Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Listan har hamnat så långt bak:)
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
20 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet
30 - Lovise, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet
12 - Imogen, andra barnet
17 - Ainon, första barnet

November

17 - Hogstorp, första barnet
26 - Jordgubblime, första barnet
 
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
20 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet
30 - Lovise, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet
12 - Imogen, andra barnet
17 - Ainon, första barnet

November
7 - Zata, första barnet

17 - Hogstorp, första barnet
26 - Jordgubblime, första barnet[/QUOTE]
 
En annan fråga, ni som redan gjort kub-test, vad är det man brukar göra på första besöket?
Vi fick besök 1 inbokat nu, men sambon funderar på om han "måste" med då, det blev en väldigt dum tid för honom... Om det ändå bara är blodprov..? Besök 2 är ju en självklarhet att han ska med på tycker jag :)
 
En annan fråga, ni som redan gjort kub-test, vad är det man brukar göra på första besöket?
Vi fick besök 1 inbokat nu, men sambon funderar på om han "måste" med då, det blev en väldigt dum tid för honom... Om det ändå bara är blodprov..? Besök 2 är ju en självklarhet att han ska med på tycker jag :)

Menar du inskrivningen eller första besöket efter det? Jag var på inskrivning innan KUB så blir förvirrad :D
 
En annan fråga, ni som redan gjort kub-test, vad är det man brukar göra på första besöket?
Vi fick besök 1 inbokat nu, men sambon funderar på om han "måste" med då, det blev en väldigt dum tid för honom... Om det ändå bara är blodprov..? Besök 2 är ju en självklarhet att han ska med på tycker jag :)
Vi hade bara ett besök för KUB. Blodprov fick jag bara gå till lab valfri tid och lämna.
 
vi kommer att göra kub-testet privat eftersom vi inte får göra det annars, så de prover och besök jag redan har gjort räknas inte nu eftersom det är ett nytt ställe vi ska till. jag får nog ringa och fråga dem :) dock står det på deras hemsida att det gäller 2 besök det man betalar för :) så jag kan inte tänka mig att första besöket är något annat än bara blodprov/info.
 
vi kommer att göra kub-testet privat eftersom vi inte får göra det annars, så de prover och besök jag redan har gjort räknas inte nu eftersom det är ett nytt ställe vi ska till. jag får nog ringa och fråga dem :) dock står det på deras hemsida att det gäller 2 besök det man betalar för :) så jag kan inte tänka mig att första besöket är något annat än bara blodprov/info.

Jaha du menade besök för själva kub-testet. Vi hade bara ett besök, hos ultraljusbarnmorskorna dvs inte på vårt vanliga mvc. Innan dess hade jag varit och tagit blodprover men det var bara på provtagningscentralen vilken tid som helst.
 
vi kommer att göra kub-testet privat eftersom vi inte får göra det annars, så de prover och besök jag redan har gjort räknas inte nu eftersom det är ett nytt ställe vi ska till. jag får nog ringa och fråga dem :) dock står det på deras hemsida att det gäller 2 besök det man betalar för :) så jag kan inte tänka mig att första besöket är något annat än bara blodprov/info.
Eftersom blodprovet tar längre tid att få svar på än ultraljudet så tror jag också att det är så. Första besök blodprov + ev info och sedan andra gången är det UL och resultatet. Blodprovet kan också tas tidigare än UL, men kolla med dem om du vill vara helt säker :)
 
Nu har jag fått tag i dem som gör kub-testet, man behöver tydligen bara göra 1 besök hos dem och då gör de både ul och tar prover samtidigt, sedan får man svar per telefon några dagar senare efter besöket. På så sätt behöver man bara göra 1 besök, vilket underlättar för oss eftersom vi måste ta ledigt en halv dag från jobben bara för 1 besök pga den långa resvägen... Man kan ta blodproverna innan, men bara hos dem, och det fungerar inte för mig att vara borta en extra halv dag bara för det, när jag inte måste :)
 
Nu har jag fått tag i dem som gör kub-testet, man behöver tydligen bara göra 1 besök hos dem och då gör de både ul och tar prover samtidigt, sedan får man svar per telefon några dagar senare efter besöket. På så sätt behöver man bara göra 1 besök, vilket underlättar för oss eftersom vi måste ta ledigt en halv dag från jobben bara för 1 besök pga den långa resvägen... Man kan ta blodproverna innan, men bara hos dem, och det fungerar inte för mig att vara borta en extra halv dag bara för det, när jag inte måste :)
Jag hade samma men lyckades få hemskickat en blodprovsremiss så jag kan ta proverna här hemma innan;) Vi ville gärna få svaret när vi är där så det är lättare att ställa frågor osv. Samt att både jag och sambon är ganska otåliga:angel:
 
Har fått tid för RUL 19 maj, en hel månad kvar men var tur att vi ringde nu för fanns nästan inga tider kvar.
Ni som inte bokat, gör det i god tid!

Annars är jag rätt säker att detta blir första och sista barnet, flera månader av illamående lockar inte att utsätta sig igen för! Nu är jag helt plötsligt febrig också, så har legat och kallsvettas ovanpå illamåendet också. Antar att man är lite mer infektionskänslig som gravid?
 
Går in i vecka 22 idag och ska sätta mig in i gravidförsäkringar tänkte jag, det verkar som att det är nu man ska fixa en om jag läst rätt.

Flytt om en månad så nu håller vi på att börja packa ner saker vi ändå inte använder så det inte blir så stressigt i slutet. :)
 
Här är det förresten barnmorskan som bokar in tid för RUL, så inget man behöver hålla på att boka själv :)
 
Jag ska på RUL i eftermiddag.
Är glad och lite nervös.

Mest för att jag är så icke PK och gärna vill att det ska vara en tjej. Mest för att det känns som en tjej och jag vill inte känna mig lurad :angel: men också för att vi har ett riktigt bra tjejnamn, men inget lika bra killnamn.
 
Jag ska på RUL i eftermiddag.
Är glad och lite nervös.

Mest för att jag är så icke PK och gärna vill att det ska vara en tjej. Mest för att det känns som en tjej och jag vill inte känna mig lurad :angel: men också för att vi har ett riktigt bra tjejnamn, men inget lika bra killnamn.

Spännande!

Jag är å ena sidan övertygad om att vi väntar en tjej, bara känsla ingen logik. Å andra sidan har jag så svårt att föreställa mig att få en tjej, jag är ju van att ha en kille :p Och vi som inte ens har bestämt oss för om vi ska ta reda på kön eller inte :D
 
Spännande!

Jag är å ena sidan övertygad om att vi väntar en tjej, bara känsla ingen logik. Å andra sidan har jag så svårt att föreställa mig att få en tjej, jag är ju van att ha en kille :p Och vi som inte ens har bestämt oss för om vi ska ta reda på kön eller inte :D

Förstår precis!
Förra gången var jag så säker på att det var en kille - och det var det ju. Kommer känna mig så lurad på kroppens signaler om det är en kille igen nu när det verkligen känns annorlunda.

(Kommer självklart inte bli ledsen eller besviken om det är en kille, herregud.)
 
Vi har tre tjejer och jag har väldigt svårt att föreställa mig en pojke, mannen är helt säker på att det är en tjej till, han säger att han bara kan göra tjejer :). Ett tjejnamn har vi till 90% (Alina), men pojknamn är svårt.

Vi kommer inte att ta reda på könet innan, det får bli en överraskning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 041
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 271
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 066
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp