Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här väntar vi fortfarande på bebis. Var ganska inställd på att gå över tiden så det går helt okej. Värst är det med alla kompisar som hör av sig minst två gånger per dag och undrar om det är på gång :banghead:
 
Min stackars sambo börjar bli nojig nu:angel:
Igår kväll hade jag svårt att somna då det var ett himla liv i magen, väldigt regelbundna sparkar, typ som pulsslag. Sambon kände och blev orolig, "det känns som en puls, ska det verkligen kännas så?! Tänk om något är fel?:nailbiting:"
Jag har ju känt detta förut men blir ju nästan nojig när han är nojig. Men tänkte lite logiskt att det knappast är bebisens puls då det i så fall var lite långsamt, inga 140 slag/min iaf. Samt att det kan vara hicka eller helt enkelt kvällsgympan som körde igång. "Imorse" sov jag ända till klockan 4 igen så är ju nästan utvilad nu, även om det var väldigt svårt att somna igår kväll :meh:
Har du känt hicka innan och var det annorlunda mot de du kände nu? För det låter som att det är hicka ni har känt :). På mig har hickan alltid känts som en kraftig puls.
 
@Jordgubblime jag tycker också det låter som hicka! Just som en kraftig puls tycker jag att det känns som. Fast jag inser nu att jag nog aldrig har känt det med den här bebisen. Men sonen gjorde jag det då och då.
 
@Rhinos + @Imogen
Har känt detta förut men inte funderat på att det kan vara hicka. Började tänka på att det var lite annorlunda först när sambon började noja :o:D Det var en lååång hicka i så fall, men jag brukar också få väldigt kraftig hicka som hålla på halva dagen, så det kanske går i arv;)
 
Här väntar vi fortfarande på bebis. Var ganska inställd på att gå över tiden så det går helt okej. Värst är det med alla kompisar som hör av sig minst två gånger per dag och undrar om det är på gång :banghead:

Hoppas du slipper vänta allt för länge till.

Blir det för jobbigt med kompisarna får du svara att du kommer höra av dig när det blir någon förändring (sen om du orkar/hinner är en annan femma...). Den enda som visste att vi åkt in till förlossningen var min syster, alla andra fick reda på det när tösen varit ute några timmar :angel:
 
Nu börjar dessa händer och karpaltunnelsyndrom bli riktigt jobbiga. Kan göra "småpill" med fingrarna, (typ skriva, använda mobilen osv) i max några sekunder innan det börjar göra ont. Använda bestick funkar i några sekunder. Vaknar flera gånger per natt för att armarna gör ont och har domnat bort. Enda sovpositionen som är bekvämt för armarna är att sova på rygg. Vilket är mindre bekvämt av anda skäl :meh:

Annars mår jag bra, men nu känns det väldigt skönt att ha slutat jobba :) Att få sonen redo för förskolan på morgnarna är som ett arbetspass i sig. Han kommer nog att bara ha kläder utan knappar de närmaste veckorna :p
 
Då var sista antibiotikabehandlingen av GBS gjord innan förlossningen, kommer visserligen få via dropp på förlossningen också. Självklart skulle jag få skiten denna graviditet också :down:
Hoppas bara jag inte åker på någon svampinfektion pga detta nu, skulle ju kännas lagom trevligt att föda med det... :crazy:
 
Tillbaka till favoritämnet försäkringskassan :angel:
Sambon försöker anmäla/registrera/tala om att han ska bli pappa för att kunna skicka in inkomstuppgifter osv för ledighet på försäkringskassas hemsida. Det står dock bara att han inte är behörig osv, så han kommer "inte åt" de tjänsterna. Jag har ju skickat in intyg från BM innan dess kunde jag ju inte heller, men hur får vi in honom i systemet?:confused:
 
Tillbaka till favoritämnet försäkringskassan :angel:
Sambon försöker anmäla/registrera/tala om att han ska bli pappa för att kunna skicka in inkomstuppgifter osv för ledighet på försäkringskassas hemsida. Det står dock bara att han inte är behörig osv, så han kommer "inte åt" de tjänsterna. Jag har ju skickat in intyg från BM innan dess kunde jag ju inte heller, men hur får vi in honom i systemet?:confused:
Det finns inget system för det hos försäkringskassan.

Han kommer få papper om att skicka in inkomstuppgift när han anmäler att han ska börja plocka de 10 dagarna som partnern får i samband med födseln.

Föräldradagar får han inga förrän ni varit och skrivit på papper om faderskap hos kommunen. I många kommuner kan man göra det före barnets födelse.
 
Det finns inget system för det hos försäkringskassan.

Han kommer få papper om att skicka in inkomstuppgift när han anmäler att han ska börja plocka de 10 dagarna som partnern får i samband med födseln.

Föräldradagar får han inga förrän ni varit och skrivit på papper om faderskap hos kommunen. I många kommuner kan man göra det före barnets födelse.
Misstänkte att det hängde ihop med anmälan om faderskap till kommunen :up:
Vi är igår och försöker boka tid för det, men att få tag på kommunen och dessutom få en tid som vi båda kan är inte helt enkelt:banghead:
Här går det att göra två månader innan bf vilket bm också rekommenderade om det skulle hända någon av oss någonting.
 
20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram
30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475 gram (BF 14/9)

September
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
16 - Madl - flicka på 51 cm och 4100 gram
18 - Nixehen - pojke, 53cm och 4205g :heart
20 - Pulkaskurk - pojke, 50cm och 3008 gram
25 - Lakritsnapp - flicka, 50 cm och 3290 gram
24 - Lovise, första barnet - Vårgårda
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet -Piteå

November

1- karror89, första barnet - född 28/9 flicka på 46cm 2935gr.
1 - Riru, andra barnet
16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg


Hur går det för er som är näst på tur?:)
 
Väntar och väntar. Var så säker på att bebisen skulle komma tidigare men nu är det bara 3 dagar kvar till bf och inga direkta tecken på att det är på gång, fast med de andra tre har det startat utan direkt förvarning. Jag funderar på att hålla minsta hemma från förskolan tills bebis har kommit, dels har jag fått ngn stor rädsla att vi ska få magsjuka lagom till bebis vill ut, dels orkar jag inte träffa ngt folk och höra dessa frågor om inte ngt är på gång än.
 
Nu gör jag mig til känna Har läst dagligen sedan vi plussade början av februari, men i rädslan att något ska ha gått fel har jag inte vågat! Har varit så roligt och givande att läsa allt under dessa månader!
Vi har haft BF vid kub testet 27/10 och det datum jag själv sagt från början!
På rul ändrades detta så BF blev 1/11.
Men våran lilla krigare till dotter valde att komma ut redan förra veckan! Den 28/9.

GRATTIS! Hoppas att allt är bra, även om lilla dottern valde anlända lite väl tidigt!

* Jenny *
 
Nu gör jag mig til känna Har läst dagligen sedan vi plussade början av februari, men i rädslan att något ska ha gått fel har jag inte vågat! Har varit så roligt och givande att läsa allt under dessa månader!
Vi har haft BF vid kub testet 27/10 och det datum jag själv sagt från början!
På rul ändrades detta så BF blev 1/11.
Men våran lilla krigare till dotter valde att komma ut redan förra veckan! Den 28/9.

Grattis och välkommen till tråden på en och samma gång :D
 
Även här väntas det! Försöker tänka att det är ju faktiskt 9 dagar kvar till BF men har ju sldrig varit så här gravid förut så börjar bli lite otålig :p Men försöker tänka att nu har jag ju lite tid att vara hemma och ta det lugnt innan! Att vara helt själv hemma om dagarna när sonen är på förskolan är inte direkt något jag är van vid!

Har inga som helst känningar alls. Men hade det inte förra gången heller..
 
Väntar och väntar. Var så säker på att bebisen skulle komma tidigare men nu är det bara 3 dagar kvar till bf och inga direkta tecken på att det är på gång, fast med de andra tre har det startat utan direkt förvarning. Jag funderar på att hålla minsta hemma från förskolan tills bebis har kommit, dels har jag fått ngn stor rädsla att vi ska få magsjuka lagom till bebis vill ut, dels orkar jag inte träffa ngt folk och höra dessa frågor om inte ngt är på gång än.
Ja fy magsjuka mitt i allt vore ju verkligen inte trevligt!
Hoppas bebis bestämmer sig för att komma ut inom en sina framtid :)
 
Agnes äter var tredje/fjärde timma ganska så konstant. Vaknar en gång på natten runt 2-3 och är hungrig, oavsett när hon somnar på kvällen.:laugh: Idag vaknade hon först vid 5:30.O_o

Känns dock som att hon växer med en himla fart! Kinderna är marsvinskinder:rofl::love:
 
Herre jösses vilken dag!
Börjar med att bilen lägger av på morgonen när jag sätter mig för att köra till jobbet 06.30. Självklart öppnar de inte på assistans-linjen förrän 08.30. Ringa till jobb och hundvakt och säga att vi blir sena. Får tag på assistansen som ska skicka bärgningsbil och fixa hyrbil.
Inser att jag inte kan komma och hämta ut hyrbil med hunden i famnen. Får gå en promenad med henne medan jag väntar på bärgning så får hon vara hemma istället för hos dagmatte.
Kl 09.30 stämplar jag äntligen in på jobbet, bara 2,5 timme försenad:meh:
Kl 11.10 måste jag stämpla ut igen eftersom jag ska till bm kl 11.30. Sedan måste jag köra hemom för att gå ut med hunden. 12.30 är jag till sist tillbaka på jobbet. Glad att jag har en macka som jag inte åt till frukosten kvar i väskan så jag får äta en lunch vid datorn.
Alla andra dagar hade det ju kunnat lösa sig med att jag och/eller hunden kunde åkt med sambon, men han är ju just idag i Danmark heeela dagen.

Nu får jag bli på jobbet någon timme extra idag, för jag har inte hur mycket flex som helst att ta av... Helt totalt slut i rutan, min gravidhjärna klarar inte av så mycket intryck och omplanering som den behövde fixa idag:angel: Självklart mycket på jobbet och brist på personal pga. VAB osv också:crazy:
Längtar hem till sängen nu, :turd:-dag.

Positivt var dock att bebis ligger kvar med huvudet neråt, mitt Hb har stigit till 130 (:bump:) och solen skiner i alla fall!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 032
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 271
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 057
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp