Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbig dag igår, men inatt var det så lugnt med allt att jag fick sova O_o synd bara att vi hade tid på mvc tidigt imorse, annars hade jag fått sova länge!
Järnvärdet hade skjutits upp nu så det känns jättebra. Och bebis är fixerad och ligger redo att komma ut. Så nu är det bara att se när bebis bestämmer sig :p

Passade även på att vila när det var dags för sonens tupplur och jag fick sova då med :love: känner mig nästan utvilad!
 
Känns bra att få en hint om bebis humör redan nu, sover (antagligen då det var lugnt och stilla) får sedan hicka och börjar då sparka argt efter varje hickning:angel::nailbiting::D
 
Ursh, är så orolig nu. Mitt sf-mått har stannat på 31 (sedan v34, är i v.39 nu) så var på TUL idag. Bebis beräknas bara väga 2400g, blir så orolig att nåtska vara fel. Ska få tid för nytt TUL om 2v men det känns ju jätte lång tid bort om det skulle vara nåt knas när jag är i v39... (och enligt kub dateringen ska jag vara i v40 nu...)
Så skulle jag vara extra uppmärksam på minskade fosterrörelser då hon inte var så aktiv under timmen jag satt med ctg. Hur nojjig blir jag inte då :nailbiting:

Vill att bebisen kommer ut nu!:arghh:
 
Ursh, är så orolig nu. Mitt sf-mått har stannat på 31 (sedan v34, är i v.39 nu) så var på TUL idag. Bebis beräknas bara väga 2400g, blir så orolig att nåtska vara fel. Ska få tid för nytt TUL om 2v men det känns ju jätte lång tid bort om det skulle vara nåt knas när jag är i v39... (och enligt kub dateringen ska jag vara i v40 nu...)
Så skulle jag vara extra uppmärksam på minskade fosterrörelser då hon inte var så aktiv under timmen jag satt med ctg. Hur nojjig blir jag inte då :nailbiting:

Vill att bebisen kommer ut nu!:arghh:

Om du är orolig kan du åka in och kolla hjärtljud nästan när som helst. Jag har svårt att se att någon kommer neka dig det.
 
Ursh, är så orolig nu. Mitt sf-mått har stannat på 31 (sedan v34, är i v.39 nu) så var på TUL idag. Bebis beräknas bara väga 2400g, blir så orolig att nåtska vara fel. Ska få tid för nytt TUL om 2v men det känns ju jätte lång tid bort om det skulle vara nåt knas när jag är i v39... (och enligt kub dateringen ska jag vara i v40 nu...)
Så skulle jag vara extra uppmärksam på minskade fosterrörelser då hon inte var så aktiv under timmen jag satt med ctg. Hur nojjig blir jag inte då :nailbiting:

Vill att bebisen kommer ut nu!:arghh:
Min svägerskas bebis var inte större än så när hon föddes en dag efter bf. Pigg och fullt frisk. Nu är hon två år och medelstor.
 
Ursh, är så orolig nu. Mitt sf-mått har stannat på 31 (sedan v34, är i v.39 nu) så var på TUL idag. Bebis beräknas bara väga 2400g, blir så orolig att nåtska vara fel. Ska få tid för nytt TUL om 2v men det känns ju jätte lång tid bort om det skulle vara nåt knas när jag är i v39... (och enligt kub dateringen ska jag vara i v40 nu...)
Så skulle jag vara extra uppmärksam på minskade fosterrörelser då hon inte var så aktiv under timmen jag satt med ctg. Hur nojjig blir jag inte då :nailbiting:

Vill att bebisen kommer ut nu!:arghh:
Kan de inte sätta igång dig tidigare?
Blir så beklämd att du får åka hem med den oron och i v 39 är ju barnet absolut klar.

Min lille togs ut i v 37+3 just på grund av oro. Stå på dig:heart
 
Senast ändrad:
Fröken är 7,5 veckor nu och idag på invägningen så vägde hon 4995 gram och var 55,5 cm lång. Herregud vad hon växer, verkar som att vi odlar oss en heffaklump:banana:

Vi får låna kläder från min bror och hans fru då de har 2 barn sedan tidigare och väntar ett till i december. Alltså, det är såååå smidigt (och billigt!) att få låna kläderna de använt till sina barn och sen ge tillbaka dem när hon växt ur dem.:bow:
 
Ursh, är så orolig nu. Mitt sf-mått har stannat på 31 (sedan v34, är i v.39 nu) så var på TUL idag. Bebis beräknas bara väga 2400g, blir så orolig att nåtska vara fel. Ska få tid för nytt TUL om 2v men det känns ju jätte lång tid bort om det skulle vara nåt knas när jag är i v39... (och enligt kub dateringen ska jag vara i v40 nu...)
Så skulle jag vara extra uppmärksam på minskade fosterrörelser då hon inte var så aktiv under timmen jag satt med ctg. Hur nojjig blir jag inte då :nailbiting:

Vill att bebisen kommer ut nu!:arghh:

Vikten i sig behöver inte betyda några problem alls. Sonen vägde 2,4 när han föddes och har alltid varit helt frisk och inte ens behövts tilläggsmatas.

Sa sade inget mer än själva vikten?

Förstår att du är nojig även om det inte behöver vara något tok. Du kan ju alltid boka in ett privat TUL tidigare. Jag hade också tyckt att det var väldigt länge att vänta 2 veckor.

Och tveka inte att höra av dig till förlossningen om du är osäker på fosterrörelserna! De tar allt sånt på allvar och lär ju inte ta lättare på saken om man dessutom har blivit tillsagd att vara uppmärksam :)
 
Nu har vi varit på TUL. Måste säga att mina misstankar innan stämde ganska bra :p Bebis är större än sist (inte så svårt ;) ) men inte så stor som barnmorskans mått visade. Beräknades väga 3700g så ca 300g över "medel".

5 dagar kvar till BF. Förutom att sonens barnvakt ska på Stones ikväll så får bebis gärna komma typ nu :p
 
Vikten i sig behöver inte betyda några problem alls. Sonen vägde 2,4 när han föddes och har alltid varit helt frisk och inte ens behövts tilläggsmatas.

Sa sade inget mer än själva vikten?

Förstår att du är nojig även om det inte behöver vara något tok. Du kan ju alltid boka in ett privat TUL tidigare. Jag hade också tyckt att det var väldigt länge att vänta 2 veckor.

Och tveka inte att höra av dig till förlossningen om du är osäker på fosterrörelserna! De tar allt sånt på allvar och lär ju inte ta lättare på saken om man dessutom har blivit tillsagd att vara uppmärksam :)

Skönt att höra att vikten inte behöver vara något problem :)

De sa även att det var bra med fostervatten och att det var bra motstånd i navelsträngen när de gjorde ultraljudet (så antar att den funkar som den ska?). Under CTG-kurvan fick vi sitta dubbelt så lång tid (1h jämfört med tydligen normala 20-30min) då hon inte rörde sig så mycket och hjärtfrekvensen var åt det lägre hållet (förutom när jag hostade då gick det upp över 130 några sekunder) och efter det göra ytterligare ett ultraljud då de ville se att hon rörde sig, de såg då att hon iaf låg och skruvade sig lite. Är redigt förkyld och vaknat och hostat hela nätterna på sistonde så kanske är hon bara lite trött av det :confused:

Tror inte det finns någonstans här i närheten man kan göra privat TUL tyvärr :(
Nu sitter jag mest hela tiden sen vi kom hem och nojjar mig över att jag kanske känner för lite rörelser :banghead:
 
Ursh, är så orolig nu. Mitt sf-mått har stannat på 31 (sedan v34, är i v.39 nu) så var på TUL idag. Bebis beräknas bara väga 2400g, blir så orolig att nåtska vara fel. Ska få tid för nytt TUL om 2v men det känns ju jätte lång tid bort om det skulle vara nåt knas när jag är i v39... (och enligt kub dateringen ska jag vara i v40 nu...)
Så skulle jag vara extra uppmärksam på minskade fosterrörelser då hon inte var så aktiv under timmen jag satt med ctg. Hur nojjig blir jag inte då :nailbiting:

Vill att bebisen kommer ut nu!:arghh:
Men fy förstår att tankarna börjar snurra. Tycker inte heller att det var särskilt snällt att skicka hem sig med de orden. Det är ju inte det bästa för varken dig eller barnet att du ska behöva gå runt och oroa dig och må dåligt sista veckan/veckorna.
Men hade de varit oroliga så hade de troligen satt igång dig? Som sagt så behöver ju inte vikten i sig betyda något. Hör av dig till förlossningen om du känner dig orolig och var inte rädd för att vara "jobbig" eller "påstridig". Säger de så är det ju inte mer än rätt att du får komma in för ctg eller lyssna extra på hjärtljuden när du känner dig orolig!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Ursh, är så orolig nu. Mitt sf-mått har stannat på 31 (sedan v34, är i v.39 nu) så var på TUL idag. Bebis beräknas bara väga 2400g, blir så orolig att nåtska vara fel. Ska få tid för nytt TUL om 2v men det känns ju jätte lång tid bort om det skulle vara nåt knas när jag är i v39... (och enligt kub dateringen ska jag vara i v40 nu...)
Så skulle jag vara extra uppmärksam på minskade fosterrörelser då hon inte var så aktiv under timmen jag satt med ctg. Hur nojjig blir jag inte då :nailbiting:

Vill att bebisen kommer ut nu!:arghh:

Alltså inte för att göra dej mer orolig på nåt sätt men jag hade stått på mej om en igångsättning om jag va du.. Hade inte accepterat att hålla koll själv, hur kan dom lämna det ansvaret på dej?
Jag hade åkt in och varit heligt förbannad och sittstrejkat på plats tills jag fått hjälp.
Bebis är klar! Vår Sammy plockades ut i v37+3 pga oro precis som för @Ray (Vi har båda ett tufft bagage med våra små som aldrig fick chansen)
 
Om du är orolig kan du åka in och kolla hjärtljud nästan när som helst. Jag har svårt att se att någon kommer neka dig det.

Tror absolut jag får komma in till min barnmorska på VC nästa vecka om jag vill och prata/lyssna på hjärtljuden med doppler. Hon är jätte gullig <3. Hon skulle ringa imorgon om hon hinner så ska höra då isf, annars så ringer jag nog på måndag.

Kan de inte sätta igång dig tidigare?
Blir så beklämd att du får åka hem med den oron och i v 39 är ju barnet absolut klar.

Min lille togs ut i v 37+3 just på grund av oro. Stå på dig:heart

Var inget prat om att sätta igång i nuläget. De sa väll typ att man minst vill ha två dåliga mätningar innan någon åtgärd blir aktuell, en dålig mätning är ingenting, två är allvarligt ungefär. Men när det är ca 2v till nästa mätning liksom, det blir ju nästan i princip dags att sätta igång oavsett då pga överburenhet om inte bebis kommit eftersom jag då är i v.41...
Tyvärr började orostankarna snurra på riktigt på vägen hem så ifrågasatte inget på sjukhuset :/
 
Tror absolut jag får komma in till min barnmorska på VC nästa vecka om jag vill och prata/lyssna på hjärtljuden med doppler. Hon är jätte gullig :heart. Hon skulle ringa imorgon om hon hinner så ska höra då isf, annars så ringer jag nog på måndag.



Var inget prat om att sätta igång i nuläget. De sa väll typ att man minst vill ha två dåliga mätningar innan någon åtgärd blir aktuell, en dålig mätning är ingenting, två är allvarligt ungefär. Men när det är ca 2v till nästa mätning liksom, det blir ju nästan i princip dags att sätta igång oavsett då pga överburenhet om inte bebis kommit eftersom jag då är i v.41...
Tyvärr började orostankarna snurra på riktigt på vägen hem så ifrågasatte inget på sjukhuset :/
Har all sympati med dig!
Vikten behöver inte betyda nåt men så sent i graviditeten hade jag velat få en bra anledning till att du ska gå hem och vänta. Jag kan faktiskt inte förstå vitsen med att göra ett tul i v 41? Låter märkligt och jag tycker du ska få en bättre uppföljning.
 
Ring din barnmorska imorgon och be att få prata med henne om din oro. Vikten hafe jag inte oroat mig för men låga hjärtljud och rörelser hade jag tagit mer på allvar.
Som jämförelse hade min bebis hjärtslag på 145-175 idag på ctg men då var det full fart hela tiden.
 
Tror absolut jag får komma in till min barnmorska på VC nästa vecka om jag vill och prata/lyssna på hjärtljuden med doppler. Hon är jätte gullig :heart. Hon skulle ringa imorgon om hon hinner så ska höra då isf, annars så ringer jag nog på måndag.



Var inget prat om att sätta igång i nuläget. De sa väll typ att man minst vill ha två dåliga mätningar innan någon åtgärd blir aktuell, en dålig mätning är ingenting, två är allvarligt ungefär. Men när det är ca 2v till nästa mätning liksom, det blir ju nästan i princip dags att sätta igång oavsett då pga överburenhet om inte bebis kommit eftersom jag då är i v.41...
Tyvärr började orostankarna snurra på riktigt på vägen hem så ifrågasatte inget på sjukhuset :/
Stor kram :heart, låter mentalt jättejobbigt! Säger som de andra, ring din barnmorska imorgon och prata med henne och eventuellt åk in och få lyssna på hjärtslag eller göra en ctg så du inte ska våndas hela helgen!
 
Sambon är iväg med jobbet, ca fem timmar bort med bil. För första gången känner jag mig liiiiite nervös över att han är så pass långt borta. V 36 imorgon och allt känns "som vanligt" men nu börjar tankarna komma att det faktiskt kan dra igång när som helst nu :nailbiting:
 
Ursh, är så orolig nu. Mitt sf-mått har stannat på 31 (sedan v34, är i v.39 nu) så var på TUL idag. Bebis beräknas bara väga 2400g, blir så orolig att nåtska vara fel. Ska få tid för nytt TUL om 2v men det känns ju jätte lång tid bort om det skulle vara nåt knas när jag är i v39... (och enligt kub dateringen ska jag vara i v40 nu...)
Så skulle jag vara extra uppmärksam på minskade fosterrörelser då hon inte var så aktiv under timmen jag satt med ctg. Hur nojjig blir jag inte då :nailbiting:

Vill att bebisen kommer ut nu!:arghh:

Usch, låter jättejobbigt. Skulle göra som många redan skrivit, hör av dig till barnmorskan. Visst att man ska hålla koll på fosterrörelser under graviditeten men inte under de förutsättingarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 031
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 271
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 052
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp