Skönt att höra att vikten inte behöver vara något problem
De sa även att det var bra med fostervatten och att det var bra motstånd i navelsträngen när de gjorde ultraljudet (så antar att den funkar som den ska?). Under CTG-kurvan fick vi sitta dubbelt så lång tid (1h jämfört med tydligen normala 20-30min) då hon inte rörde sig så mycket och hjärtfrekvensen var åt det lägre hållet (förutom när jag hostade då gick det upp över 130 några sekunder) och efter det göra ytterligare ett ultraljud då de ville se att hon rörde sig, de såg då att hon iaf låg och skruvade sig lite. Är redigt förkyld och vaknat och hostat hela nätterna på sistonde så kanske är hon bara lite trött av det
Tror inte det finns någonstans här i närheten man kan göra privat TUL tyvärr
Nu sitter jag mest hela tiden sen vi kom hem och nojjar mig över att jag kanske känner för lite rörelser
Det låter ju ändå som att de gjorde en ordentlig undersökning och de borde ju verkligen inte ha släppt hem dig sådär om de verkligen var oroliga.
Men det är ju lätt att säga och det är ju självklart att din oro inte blir bättre av det. Som andra sagt i tråden, ring din barnmorska imorgon och få henne att förstå hur orolig du är. Och som sagt kontakta förlossningen om du tycker att fosterrörelserna ändras.
För det är ju också så att lite fosterrörelser i sig inte behöver vara någon fara. Vissa barn är väldigt lugna i magen. Det man ska vara uppmärksam på är ju om mönstret ändras, om de helt plötsligt rör sig mindre än vanligt. Därför är det ju svårt för den som gör ultraljudet där och då att avgöra fosterrörelserna. Det kan ju vara ovanligt lite även om man ser barnet röra sig till exempel.
Men det blir ju väldigt fel att lägga det ansvaret på dig. Det är ju inte du som är experten.