Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte en billig amningskudde för 200kr på Ullared med vanlig stoppning.
Vi använder den mycket och tycker att den är jättebra :)
Men vi har å andra sidan inte testat någon annan heller.
 
Maken har börjat EC:a lite smått, på rutin när hon vaknar. För det mesta kommer det lite bajs, kiss har varit svårare att "fånga". Nu är tygblöjorna beställda och det ska bli spännande att testa dem :) Vi ville att bäcket skulle upphöra helt innan vi börjar med tygisar.

Själv har jag fortfarande problem med smärta i underlivet och får gå på smärtstillande dygnet runt. Känns sådär när jag ammar :crazy: men jag måste ju kunna få röra mig utan att storgråta hela tiden. Det känns som att det går åt rätt håll iaf nu. Dvs. det gör inte fullt lika ont längre.
 
Maken har börjat EC:a lite smått, på rutin när hon vaknar. För det mesta kommer det lite bajs, kiss har varit svårare att "fånga". Nu är tygblöjorna beställda och det ska bli spännande att testa dem :) Vi ville att bäcket skulle upphöra helt innan vi börjar med tygisar.

Själv har jag fortfarande problem med smärta i underlivet och får gå på smärtstillande dygnet runt. Känns sådär när jag ammar :crazy: men jag måste ju kunna få röra mig utan att storgråta hela tiden. Det känns som att det går åt rätt håll iaf nu. Dvs. det gör inte fullt lika ont längre.

Vi kör också lite EC, mest för att det är skönt för henne eftersom hon är ganska pruttig men också för att det är praktiskt. Kommer verkligen inte göra det helhjärtat och hardcore, utan kör nog på samma sätt som med sonen. :)
 
Åh tröttheten! Igår vaknade jag vid halv fyra tiden och hade svårt att sova efter det. Släpade mig upp och jobbade hela dagen. Var och handlade på vägen hem och på kvällen innan jag skulle gå och lägga mig skulle jag dricka en kopp te. Hade köpt ny mjölk eftersom den var helt slut. Kokar mitt te, häller upp i koppen, tar fram mjölken och börjar hälla i teet. Men mjölken ser så konstig ut?:confused: Tjock och trögflytande? Är den dålig redan tänker jag och kollar datumet, ser då att jag inte alls har köpt mjölk utan FILmjölk:banghead:

Idag vaknade jag redan vid halv två, får se hur den här eftermiddagen och kvällen fortsätter:o Känner att jag redan har fått många konstiga blickar av patienter då jag har svårt att få fram rätt ord och ibland uttalar orden jag väl säger helt åt skogen:angel:

Var det inte nu jag skulle vila upp mig inför bebis ankomst? Passa på att sova och sådär? O_o
 
Jag vaknar också tidigt ofta nu, idag kl 04 och kunde inte sova mer... är dock inte så trött än som tur var, kommer väl ikväll kanske ;) ska på första föräldrautbildningen idag också... :crazy:
låter inte så smart med filmjölk i stället för mjölk i teet :angel:
 
Jag vaknar också tidigt ofta nu, idag kl 04 och kunde inte sova mer... är dock inte så trött än som tur var, kommer väl ikväll kanske ;) ska på första föräldrautbildningen idag också... :crazy:
låter inte så smart med filmjölk i stället för mjölk i teet :angel:

Så tidigt vaknar jag inte och går upp (ännu iaf). Men vaknar flera gånger per natt och sen kring 6 tycker sonen att det är dags att gå upp. På morgonen känns det helt ok men framåt eftermiddagen är jag tröött. Om man ändå hade vett att gå och lägga sig lite tidigare om kvällarna. Och sen är det väl nu man ska njuta av mycket sömn jämfört med sen :angel:
 
Vilken bebis är på tur att komma? :D Tycker det borde fyllas på lite nu:p

Tycker denna bebis kan komma nu för jag är så trött på att vara gravid. :p
Sov ingenting inatt då jag antar att bebis tryckte på nerver som strålar från ljumskarna ner till vaderna och känns som hela benet håller på att slitas av. :arghh: Har haft mycket av detta senaste dagarna och är man uppe och går så kollapsar man ju nästan av smärtan..

Idag har jag haft ont i magen, varit illamående och haft mycket sammandragningar så någon tupplur mitt på dagen har jag inte kunnat få heller. :meh: Jag är sååå trött.

Edit*
När jag senast var på mvc sa barnmorskan att jag skulle njuta av sista tiden nu, skämtar hon eller? :confused:
 
Min bebis får gärna komma, en vecka kvar till bf.
Idag har jag varit på extremt dåligt humör, skulle helst ha stannat i sängen och gråtit hela dagen. Har samlat på mig mkt vätska senaste dagarna så fingrarna är som små stela prinskorvar. Bäckenet gör ont och bebis trycker på ordentligt.
 
Tycker denna bebis kan komma nu för jag är så trött på att vara gravid. :p
Sov ingenting inatt då jag antar att bebis tryckte på nerver som strålar från ljumskarna ner till vaderna och känns som hela benet håller på att slitas av. :arghh: Har haft mycket av detta senaste dagarna och är man uppe och går så kollapsar man ju nästan av smärtan..

Sådär hade jag det också de sista veckorna. Hur hemskt som helst :turd: Lagomt kul när jag gick runt i mataffären och det smärtade till X antal gånger så jag höll på att ramla.. Njöt var nog det sista jag kunde göra på slutet av graviditeten.

Det var skönt att slippa sådant när bebis väl kom ut :angel:
 
Min bebis får gärna komma, en vecka kvar till bf.
Idag har jag varit på extremt dåligt humör, skulle helst ha stannat i sängen och gråtit hela dagen. Har samlat på mig mkt vätska senaste dagarna så fingrarna är som små stela prinskorvar. Bäckenet gör ont och bebis trycker på ordentligt.

Känns nästan som att jag skulle kunna ha skrivit det där. Förutom att jag har två veckor kvar. Tålamodet är inte var det borde vara, fingrarna vätskefyllda, domnar bort och händerna gör ont. Och bebisen trycker definitivt nedåt hur ofixerad den än är...
 
Nu gör jag mig til känna Har läst dagligen sedan vi plussade början av februari, men i rädslan att något ska ha gått fel har jag inte vågat! Har varit så roligt och givande att läsa allt under dessa månader!
Vi har haft BF vid kub testet 27/10 och det datum jag själv sagt från början!
På rul ändrades detta så BF blev 1/11.
Men våran lilla krigare till dotter valde att komma ut redan förra veckan! Den 28/9.
 
20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram
30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475 gram (BF 14/9)

September
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
16 - Madl - flicka på 51 cm och 4100 gram
18 - Nixehen - pojke, 53cm och 4205g :heart
20 - Pulkaskurk - pojke, 50cm och 3008 gram
25 - Lakritsnapp - flicka, 50 cm och 3290 gram
24 - Lovise, första barnet - Vårgårda
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet -Piteå

November

1- karror89, första barnet - född 28/9 flicka på 46cm 2935gr.
1 - Riru, andra barnet
16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
 
Jag vaknar också tidigt ofta nu, idag kl 04 och kunde inte sova mer... är dock inte så trött än som tur var, kommer väl ikväll kanske ;) ska på första föräldrautbildningen idag också... :crazy:
låter inte så smart med filmjölk i stället för mjölk i teet :angel:
Nää blev liiiite trött på mig själv, när jag inte ens kan köpa rätt sorts mjölkprodukt liksom:cautious: Till mitt försvar så är paketen väldigt lika, typ det enda som skiljer var tillägget fil framför mjölk, i övrigt samma färg och storlek:angel:
 
Nää blev liiiite trött på mig själv, när jag inte ens kan köpa rätt sorts mjölkprodukt liksom:cautious: Till mitt försvar så är paketen väldigt lika, typ det enda som skiljer var tillägget fil framför mjölk, i övrigt samma färg och storlek:angel:

Ibland tycker jag också att tillverkarna kunde anstränga sig lite mer...

150_i_07318690117391130701318626471248.jpg


150_i_07318690117360130701318569845586.jpg
 
Min stackars sambo börjar bli nojig nu:angel:
Igår kväll hade jag svårt att somna då det var ett himla liv i magen, väldigt regelbundna sparkar, typ som pulsslag. Sambon kände och blev orolig, "det känns som en puls, ska det verkligen kännas så?! Tänk om något är fel?:nailbiting:"
Jag har ju känt detta förut men blir ju nästan nojig när han är nojig. Men tänkte lite logiskt att det knappast är bebisens puls då det i så fall var lite långsamt, inga 140 slag/min iaf. Samt att det kan vara hicka eller helt enkelt kvällsgympan som körde igång. "Imorse" sov jag ända till klockan 4 igen så är ju nästan utvilad nu, även om det var väldigt svårt att somna igår kväll :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 037
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 271
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 060
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp