Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
En vecka kvar till RUL och det känns lite nervöst. Jag har hela tiden en tanke om att något är fel, varför skulle det gå smidigt och bra för mig direkt när det är svårt för så många andra?
 
En vecka kvar till RUL och det känns lite nervöst. Jag har hela tiden en tanke om att något är fel, varför skulle det gå smidigt och bra för mig direkt när det är svårt för så många andra?

Jag tror att den tanken vilar hos många av oss. Inte för att det är någon tröst - men ändå :)
Och precis som Imogen säger så går allting jättebra för de allra flesta.
 
Fråga;

Det här med gravidföräkring. Har ni någon? Vilken form (grund? Utökad?)? Vilket bolag?

Jag kliar mig i huvudet och velar över vilken jag/vi ska teckna..
 
Var på RUL igår :love:
Tårarna rann när man fick se den lilla skrutten på skärmen, allt såg jättefint ut! Har försökt att dölja magen och hållt in den utan att jag tänkt på det, för att jag har varit inställd på att något är fel och att bebis inte lever, bara för att allt vart så okomplicerat. Men tji fick jag för där var en frisk och busig krabat! Nu ska magen växa fritt :p

Ska dock tillbaka om 2-3 veckor igen för ett nytt UL då bebis inte ville samarbeta riktigt, hjärtat såg bra ut men så fort hon försökte fota blev det suddigt för den ville inte riktigt ligga bra, ingen blivande fotomodell alltså :D Så nya foton på hjärtat skall tas, gör mig ingenting då jag gärna tittar på bebis igen :banana:
 
Fråga;

Det här med gravidföräkring. Har ni någon? Vilken form (grund? Utökad?)? Vilket bolag?

Jag kliar mig i huvudet och velar över vilken jag/vi ska teckna..
Vi har en betalvariant. Länsförsäkringar tror jag.
Det är en billig försäkring och om det värsta händer så är det definitivt lönt. Vilket bolag spelar mindre roll- man kan ha flera om man vill.
Är tydligen inte alla som ger ersättning för akut snitt - men det är heller ingen stor summa man får.
 
En vecka kvar till RUL och det känns lite nervöst. Jag har hela tiden en tanke om att något är fel, varför skulle det gå smidigt och bra för mig direkt när det är svårt för så många andra?

Och i natt drömde jag om att vi var på ultraljudet och såg en krokig näsa, asstora öron och en krokig rygg på bebis. Och läkaren så att allt var mitt fel eftersom jag har lite problem med min rygg. Älskar oro :cautious:
 
Fråga;

Det här med gravidföräkring. Har ni någon? Vilken form (grund? Utökad?)? Vilket bolag?

Jag kliar mig i huvudet och velar över vilken jag/vi ska teckna..

Jag kommer teckna den utökade på Trygg-Hansa. Det beror till störst del på att jag själv är försäkrad där sedan födseln och deras gravidförsäkring ger rabatt på barnförsäkringen som jag tänkt teckna sen. Andra bolag har säkert liknande.
 
Fråga;

Det här med gravidföräkring. Har ni någon? Vilken form (grund? Utökad?)? Vilket bolag?

Jag kliar mig i huvudet och velar över vilken jag/vi ska teckna..

Förra gången hade jag gravidförsäkring i Trygg hansa. Betalversionen så den utökade antar jag. Sen så fort han föddes tecknade vi barnförsäkring. (Viktigt att göra detta direkt även om gravidförsäkringen gäller 6 månader efter förlossning).

Kommer att bli samma denna gång.
 
Fy hade såna hemska mardrömmar i natt om missfall och jätte, jätte, jätte mycket blod :cry: Var helt slut när jag vaknade.

Tack och lov har illamåendet sjunkit undan lite i alla fall, nu kan jag typ fungera även om jag fortfarande är lite seg och hjärnan inte riktigt är på topp:cautious:
 
När ni säger det så har nog mitt illamående slutat helt nu också. Det har kommit med längre och längre mellanrum de senaste veckorna men nu minns jag knappt när det var sist. Detta lär jag få äta upp å det snaraste :p
 
Här överraskades jag av vidrig morning sicknes och kräktes på tom mage i morse. STACKARS MIG. Har känt en ziljon varningsklockor ringa när jag har borstat tänderna på morgonen, och i dag var det helt kört. Yey.

Är alltså i vecka 17, det borde inte börja om nu...
 
Här överraskades jag av vidrig morning sicknes och kräktes på tom mage i morse. STACKARS MIG. Har känt en ziljon varningsklockor ringa när jag har borstat tänderna på morgonen, och i dag var det helt kört. Yey.

Är alltså i vecka 17, det borde inte börja om nu...

Men din stackare! Mitt illamående börjar verkligen ge med sig, har dock bara varit illamående på eftermiddagar och kvällar. Kan komma nån dag då och då nu också men jag hoppas det håller på att försvinna.

En kompis till mig har precis fått barn, så otroligt häftigt! Börjar kännas lite mer verkligt nu, har mest haft panik och ångest innan, verkligen skräckblandad förtjusning :nailbiting: Men nu tycker jag att det kan gå lite fortare!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 037
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 271
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 060
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp