Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitten av vecka 14 är jag i nu. Nu tror jag iaf att jag känner livmodern om jag trycker. Men inte minsta put ser man varken när jag står upp eller ligger ner. Men känns gör den :p

Vi hade tvåårskalas för sonen igår, var bara närmsta familjerna där och alla som var där hade vi berättat för innan. Det var bara det att vi också hade sagt när vi berättat att det inte var helt officiellt än så de fick gärna ligga lite lågt ett tag tills vi hunnit berätta för alla. Och glömt att vi kanske också skulle uppdatera folk när vi berättat :o Så alla på kalaset var helt tysta om det i tron att kanske inte alla visste :p Blev lite lustigt när jag sa något och alla typ "jahaa! jag visste inte om jag fick säga något" :laugh:
 
Nu har jag blivit gift också :D :love: Men jag såg ju nästan tjock ut i klänningen.. Jag går runt i pösiga kläder normalt sett så är inte så van att se (den än ganska lilla) magen så tydligt. Övriga sa att det inte syndes men vet man att jag vanligtvis har väldigt platt mage så syns det. Maken höll iaf med om att magen putade ut :p

Det blev en enkel och ganska kort fest som mer var som en middag efter vigseln. All mat hade vi lagat själva förutom tårtan som min mamma gjorde.

Vi är jättenöjda själva men det kändes som att en del av gästerna förväntat sig mer party, vilket jag inte ville ha då jag fortfarande är illamående och blir trött jättetidigt på kvällarna. Jag är glad att jag klarade mig från att kräkas iaf :up:
 
Precis varit på ultraljudet och den växer som den ska och allt såg bra ut, känns så himla skönt! :) Dock ville den såklart inte visa vilken typ den är:cautious::p Men det känns helt ok faktiskt, huvudsaken var att allt såg bra ut!

Moderkakan låg framåt så det är därför jag känt rörelser på sidan av magen (där moderkakan inte är så att säga). Så det är nog faktiskt sparkar jag har känt, faan vad sjukt!:love:
 
Ja, verkligen så är det olika i olika delar av Sverige angående första besöket...
Vi var på första besöket idag, det blev inskrivning direkt + en massa prover.
Bokade även in 3 nya besök ända fram till RUL som blir den 22/6 (dagen innan midsommar).
Om vi gör KUB-test kommer dock besök nr 2 av de 3 att ställas in eftersom det är ett tidigt ultraljud hos dem som det besöket avser...
Allt kändes bra, blev flyttad till 171116 istället för 171117 som jag (och nätet) hade räknat fram ;)
Ska dit igen om bara 2,5 vecka för avstämning av proverna.
Tur vi har nära dit, så många besök som det verkar bli...

Kul det här iaf :) Nu händer det lite mer iaf :)
 
Angående en annan sak, så ska vi få hem gäster på påskafton.
Vi har inte berättat för någon än, eftersom det knappt är vecka 9 nu bara.
De som kommer på middag brukar vi alltid dela en flaska vin med, nu är vi dessutom hemma hos oss, så kan inte skylla på att jag ska köra.
Först hade vi tänkt att berätta som det är för dem, men så har vi börjat ändra oss lite, vi vill inte att kvällen ska fokusera på detta. Så det lutar nog åt att jag köper nåt alkoholfritt cider/bubbel av nåt slag, som ingen får se ursprunget på, så får vi se om det går vägen, vi får se, blir intressant att se hur det blir :)
 
Ja, verkligen så är det olika i olika delar av Sverige angående första besöket...
Vi var på första besöket idag, det blev inskrivning direkt + en massa prover.
Bokade även in 3 nya besök ända fram till RUL som blir den 22/6 (dagen innan midsommar).
Om vi gör KUB-test kommer dock besök nr 2 av de 3 att ställas in eftersom det är ett tidigt ultraljud hos dem som det besöket avser...
Allt kändes bra, blev flyttad till 171116 istället för 171117 som jag (och nätet) hade räknat fram ;)
Ska dit igen om bara 2,5 vecka för avstämning av proverna.
Tur vi har nära dit, så många besök som det verkar bli...

Kul det här iaf :) Nu händer det lite mer iaf :)

Verkar vara väldigt olika med hur många besök det är också! När jag var på inskrivningen så bokades nästa besök i v 24, så en dryg månad efter RUL. Nu är det ju visserligen andra barnet. Men med första barnet hade jag bara ett mer besök, i v 20 dvs också efter RUL.
 
Verkar vara väldigt olika med hur många besök det är också! När jag var på inskrivningen så bokades nästa besök i v 24, så en dryg månad efter RUL. Nu är det ju visserligen andra barnet. Men med första barnet hade jag bara ett mer besök, i v 20 dvs också efter RUL.

Då har vi nog lite tur som får komma på så många besök :)
 
Tips mot illamående? :yuck:
Mår konstant illa, har jättesvårt att få i mig vätska. Vanligt vatten klöks jag innan jag hinner svälja, saft/juice går bra att dricka men eftersmaken får mig att må så himla illa. Kan normalt inte dricka mineralvatten. Det har dock funkat ok men nu börjar jag bli illamående av bubblorna. Jag älskar te och dricker det typ alltid annars, men nu går det bara inte :cry:
Det som fungerar är gröna äpplen, riskakor och naturell yoghurt... Mat som jag blir sugen på går bra innan jag ändrar mig och inte är sugen längre :cautious: Är jag hungrig mår jag illa, är jag för mätt mår jag illa, är jag trött mår jag illa, ja ni fattar :banghead:
 
Varit på UL igen idag. När bebis ultraljudades var det svårt att få nåt vettigt då den snurrade och sprattlade vilt. Men blev flyttad till några dagar tidigare bf, så nytt bf är 17 oktober :) Allt såg iaf bra ut med bebis och övrigt och nackspalten var bara 1mm.
 
Tips mot illamående? :yuck:
Mår konstant illa, har jättesvårt att få i mig vätska. Vanligt vatten klöks jag innan jag hinner svälja, saft/juice går bra att dricka men eftersmaken får mig att må så himla illa. Kan normalt inte dricka mineralvatten. Det har dock funkat ok men nu börjar jag bli illamående av bubblorna. Jag älskar te och dricker det typ alltid annars, men nu går det bara inte :cry:
Det som fungerar är gröna äpplen, riskakor och naturell yoghurt... Mat som jag blir sugen på går bra innan jag ändrar mig och inte är sugen längre :cautious: Är jag hungrig mår jag illa, är jag för mätt mår jag illa, är jag trött mår jag illa, ja ni fattar :banghead:

Ingefära :up:
Och att bara äta det du är sugen på.
 
Har precis skickat sambon att köpa citroner och apelsinjuice:angel:
Att suga på en citron hjälper!
Tips på hur ingefäran ska gå ner? Brukar göra te på det men kan inte dricka te nu:meh:

För mig funkade det att skiva ingefära (tunna skivor) och ha det i vattenflaska.
Det finns även naturgodis/hårda karameller med ingefära som det hjälpte att suga på.
 
@Hogstorp Du kan kanske skylla på att du tagit en huvudvärkstablett el. dyl så du inte vågar blanda med alkohol. Har tyvärr inte så många tips då just alkohol är enkelt att undvika för mig eftersom alla runt mig vet sedan länge att jag inte dricker alkohol :)
 
De som kommer på middag brukar vi alltid dela en flaska vin med, nu är vi dessutom hemma hos oss, så kan inte skylla på att jag ska köra.

Det är alltid lurigt tycker jag, de senaste gångerna jag varit på fest har jag kunnat skylla på att jag kör (precis skaffat bil så det har liksom varit en bra anledning :p) För ett par år sen drack jag inte på några fester för att jag inte var sugen och då var alla övertygade om att jag var gravid:laugh:

@Jordgubblime Jag tycker syrliga saker såsom citron hjälper lite, citronvatten är fantastiskt. Har du kontaktat BM? De kanske kan skriva ut något som hjälper? Jag har Lergigan Comp som jag inte skulle klara mig utan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 038
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 271
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 060
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp