Arvid har nu blivit 8 veckor..
Alltså dagarna går så fort, helt galet.. Hela dagarna kretsar kring lämning/hämtning av de stora barnen och att laga mat..
Trots det känner jag inget behov av barnpassning, vill knappt lämna ifrån mig Arvid till pappan.. Vet inte varför men bara måste ha honom nära mig, var inte riktigt så illa med de andra två..
Har dock varit iväg max 45 min för att handla mjölk/hämta ut paket.. Kände mig galet stressad hela tiden även om jag visste att han hade ätit precis innan jag cyklade..
Men man gör alla det som känns rätt för en själv, det tycker jag är viktigt att lyfta..
Arvid sover mest hos oss eller i vagnen efter promenader, så det blir mycket bärande i sjal/sele.. Han sover oftast 2 timmar i sträck på dagen, ibland vaknar han bara till för att äta och sen somna om men på em/kväll är han ofta vaken i 1- 1 ½ timme..Det är så mysigt att han är mer vaken nu..På nätterna sover han oftast på mitt bröst i början sen ligger han bredvid mig så att jag kan liggamma.
Arvid fick Rota-vaccinet för 2 veckor sedan och det gick jättebra, inga biverkningar alls, möjligtvis att han bajsade lite mer men tja kunde varit så ändå.
Annars rullar allt på, ska hämta ut min förlossningsjournal idag och kanske baka lite..
Hur tänker ni kring risgrynsgröt förresten? Man ska ju inte äta för mycket ris/för ofta pga arsenik men jag älskar risgrynsgröt och vill gärna ha det flera gånger i veckan.. Känns sådär när man ammar men vet inte.. Har inte varit på BVC på ett tag så inte kunnat fråga där..