Herregud, tiden flyger förbi, min lilla pojke är redan en månad och jag har knappt varit inne och läst i tråden
Kommer inte ihåg vad jag skrev senast men det blev en väldigt lång förlossning, 26 timmar totalt. Vet inte tidsrymden men jag var öppen fullt rättså länge sen klingade värkarna av, till slut fick de ta vattnet på mig då det inte ville det av sig själv och om jag inte minns fel satte krystvärkarna igång ganska omgående efter det. Fick dock nöjet att ligga i vad jag tror var närmare 1.5 timme och hålla emot krystvärkarna då han inte sjunkt ner tillräckligt. Då var vi typ 24 timmar in i processen och utan mat på den tiden och utan sömn på typ 36 timmar (värkarna startade på kvällen innan läggdags) så var jag sådär kaxig. När jag väl fick förja krysta tog det dock bara ca 30 minuter så vart han ute, han skulle bara UT!
Har dock en positiv upplevelse av allt, smärtan var inte alls farlig, jag var bara så otroligt trött att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Använde inga smärtlindringar förutom lustgasen och kände aldrig behov av mer rent smärtmässigt. Det enda som gjorde ont så in åt helvete var den omtalade ring of fire
Det var ju dock bara nån minut av allt så det gick att genomlida.
Lite långt inlägg kanske men, ville gärna dela med mig av att det kan kännas bra fast man inte får drömförlossningen! Lillpojken har fått namnet August
Han har såklart ganska ont i magen som de flesta små spädbarn men förutom det är han exemplarisk! Äter, kissar och bajsar något enormt, ökar fint i vikt och håller mamma vaken hela nätterna
Allt är precis som det ska va med andra ord!
Augusti
20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram
30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475 gram (BF 14/9)
September
7 - Bedott, pojke på 49cm och 3290 gram
14 - queeniida, andra barnet
16 - Madl - flicka på 51 cm och 4100 gram
18 - Nixehen - pojke, 53cm och 4205g
20 - Pulkaskurk - pojke, 50cm och 3008 gram
25 - Lakritsnapp - flicka, 50 cm och 3290 gram
24 - Lovise - pojke, 52 cm och 3620 gram
Oktober
8 - Guldaskig, flicka, 52 cm och 4300 g
11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet -Piteå
November
1- karror89, första barnet - född 28/9 flicka på 46cm 2935gr.
1 - Riru, andra barnet
16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg[/QUOTE]