Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funkar hyfsat att jobba ändå :) Konstant lätt illamående och yr (men inte alls som tidigare) och känner av cystan mer i slutet av dagen men hyfsat hanterbart. Ligger dock och sover/kräks i princip hela tiden jag är hemma. Fattar inte varför jag mår mest illa på natten, har prövat sova sittande men är samma....

Är i v.12 så förhoppningsvis klingar det av mer och mer enligt "manualen" :)
Jag är också konstant illamående och yr, inga kräkningar än dock:nailbiting: Mår illa om jag är hungrig och mår illa om jag är för mätt :cautious:
Känns som att det var bra att jag jobbar natt denna vecka, lite lugnare då, får se hur det blir nästa vecka med tidiga morgnar...
 
Jag fick sjukanmäla mig från jobbet idag. Fick inte behålla middagen igår och är så yr att det mörknar för ögonen så fort jag försöker resa mig upp :crazy: Tror det delvis kan bero på fysisk överansträngning på jobbet. Varken chef eller arbetsledare har varit på plats denna vecka annars hade jag försökt få andra arbetsuppgifter redan nu.

Är i vecka 15 (14+5) och har tyvärr illamåendet kvar. Hade hoppats att det skulle ha klingat av vid det här laget :angel:
 
Jag fick sjukanmäla mig från jobbet idag. Fick inte behålla middagen igår och är så yr att det mörknar för ögonen så fort jag försöker resa mig upp :crazy: Tror det delvis kan bero på fysisk överansträngning på jobbet. Varken chef eller arbetsledare har varit på plats denna vecka annars hade jag försökt få andra arbetsuppgifter redan nu.

Är i vecka 15 (14+5) och har tyvärr illamåendet kvar. Hade hoppats att det skulle ha klingat av vid det här laget :angel:
Åh fyyy, hoppas det släpper snart!:nailbiting:
 
När jag var på inskrivning klickade jag inte alls med barnmorskan. Men framför allt så vad jag mest hade frågor om var när jag skulle börja ta sköldkörtelprover osv. Jag fick ungefär noll förtroende för att hon hade koll på läget. Jag fick förklara för henne hur det hafe gjorts vid förra graviditeten och hon satt och läste högt ur deras riktlinjer...

Sen efter besöket lyckades hon väl strula till det mesta som gick att strula till. Bland annat blev det fel på remissen till inskrivningsproverna och helt plötsligt fick jag ett påminnelse-sms inför ett besök jag inte kände till. När jag ringde receptionen och frågade var ett ett "extra besök pga oro". Så hon hade bokat in någon annans besök på mig.

Här någonstans tröttnade jag och ringde mottagningen och ville byta barnmorska till hon jag hade förra graviditeten, men hon skulle gå i pension till sommaren. Sa att jag då ville byta till någon annan. Inga problem och honi receptionen föreslog "någon som är bra på ordning och reda" när jag beskrev problemen :p Jag hade även några frågor om sköldkörtelproverna och den nya barnmorskan skulle ringa upp mig om det enligt receptionen.

Frid och fröjd trodde jag, tills igår när den gamla barnmorskan ringer upp mig om proverna. Det var väl ok förutom att hon avslutar samtalet med "ja och så ser jag att du har nästa besök med XX?". Ja svarade jag och gjorde det rätt tydligt att jag inte ville prata vidare om det...

Det måste väl ändå höra till nån sorts god ton att om någon vill byta till en annan barnmorska så börjar man inte fråga om det när beslutet redan är taget... Barnmorskan vid min förra graviditet avslutade första besöket med att säga att jag skulle fundera på om jag skulle trivas med henne som barnmorska och inte tveka att byta om det inte kändes rätt för det var så viktigt att man trivdes. Att hon skulle gå i pension :(

Ja ja, hoppas att allt detta tjafs är över och den nya är bra!
 
När jag var på inskrivning klickade jag inte alls med barnmorskan. Men framför allt så vad jag mest hade frågor om var när jag skulle börja ta sköldkörtelprover osv. Jag fick ungefär noll förtroende för att hon hade koll på läget. Jag fick förklara för henne hur det hafe gjorts vid förra graviditeten och hon satt och läste högt ur deras riktlinjer...

Sen efter besöket lyckades hon väl strula till det mesta som gick att strula till. Bland annat blev det fel på remissen till inskrivningsproverna och helt plötsligt fick jag ett påminnelse-sms inför ett besök jag inte kände till. När jag ringde receptionen och frågade var ett ett "extra besök pga oro". Så hon hade bokat in någon annans besök på mig.

Här någonstans tröttnade jag och ringde mottagningen och ville byta barnmorska till hon jag hade förra graviditeten, men hon skulle gå i pension till sommaren. Sa att jag då ville byta till någon annan. Inga problem och honi receptionen föreslog "någon som är bra på ordning och reda" när jag beskrev problemen :p Jag hade även några frågor om sköldkörtelproverna och den nya barnmorskan skulle ringa upp mig om det enligt receptionen.

Frid och fröjd trodde jag, tills igår när den gamla barnmorskan ringer upp mig om proverna. Det var väl ok förutom att hon avslutar samtalet med "ja och så ser jag att du har nästa besök med XX?". Ja svarade jag och gjorde det rätt tydligt att jag inte ville prata vidare om det...

Det måste väl ändå höra till nån sorts god ton att om någon vill byta till en annan barnmorska så börjar man inte fråga om det när beslutet redan är taget... Barnmorskan vid min förra graviditet avslutade första besöket med att säga att jag skulle fundera på om jag skulle trivas med henne som barnmorska och inte tveka att byta om det inte kändes rätt för det var så viktigt att man trivdes. Att hon skulle gå i pension :(

Ja ja, hoppas att allt detta tjafs är över och den nya är bra!
Usch vad jobbigt med BM, både att hon hade så dålig koll generellt och att hon börjar ifrågasätta... :crazy:

Jag/vi har turen att ha fått en riktig pärla till BM! Hon har koll på allt, är rak och tydlig men ändå pedagogisk (jag har svår gynskräck bl.a.). Hon är dessutom den där gulliga sorten som ringer då och då bara för att kolla av hur jag mår och om jag behöver något extra besök, recept eller liknande. Guld! :love:
 
Usch vad jobbigt med BM, både att hon hade så dålig koll generellt och att hon börjar ifrågasätta... :crazy:

Jag/vi har turen att ha fått en riktig pärla till BM! Hon har koll på allt, är rak och tydlig men ändå pedagogisk (jag har svår gynskräck bl.a.). Hon är dessutom den där gulliga sorten som ringer då och då bara för att kolla av hur jag mår och om jag behöver något extra besök, recept eller liknande. Guld! :love:

Ja men eller hur! Hon som jag hade första gången låter ungefär som din. Rak på sak inga konstigheter men ändå omhändertagande. Så trist att hon inte ska vara kvar. Är ändå glad att jag råkade ut för detta andra gången när man ändå har lite koll på läget. Hade nog tyckt det var mycket jobbigare om det var första barnet. Sen har jag är "privat-bm" i svärmor som är barnmorska. Så när jag tycker de säger knasiga saker kan jag alltid dubbelkolla :p
 
Nu tror jag att det börjat synas lite på mig (eller så har jag bara blivit tjock av all mat jag trycker i mig :D ). Vet inte vad jag tycker om det... När börjar man använda gravidbyxor?
 
Nu tror jag att det börjat synas lite på mig (eller så har jag bara blivit tjock av all mat jag trycker i mig :D ). Vet inte vad jag tycker om det... När börjar man använda gravidbyxor?

När man känner för det? :D:p

Jag har fått sätta en snodd i mina arbetsbyxor, de var å andra sidan lite tajta redan innan jag blev gravid.
 
Nu tror jag att det börjat synas lite på mig (eller så har jag bara blivit tjock av all mat jag trycker i mig :D ). Vet inte vad jag tycker om det... När börjar man använda gravidbyxor?

När det blir obekvämt med vanliga byxor typ? :p Enda är väl om gravidbyxorna ramlat ner om man inte har tillräckligt med mage :D

Dagens knasiga ot-fråga, heter du "guld-askig" eller "gul-daskig"? :D
 
Jag har använt gravidbyxor ngr veckor nu, eller ett par jeggings med resar i midjan. Gravidbyxorna är lite stora än och glider ner men jag kommer ju inte bli mindre sa far sta ut med att dra upp byxorna ett tag. Funderar pa att sy fast hällor sa jag kan använda ett skärp
 
Här får jag snarare spänna skärpet ett hål extra. Svårt att äta just nu, riskakor och piggelin går ner, lite naturell yoghurt, frukt och mat i väldigt små portioner:yuck:
Tack och lov kommer inget upp, men jag kräks väldigt sällan *peppar, peppar*.:angel:
Vet inte hur jag ska orka med jobbet nu i veckan...
 
När det blir obekvämt med vanliga byxor typ? :p Enda är väl om gravidbyxorna ramlat ner om man inte har tillräckligt med mage :D

Dagens knasiga ot-fråga, heter du "guld-askig" eller "gul-daskig"? :D

Kanske skönare med ett par leggings eller jeggings då :)

Haha jag säger gul-daskig ;)
 
Här funkar vanliga byxor fortfarande (v13) men hemma bor jag i leggings. Det måste väl vara iaf en fördela med att vara gravid över sommaren sen. Att det går att gå runt i klänning mest hela tiden :)
 
Här funkar vanliga byxor fortfarande (v13) men hemma bor jag i leggings. Det måste väl vara iaf en fördela med att vara gravid över sommaren sen. Att det går att gå runt i klänning mest hela tiden :)

Jag har ett par jeans som jag använder utan att det känns obekvämt (v 15) men känns som jag borde börja titta efter något alternativ snart. Håller helt med dig angående sommargraviditet! Ska dock på bröllop i juli och bävar inför att hitta en fin och passande klänning :banghead:
 
Jag har ett par jeans som jag använder utan att det känns obekvämt (v 15) men känns som jag borde börja titta efter något alternativ snart. Håller helt med dig angående sommargraviditet! Ska dock på bröllop i juli och bävar inför att hitta en fin och passande klänning :banghead:

Jag ska på bröllop i början på augusti och har ungefär samma problem! Hoppas på att magen håller sig lika liten och behändig som förra gången men statistiken med andra barnet talar ju emot det :p
 
Jag ser ut som att jag svalt en vattenmelon ungefär = min mage har redan växt något helt enormt. Så jag bor i stooooora mjukisbyxor som inte sitter åt någonstans. Är ju sjukskriven så ingen behöver se mig luffa omkring iaf! :rofl::p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 037
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 271
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 060
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp