Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag går in i v 7 nu och har redan svårt att hitta byxor i garderoben som passar, jag har bara tajta byxor sedan innan så allt går bort just nu typ... mina vinterridbyxor gick dragkedjan sönder på igår... tur det börjar bli vår så jag kan ha ett par andra ridbyxor som är lite större...
lyx-problem känns det som, är otroligt glad över att vara gravid äntligen :)
försöker att njuta av allt, mår fortfarande jättebra, är pigg och känner mig precis som vanligt, förutom att jag är med hungrig tuttarna växer och ömmar samt magen är svullen :)

Jag lever i mina mjukisbyxor :angel:
Har inte gått upp något i vikt men är som lite svullen så är obekvämt om nåt sitter tajt.
 
Vaknade i morse med en fin liten putmage, där det liksom kunde anas att jag kanske är gravid och inte bara plufsig :p Nu ligger jag bara -2 kg från ursprungsvikt så det går väl åt rätt håll :)
 
Då var det väl dags även för mig att krypa fram från skuggorna ;)

Var på kub-test idag och såg en liten hoppande parvel i magen. Blev flyttad nio dagar bakåt jämfört med vad mvc räknat till men 1 dag framåt jämfört med vad jag var övertygad om :p

12 oktober är det beräknat. Har en son född 12 april 2015 så håller den tidplanen blir det exakt 2,5 år emellan :)
 
Då var det väl dags även för mig att krypa fram från skuggorna ;)

Var på kub-test idag och såg en liten hoppande parvel i magen. Blev flyttad nio dagar bakåt jämfört med vad mvc räknat till men 1 dag framåt jämfört med vad jag var övertygad om :p

12 oktober är det beräknat. Har en son född 12 april 2015 så håller den tidplanen blir det exakt 2,5 år emellan :)

Annars är 16 oktober en himla fin dag att fylla på. ;)

Grattis!
 
Då var det väl dags även för mig att krypa fram från skuggorna ;)

Var på kub-test idag och såg en liten hoppande parvel i magen. Blev flyttad nio dagar bakåt jämfört med vad mvc räknat till men 1 dag framåt jämfört med vad jag var övertygad om :p

12 oktober är det beräknat. Har en son född 12 april 2015 så håller den tidplanen blir det exakt 2,5 år emellan :)

Grattis! Blir fler och fler syskon till våra 2015 års vårbäbisar :love:
 
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
20 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet
12 - Imogen, andra barnet
17 - Ainon, första barnet

November

17 - Hogstorp, första barnet
26 - Jordgubblime, första barnet
 
Vaknade i morse med en fin liten putmage, där det liksom kunde anas att jag kanske är gravid och inte bara plufsig :p Nu ligger jag bara -2 kg från ursprungsvikt så det går väl åt rätt håll :)

Såhär :D Vecka 17 + 5

IMG_6567.jpg
 
Min förra graviditet var nästan oförskämt lättsam. Så jag hade lite förberett mig på payback time denna gång. Men hittills så är jag lika lyckligt lottad denna gång. Har mått lite mer illa än sist men jag har inte spytt vilket jag gjorde ett par gånger med sonen. Och illamåendet är mer störande i bakgrunden än besvärande. Får hoppas att det håller i sig men sånt här kan ju ändra sig snabbt :p
 
Jag hoppar väl in här jag med!

Jag var på ultraljud idag för att ta reda på ungefär hur långt gången jag är (hade ett tidigt missfall i december och blev gravid direkt igen så vi visste inte riktigt hur vi skulle räkna). Fick se en sprattlande liten en i magen :love: och blev beräknad till ungefär 13+2 idag (jag hade gissat på 11+5).

Inga barn sen tidigare och jag har mått oförskämt bra hittills :)
 
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
20 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet
30 - Lovise, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet
12 - Imogen, andra barnet
17 - Ainon, första barnet

November

17 - Hogstorp, första barnet
26 - Jordgubblime, första barnet
 
Har/ska ni göra KUB-test?
Vi har funderat lite på detta och tänker att det är ju inget som skadar?

I förra graviditeten valde vi bort KUB-testet. Anledningen var just att vi inte visste vad vi skulle göra med resultatet. Risken att får en högre sannolikhet och behöva ställas inför att ev gå vidare med fostervattenprov (där det finns missfallsrisk) gjorde att vi valde att avstå. Jag hade haft två missfall innan den graviditeten och var allt annan än sugen på att göra något som innebar missfallsrisk, även om den är liten.

Den här gången valde vi att göra KUB-testet. Anledningen var dels att vi kommit fram till att vi inte skulle göra abort om barnet visade sig ha downs syndrom, men att det isf finns fördelar med att veta det tidigt, speciellt eftersom vi redan har ett barn.

En annan anledning var att vårt landsting numer erbjuder att gå vidare med nipt-test om kub visar på en högre sannolikhet. Där finns ingen missfallsrisk. (Nu blev det inte aktuellt i vårt fall).
 
Jag berättade förresten för min chef igår. Vi skulle ha möte om hur vi ska lägga upp ett större projekt som jag ska vara projektledare för och jag kände att hon behövde få veta innan vi planerar massa inför projektet. Världens bästa chef tog mötets ändrade inriktning jättebra och var sen mer intresserad av bebissnack :p Resten av jobbet hade jag väl tänkt att vänta längre med, gärna till efter RUL om inte magen tittar fram innan dess :p Förra gången berättade jag i vecka 20 ungefär för alla utom chefen som fått veta tidigare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 032
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 271
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 057
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp