Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är avundsjuk på er som illamåendet minskat hos. Jag är ändå inte jätteilla drabbad men det är jobbigt att gå i 10 veckor i sträck och mer eller mindre alltid känna sig spyfärdig även om kräkningarna kan göra uppehåll någon/några dagar emellanåt. Och den ständigs yrseln :turd:

Det där med att inte riktigt fatta att man är gravid gör inte jag heller trots att jag sett fostret på UL för några veckor sedan... Det känns mest som att jag är sjuk och har uppblåst mage :D Längtar tills jag kan börja känna rörelser, borde ju bli lite verkligare då, eller vad säger ni som redan har barn?
 
Jag har fortfarande inte riktigt fått in i huvudet att jag är gravid men det börjar bli svårt att ignorera nu när magen står rakt ut :D
Håller med, även om min mage ännu är typ som vanligt:angel:
Sambon säger hela tiden "men det måste väl bekräftas på något sätt? Hur vet vi att det verkligen är sant?" :D
Mitt svar är att det vet vi om sisådär sju månader;)
 
Det där med att inte riktigt fatta att man är gravid gör inte jag heller trots att jag sett fostret på UL för några veckor sedan.

Eller hur?! Jag tänker fortfarande lite som att BM säkerligen visade upp en inspelad film på någon annans bebis och inte att det faktiskt är den som hushåller i min mage :eek::o

Ang. illamåendet så går jag in i vecka 20 idag och mitt har inte släppt heller :( Tur att Lergigan comp hjälper så pass mkt att jag kan jobba och äta någorlunda.
 
jag instämmer med att det inte känns alls verkligt, jag är i vecka 8 nu och jag känner mig nästan aldrig gravid, jag mår inte illa heller utan mår precis som vanligt.
Jag tycker det borde bli verkligare när man fått gjort UL, men det kommer ju att dröja det med för min del...
 
Ang. illamåendet så går jag in i vecka 20 idag och mitt har inte släppt heller :( Tur att Lergigan comp hjälper så pass mkt att jag kan jobba och äta någorlunda.

Jag blir delvis hjälpt av postafen mot illamåendet men vågar inte ta det när jag jobbar då man avråds att köra bil på det vilket jag är tvungen att göra både till och från jobbet samt i jobbet. Har de senaste två dagarna varit hemma från jobbet då jag åkt på en förkylning som i samband med illamåendet gör att jag mår riktigt dåligt just nu :crazy:

Var riktigt rädd när jag körde hem från jobbet i tisdags. Höll på att somna och funderade på att stanna en stund och ta en tupplur men har 2 mil hem och ville bara hem :( Jag tog mig hem iaf.
 
Senast ändrad:
Jag har fortfarande inte riktigt fått in i huvudet att jag är gravid men det börjar bli svårt att ignorera nu när magen står rakt ut :D

Det där med att inte riktigt fatta att man är gravid gör inte jag heller trots att jag sett fostret på UL för några veckor sedan... Det känns mest som att jag är sjuk och har uppblåst mage :D Längtar tills jag kan börja känna rörelser, borde ju bli lite verkligare då, eller vad säger ni som redan har barn?

Håller med, även om min mage ännu är typ som vanligt:angel:
Sambon säger hela tiden "men det måste väl bekräftas på något sätt? Hur vet vi att det verkligen är sant?" :D
Mitt svar är att det vet vi om sisådär sju månader;)

jag instämmer med att det inte känns alls verkligt, jag är i vecka 8 nu och jag känner mig nästan aldrig gravid, jag mår inte illa heller utan mår precis som vanligt.
Jag tycker det borde bli verkligare när man fått gjort UL, men det kommer ju att dröja det med för min del...

Jag tyckte det var overkligt typ hela graviditeten förra gången :D Fast absolut blir det verkligare när man börjar känna rörelser och det blir rätt uppenbart att det är något där. Det beror nog lite på hur man är som person också. Jag hade ett rätt "vetenskapligt" förhållningssätt till graviditeten förra gången. Tycke all utveckling och så var jättehäftig men hade rätt svårt för det där med att prata med magen osv. För mig var det typ en mage tills sonen kom ut.

Fast om graviditeten var overklig då ska vi inte tala om när man har barnet på utsidan och tänker på att den där lilla personen bodde i ens mage i 9 månader :p
 
Nä har inskrivning imorgon, sen dröjer det väl ett tag till innan vi får gör något UL. Just nu känner jag bara att jag mår illa hela tiden. Glömmer ju bort varför jag mår illa:angel:
Där är jag också. Att jag mår så jäkla kasst hela tiden att jag liksom glömmer VARFÖR jag mår så kast. Magen växer som en spärrballong och är ivägen och jag känner mig bara fet.
V17 nu..
 
Får väl se om jag kikar in här i tråden frpn måndag. Är beräknad 31/8 och har RUL på måndag. Risken att bli inflyttad i September är överhängande. Gör inte mig nåt, har alltid drömt om ett höst barn. Kanske för att jag själv fyller år i September :D

Ang mat och vad kroppen vill ha finns här ingen logik.
Mår som ett as och lite till. Varit sjukskriven sen Januari.
Min kropp vill bara ha potatismos. Och saltgurka, men bara sån saltgurka som finns på Mcdonals hamburgare :confused:
Isglass är perfekt när inget annat går ner, men bara om den är röd?? Piggelin eller liknande går inte alls..

Annars är 31:a augusti en ypperlig födelsedag :angel:
 
Nä har inskrivning imorgon, sen dröjer det väl ett tag till innan vi får gör något UL. Just nu känner jag bara att jag mår illa hela tiden. Glömmer ju bort varför jag mår illa:angel:

jag har inte inskrivning förrän på tisdag nästa vecka, de hade så mycket att göra så det inte hann förrän då, då kommer jag att vara i vecka 9....

Jag och sambon bestämde oss iaf igår för att vi vill köra KUB test, så det kommer vi ta upp på tisdag :)
Hoppas din inskrivning idag blir bra :)
 
jag har inte inskrivning förrän på tisdag nästa vecka, de hade så mycket att göra så det inte hann förrän då, då kommer jag att vara i vecka 9....

Jag och sambon bestämde oss iaf igår för att vi vill köra KUB test, så det kommer vi ta upp på tisdag :)
Hoppas din inskrivning idag blir bra :)
Det var tydligen "bara" hälsosamtal. När vi kommer dit säger BM, "jaha jag trodde du var längre gången?". Ehh jag sa ju när jag ringde när jag hade sista mens osv?
Har i alla fall bokat tid för inskrivning i maj och tid för UL v 19 + 3 som blir i början på juli. Lååångt tills dess:nailbiting:
 
Kändes ju konstigt att du gick en sådan kommentar. Vi var på första samtal med i v7 där jag gick ta en hög blodprover också och sen hade vi inskrivning i v.13 med mer provtagning.

Måste komma ihåg att boka tid till RUL till veckan. Måste tydligen ha nån speciell "ultraljudare" då karln har medfött hjärtfel och de vill kolla upp bebis hjärta extra.

Det var tydligen "bara" hälsosamtal. När vi kommer dit säger BM, "jaha jag trodde du var längre gången?". Ehh jag sa ju när jag ringde när jag hade sista mens osv?
Har i alla fall bokat tid för inskrivning i maj och tid för UL v 19 + 3 som blir i början på juli. Lååångt tills dess:nailbiting:
 
Det var tydligen "bara" hälsosamtal. När vi kommer dit säger BM, "jaha jag trodde du var längre gången?". Ehh jag sa ju när jag ringde när jag hade sista mens osv?
Har i alla fall bokat tid för inskrivning i maj och tid för UL v 19 + 3 som blir i början på juli. Lååångt tills dess:nailbiting:

Men vad knäppt! Det är ju precis i de veckorna som man brukar gå på hälsosamtal. Hade du varit längre gången borde hon ju ha bokat dig på inskrivning direkt istället!
 
Fast hon trodde ju själv att det var inskrivning hon skulle på
Ja men när jag ringde så sa jag datum för sista mens och BM sa då att vi skulle boka tid för inskrivning. (Jag trodde inskrivning/hälsosamtal var samma sak) När vi kommer dit ser vi ju dock på schemat hon har att det bara är hälsosamtal och sedan bokade vi ju tid för inskrivning och UL.
Men, men sak samma:) hade varit skönt om de tagit blodprover redan idag då jag tror jag ligger lite lågt i mina värden men det blir ju gjort om några veckor.
 
Ja men när jag ringde så sa jag datum för sista mens och BM sa då att vi skulle boka tid för inskrivning. (Jag trodde inskrivning/hälsosamtal var samma sak) När vi kommer dit ser vi ju dock på schemat hon har att det bara är hälsosamtal och sedan bokade vi ju tid för inskrivning och UL.
Men, men sak samma:) hade varit skönt om de tagit blodprover redan idag då jag tror jag ligger lite lågt i mina värden men det blir ju gjort om några veckor.

Aha, nu fattar till och med jag ;)

När jag var på inskrivning var det lite för tidigt, så jag fick vänta ett par veckor med att ta inskrivningsproverna för att vissa av dem skulle tas tidigast i någon viss vecka.

Men å andra sidan var ju min bm virrigare än virrigast så hon kan mycket väl haft fel :p och typ järnvärdet måste ju vara lätt testat ändå. Det gör ju bm själv.
 
Lustigt att det är så olika överallt :) Mitt första besök hos BM var inskrivning och hälsosamtal, sen i förra veckan var jag på besök nr två och då tog vi blodprover mm. Bokade RUL då också, 15:e maj!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 038
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 271
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 060
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp