Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Använder ni amningskudde? Jag har alltid tänkt att en vanlig kudde går lika bra men alla kuddar liksom glider undan. Nu börjar jag fundera på om en amningskudde ändå är värt att köpa?

Använder ni amningskudde? Jag har alltid tänkt att en vanlig kudde går lika bra men alla kuddar liksom glider undan. Nu börjar jag fundera på om en amningskudde ändå är värt att köpa?

Första sex veckorna ungefär så använde jag amningskudde jämt, nu väldigt sällan. Upplevde att det funkade bäst med liten bebis, nu funkar en vanlig kudde lika bra och är enklare att justera. Ammar nästan alltid i fåtölj med armstöd som jag klämmer fast kudden emot. :)

Förra gången lånade jag en som jag använde heela tiden. Köpte en den här gången som jag använt typ 2 gånger 😂 Men det beror nog på att jag bröt svanskotan och därmed inte kunde sitta rakt utan måste sitta snett, går sådär med en amningskudde då. Nu kan jag normalt en stund men nu är bebis för stor istället 😅

Första sex veckorna ungefär så använde jag amningskudde jämt, nu väldigt sällan. Upplevde att det funkade bäst med liten bebis, nu funkar en vanlig kudde lika bra och är enklare att justera. Ammar nästan alltid i fåtölj med armstöd som jag klämmer fast kudden emot. :)
skönt!! Jag pallar upp med kuddar men bebis kommer i glipan mellan mig och kudde och sen är den väck. Blir galet sliten i axlarna 🙄
Förra gången lånade jag en som jag använde heela tiden. Köpte en den här gången som jag använt typ 2 gånger 😂 Men det beror nog på att jag bröt svanskotan och därmed inte kunde sitta rakt utan måste sitta snett, går sådär med en amningskudde då. Nu kan jag normalt en stund men nu är bebis för stor istället 😅
För stor, på höjden? 🤔

Köpte en förra graviditeten och har använt den typ jämt både då och nu. För mig har det helt klart varit en bra investering. Tycker det är jobbigare att amma när den är i tvätten. Jag har en som är ”fast” i stoppningen men har provat såna som är mer ”lösa” typ med små kulor i på bb och hos kompisar och skulle nog hellre köpa en sån. Det säljs massor av amningskuddar i säljgrupper så köp en billigt och prova vet 👍🏻

Köpte en förra graviditeten och har använt den typ jämt både då och nu. För mig har det helt klart varit en bra investering. Tycker det är jobbigare att amma när den är i tvätten. Jag har en som är ”fast” i stoppningen men har provat såna som är mer ”lösa” typ med små kulor i på bb och hos kompisar och skulle nog hellre köpa en sån. Det säljs massor av amningskuddar i säljgrupper så köp en billigt och prova vet 👍🏻
Bra tips, ska kolla!!!

skönt!! Jag pallar upp med kuddar men bebis kommer i glipan mellan mig och kudde och sen är den väck. Blir galet sliten i axlarna 🙄

För stor, på höjden? 🤔

Ja han hamnar liksom för högt 🤔 Den jag har nu är lite fastare och tjockare än den jag hade förut. Hade föredragit en mjukare tror jag.

Nu har lillasyster hängt i tuttarna i 45 min i sträck....och väldigt mycket även tidigare ikväll. Däremellan gnöl och gnäll.
Började redan i förmiddags, när hon smågnällde och pappa skulle ta upp henne så jag fick äta frukost i lugn och ro. Då blev hon jättearg och inte nöjd förrän jag tog henne. Hon märker redan skillnad på oss, vet vem som har maten liksom :p.
Får se hur mycket sömn det blir i natt 😴.

Kanske korkad fråga men jag bjuder på det i så fall: var tusan kommer all luft i bebismagen från? Jag tycker inte hon sväljer luft när hon äter men var kommer det annars från? 🤔

Kanske korkad fråga men jag bjuder på det i så fall: var tusan kommer all luft i bebismagen från? Jag tycker inte hon sväljer luft när hon äter men var kommer det annars från? 🤔

Ja du, det är ett mysterium 😂 Tintin sväljer mycket luft så jag förstår att han pruttar, men ibland känns det som orimliga mängder 😂

Mina äter ju från flaska och får tyvärr i sig mycket luft därifrån, men har också undrat hur det går till med amning? Jag funderar också på var maten tar vägen i mina bebisar, de äter och äter nu för tiden (så skönt!) men bajsar typ aldrig, fattar inte hur det är möjligt att de kan fortsätta äta trots att ingenting kommer ut.

Kan det bero på något vi mammor äter? Helammar ni?

Helammar. Man avråds ju från att äta för mycket gasbildande när man ammar. Jag skippar kål, bönor, broccoli och blomkål nu. Gul lök äter jag lite grann i lagad mat. Choklad kan jag inte hålla mig ifrån 😂 Kanske är den? 🤔😂

Mina äter ju från flaska och får tyvärr i sig mycket luft därifrån, men har också undrat hur det går till med amning? Jag funderar också på var maten tar vägen i mina bebisar, de äter och äter nu för tiden (så skönt!) men bajsar typ aldrig, fattar inte hur det är möjligt att de kan fortsätta äta trots att ingenting kommer ut.

Det har jag också funderat över, var all mat tar vägen i bebisar som bajsar typ en gång i veckan? O_o Min bajsar en gång om dagen nu och då blir det oundvikligen ryggbajs 😂

... Och jag undrar tvärtom 😅. För varje blöja jag byter går det två, för det Blir alltid en extrabajs 🤪

Helammar. Man avråds ju från att äta för mycket gasbildande när man ammar. Jag skippar kål, bönor, broccoli och blomkål nu. Gul lök äter jag lite grann i lagad mat. Choklad kan jag inte hålla mig ifrån 😂 Kanske är den? 🤔😂
Jag äter inte så mycket gasbildande 🤔. Choklad tror jag absolut att man kan äta 💃

Jag äter inte så mycket gasbildande 🤔. Choklad tror jag absolut att man kan äta 💃

Åsikterna verkar gå isär om choklad. Eller det är väl snarare att barn reagerar olika. Min mamma kunde absolut inte äta choklad när hon ammade min bror. Nu verkar inte den här ungen reagera nåt särskilt på mitt intag, förutom eventuellt lite gaser då 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 895
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 400
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 190
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar