Jag skulle absolut ta med Lilleman på promenad vid minus 15 men nog inte låta honom ligga kvar ute och sova sen utan ta in vagnen och låta honom sova vidare inomhus. Nu har inte vi riktigt haft så kallt (och får sällan) men haft några dagar kring minus 5-7 grader på sistone och Lilleman sover väldigt gott ute när det blir lite kyligare har jag märkt. Kinder och nästipp är rätt kalla när han vaknar men i övrigt så är han varm när man klär av honom. Då har han förutom sina vanliga kläder på sig en tjock fleecetröja, overall (inte jättetjock), vantar, ulltofflor och en fleecefodrad mössa som går ner över öron och delar av kinderna. Stoppar ner honom i fleecefodrad åkpåse i vagnen som dessutom har ett fårskinn i botten för att förhindra kyla underifrån. Verkar fungera bra så här långt. Tycker det är lite klurigt att veta hur man skall klä dem.
Håller med om att det är svårt att klä dem, var ute på en långpromenad precis i -5 grader, fick stanna och känna på dem flera gånger och tog av och på filtar. Tycker alltid de blir kalla i ansiktet och händerna men väldigt varma i nacken så vet inte om jag ska ta av eller på kläder. Mina är alltid varma om kroppen så nu hade de sina vanliga kläder, kofta, overall i pile, mössa och en yllefilt.