Efter min första förlossning hafe jag träningsvärk i precis varenda muskel i kroppen. Det har jag inte haftcsen men jag kanske kunde slappna av bättre då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det fick inte jag heller första gången, jag menar efter förlossningen .Det där med att stå upp fick jag aldrig prova under min förlossning Men då fanns det väl någon fördel med det iaf
Det fick inte jag heller första gången, jag menar efter förlossningen .
Till alla som funderar på hur det kommer sig att jag fick träningsvärk Jag blev lite värksvag på slutet (trots endast lustgas som jag fick lägga undan) och lilltösen hade navelsträngen runt halsen så det blev bråttom att få ut henne. Därför fick jag hålla i ett handtag på ena sidan och makens hand på andra sidan och spänna hela kroppen när värkarna kom, samtidigt som en bm hjälpte till extra genom att trycka på magen. Var så spänd efteråt i musklerna att jag fortfarande skakade som om jag hade parkingson efter 7-8 h. Jag kände mig lite bättre efter att de satt in dropp.
Apropå andningen efteråt. Första gången jag skulle försöka ställa mig upp så utbrast jag att det är så obehagligt för det är alldeles för lätt att andas och jag blir yr av det
Gillar biten med att det var lätt att ställa sig upp, det längtar jag efter!Till alla som funderar på hur det kommer sig att jag fick träningsvärk Jag blev lite värksvag på slutet (trots endast lustgas som jag fick lägga undan) och lilltösen hade navelsträngen runt halsen så det blev bråttom att få ut henne. Därför fick jag hålla i ett handtag på ena sidan och makens hand på andra sidan och spänna hela kroppen när värkarna kom, samtidigt som en bm hjälpte till extra genom att trycka på magen. Var så spänd efteråt i musklerna att jag fortfarande skakade som om jag hade parkingson efter 7-8 h. Jag kände mig lite bättre efter att de satt in dropp.
Apropå andningen efteråt. Första gången jag skulle försöka ställa mig upp så utbrast jag att det är så obehagligt för det är alldeles för lätt att andas och jag blir yr av det
Låter som bra armträning
Nej men allvarligt talat så låter det ju inte som en alltför angenäm upplevelse. Skönt att det gick bra till slut. Hur mår du nu?
Gillar biten med att det var lätt att ställa sig upp, det längtar jag efter!
Det andra lät jobbigare men skönt att allt verkar gått bra ändå?
Jag gillar att de flesta födelsevikter hittills ligger närmare 3000 g än 4000 g, så får det gärna vara när det är min tur ocksåAugusti
20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram
30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475 gram (BF 14/9)
September
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
16 - Madl - flicka på 51 cm och 4100 gram
18 - Nixehen - pojke, 53cm och 4205g
20 - Pulkaskurk - pojke, 50cm och 3008 gram
25 - Lakritsnapp - flicka, 50 cm och 3290 gram
24 - Lovise, första barnet - Vårgårda
29 - Guldaskig, första barnet
Oktober
11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet -Piteå
November
1 - Riru, andra barnet
16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
Det tänkte faktiskt jag också när jag kände träningsvärk hela vägen från nacken till handlederna
Fick frågan (efter E kommit ut) av bm som tryckt på magen om hur jag upplevt det. Jag tyckte faktiskt det var skönt att få hjälp och blev förvånad över att det inte existerade någon som helst ömhet i magen efteråt.
Nu mår jag bättre men har svårt att sitta (blev klippt och sydd). Men även det blir bättre för varje dag som går Nu ska bara mjölken rinna till också
Det gick bra och jag är på det stora hela nöjd med förlossningen även om jag någon timma efteråt skämtade om att det lär krävas något år av förträngning innan jag ger mig in på det igen (Kan dock säga att jag redan "glömt bort" de jobbigaste delarna ).
Kanske dum fråga, men går en förlossning snabbare om bebis redan ligger väldigt lågt/är fixerad?
Var på mvc häromdagen och de kollade om jag var öppen eller stängd. Läksren sa då att hon kunde känna bebis huvud där nere och att hen var väldigt långt ner.
Så jag funderade på om det kommer gå av raketfart denna gången då sist så var sonen inte ens fixerad, jag var förstföderska och det gick undan ändå.
Och trots dubbel dos järntabletter så fortsätter värdet neråt..