Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du känt hicka innan och var det annorlunda mot de du kände nu? För det låter som att det är hicka ni har känt . På mig har hickan alltid känts som en kraftig puls.Min stackars sambo börjar bli nojig nu
Igår kväll hade jag svårt att somna då det var ett himla liv i magen, väldigt regelbundna sparkar, typ som pulsslag. Sambon kände och blev orolig, "det känns som en puls, ska det verkligen kännas så?! Tänk om något är fel?"
Jag har ju känt detta förut men blir ju nästan nojig när han är nojig. Men tänkte lite logiskt att det knappast är bebisens puls då det i så fall var lite långsamt, inga 140 slag/min iaf. Samt att det kan vara hicka eller helt enkelt kvällsgympan som körde igång. "Imorse" sov jag ända till klockan 4 igen så är ju nästan utvilad nu, även om det var väldigt svårt att somna igår kväll
Säkert . Båda sönerna hickade mycket i magen, ibland flera gånger om dagen.
Här väntar vi fortfarande på bebis. Var ganska inställd på att gå över tiden så det går helt okej. Värst är det med alla kompisar som hör av sig minst två gånger per dag och undrar om det är på gång
Det finns inget system för det hos försäkringskassan.Tillbaka till favoritämnet försäkringskassan
Sambon försöker anmäla/registrera/tala om att han ska bli pappa för att kunna skicka in inkomstuppgifter osv för ledighet på försäkringskassas hemsida. Det står dock bara att han inte är behörig osv, så han kommer "inte åt" de tjänsterna. Jag har ju skickat in intyg från BM innan dess kunde jag ju inte heller, men hur får vi in honom i systemet?
Misstänkte att det hängde ihop med anmälan om faderskap till kommunenDet finns inget system för det hos försäkringskassan.
Han kommer få papper om att skicka in inkomstuppgift när han anmäler att han ska börja plocka de 10 dagarna som partnern får i samband med födseln.
Föräldradagar får han inga förrän ni varit och skrivit på papper om faderskap hos kommunen. I många kommuner kan man göra det före barnets födelse.
Nu gör jag mig til känna Har läst dagligen sedan vi plussade början av februari, men i rädslan att något ska ha gått fel har jag inte vågat! Har varit så roligt och givande att läsa allt under dessa månader!
Vi har haft BF vid kub testet 27/10 och det datum jag själv sagt från början!
På rul ändrades detta så BF blev 1/11.
Men våran lilla krigare till dotter valde att komma ut redan förra veckan! Den 28/9.
Nu gör jag mig til känna Har läst dagligen sedan vi plussade början av februari, men i rädslan att något ska ha gått fel har jag inte vågat! Har varit så roligt och givande att läsa allt under dessa månader!
Vi har haft BF vid kub testet 27/10 och det datum jag själv sagt från början!
På rul ändrades detta så BF blev 1/11.
Men våran lilla krigare till dotter valde att komma ut redan förra veckan! Den 28/9.
Ja fy magsjuka mitt i allt vore ju verkligen inte trevligt!Väntar och väntar. Var så säker på att bebisen skulle komma tidigare men nu är det bara 3 dagar kvar till bf och inga direkta tecken på att det är på gång, fast med de andra tre har det startat utan direkt förvarning. Jag funderar på att hålla minsta hemma från förskolan tills bebis har kommit, dels har jag fått ngn stor rädsla att vi ska få magsjuka lagom till bebis vill ut, dels orkar jag inte träffa ngt folk och höra dessa frågor om inte ngt är på gång än.