  • Första hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp