På tal om fler barn tycker jag det känns jättesvårt, jag har egentligen alltid velat ha tre barn men har reviderat det till två när åren gått. Innan jag blev gravid var jag lite stressad över att hinna få två barn innan jag blir för gammal eftersom vi inte vill ha dem så tätt, så var väldigt glad över att vi fick tvillingar så ett syskon var klart från början
. Nu har jag dock börjat känna mig lite snuvad på en till föräldraledighet, känns tråkigt att detta ska vara den enda ledighet jag får. Dessutom kan jag ibland känna mig snuvad på den här ledigheten också utifrån att den blir något annat än vad den varit med ett barn. Det är på många sätt supermysigt att vi är hemma tillsammans alla fyra och jag är jätteglad över att vi har möjlighet att vara hemma båda två (fattar inte hur nån klarar att vara ensam med tvillingar hela dagar
), men jag hade också lite sett fram emot att vara ensam med bebis på dagarna och skapa våra rutiner och bara vara med varandra, det är lite påfrestande att jag och min sambo går på varandra här hemma och inte alltid är överens om hur vi ska lägga upp dagarna (min sambo ser det som viktigt att ha ordning hemma, jag vill helst sitta i soffan och mysa med bebis hela dagarna...). Dessutom skulle jag gärna vilja få upplevelsen av att amma, tycker det verkar så mysigt och känner mig väldigt ledsen över att det inte funkat den här gången.
Samtidigt känns det som att det kommer dröja rätt länge innan vi kommer orka med ett tredje barn och jag blir 35 nästa år, min sambo 37, så har inte så lång tid på oss. Och vad händer om det blir tvillingar igen??