Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Zata & @Jordgubblime Jag köpte faktiskt 3 mammaplagg från Zalando igår:D Blir spännande att se hur de sitter på och om jag kan förlika mig med en rund boll till mage:laugh:

Min erfarenhet är att det är lite av ett hallelujah moment att sätta på sig gravidbyxor för första gången :D

Själv upptäckte jag häromdagen att även Lindex börjat med gravidplagg i butik nu. När jag var gravid sist 2015 var det bara HM som hade. Får börja spana lite även om det inte är aktuellt än. Bra med lite alternativ i fysiska butiker också även om nätet är toppen!
 
Här är det överslag för flickor. Jag har en syster och en bror (de har inga barn). Min pappa har en syster och en bror (dom har tillsammans 4 flickor och en pojke). Av kusinbarnen är det 2 pojkar och 2 flickor. Min mamma har en syster men hon har inga barn.

Min man har en syster och hon har en dotter. Min svärmor har tre systrar och min svärfar en syster.
Vi har somsagt tre flickor.
 
Gravidförsäkring är fixad, det känns skönt! Det blev folksam då vi har resten i samma bolag och de verkade bra helt enkelt.

Jag håller på att packa för fullt, om en månad flyttar vi och det känns skönt att ha det mesta nerpackat redan nu så det inte blir panik framåt slutet. :)
 
Gravidförsäkring är fixad, det känns skönt! Det blev folksam då vi har resten i samma bolag och de verkade bra helt enkelt.

Jag håller på att packa för fullt, om en månad flyttar vi och det känns skönt att ha det mesta nerpackat redan nu så det inte blir panik framåt slutet. :)
Min erfarenhet är att oavsett hur mycket som packas i förväg så är det ändå oändligt mycket att packa, "det där sista" :angel:
 
V 9+0 idag, full fart mot 12 v. Längtar verkligen dit, även om jag känner mig oväntat lugn så är det ändå en milstolpe.
Har äntligen kunnat börja gå promenader igen, en timme med hunden både igår och idag. Dock är jag ständigt täppt i näsan, inte sådär förkyld-mycket utan bara tillräckligt för att vara irriterande:meh:
Blir också fruktansvärt andfådd av att gå bara ett tiotal meter, är van att kunna gå en mil i rask takt så det är frustrerande. Tänker att det kanske är Hb-värdet som spökar... Det visar sig väl vid inskrivningen om lite drygt tre veckor.
 
Jag mår fortfarande illa ibland men har slutat kräkas iaf. Yrseln är inte rolig heller :crazy: Sköldkörtelvärdena som kollades förra veckan är inte bra men ingen har hört av sig om dem än och bm hade stängt idag :( Jag hoppas att de dåliga värdena inte påverkar fostret.

Usch vad jag känner mig gnällig men jag är lite nere just nu. Jag vill ju att allt ska se bra ut.
 
V 9+0 idag, full fart mot 12 v. Längtar verkligen dit, även om jag känner mig oväntat lugn så är det ändå en milstolpe.
Har äntligen kunnat börja gå promenader igen, en timme med hunden både igår och idag. Dock är jag ständigt täppt i näsan, inte sådär förkyld-mycket utan bara tillräckligt för att vara irriterande:meh:
Blir också fruktansvärt andfådd av att gå bara ett tiotal meter, är van att kunna gå en mil i rask takt så det är frustrerande. Tänker att det kanske är Hb-värdet som spökar... Det visar sig väl vid inskrivningen om lite drygt tre veckor.
Välkomna gravidtäppan i ditt liv :D Min började i v 16 tror jag, inte så jag blir heelt täppt men tillräckligt för att jag behöver andas genom munnen som gör att jag blir sjukt andfådd så fort hag reser mig och måste gå typ 50m:meh: Är i v36 nu så snart blir jag av med skiten igen :banana:
 
JSköldkörtelvärdena som kollades förra veckan är inte bra men ingen har hört av sig om dem än och bm hade stängt idag :( Jag hoppas att de dåliga värdena inte påverkar fostret.

Vad lag dina värden pa? Jag har ocksa problem med sköldkörteln (sen flera ar) och far ingen ordning pa mina värden, justerat medicinen massor med ganger.
 
Vad lag dina värden pa? Jag har ocksa problem med sköldkörteln (sen flera ar) och far ingen ordning pa mina värden, justerat medicinen massor med ganger.

Tsh = 0,04 och fritt T4 = 10,7 i vecka 18. Har haft fullt normala värden innan grav. (kollades pga viktnedgång och att sköldkörtelproblem finns i släkten). Men i vecka 9 hade jag tsh = 0,09 och fritt T4 = 17,4 vilket inte sågs så allvarligt då eftersom gränserna är lägre i början av grav. Tsh ska dock höjas senare vilket det inte gjort på mig.

Vad har du för värden? Tar du levaxin?
 
Blöh. Jag borde äta järntabletter - men vill inte :cautious: Överväger sånt där blodknäckebröd i stället...

Bonus: I dag har jag sån halsbränna att det inte är klokt. :crazy:
 
Blöh. Jag borde äta järntabletter - men vill inte :cautious: Överväger sånt där blodknäckebröd i stället...

Bonus: I dag har jag sån halsbränna att det inte är klokt. :crazy:

Borde jag med, eller rättare sagt jag fick instruktioner att börja i v 20. Grymt besviken eftersom jag hade jättefina järnvärden hela förra graviditeten.

Men om jag börjar äta sånt paltbröd nu några veckor i förväg kanske man kan komma undan järntabletterna :angel:
 
Blöh. Jag borde äta järntabletter - men vill inte :cautious: Överväger sånt där blodknäckebröd i stället...

Bonus: I dag har jag sån halsbränna att det inte är klokt. :crazy:
Du har inte funderat på att dricka brustabletterna istället?? Det är ingen jättemängd i dem men allt är bättre än inget.
 
För att magen blir jättejättetrög och hård :(
Ja de är hemska, jag har ätit Blutsaft som tabletter. Saften är ju hemsk att få i sig men tabletterna lämnar inte samma äckliga eftersmak. Så det är ett tips:up:
Så går det att ta typ Duroferon varannan eller var tredje dag "bara" om de andra inte räcker till.
 
Välkomna gravidtäppan i ditt liv :D Min började i v 16 tror jag, inte så jag blir heelt täppt men tillräckligt för att jag behöver andas genom munnen som gör att jag blir sjukt andfådd så fort hag reser mig och måste gå typ 50m:meh: Är i v36 nu så snart blir jag av med skiten igen :banana:
Åhh googlade, detta ska alltså hålla i sig sisådär 30 veckor till:meh: Jag som planerade att komma igång och jogga så fort illamåendet lagt sig, blir svårt om jag inte kan andas:angel:
 
Jag har också fått information om att börja med järntabletter i vecka 20, tur det är ett tag kvar dit för mig ;) Låter inte så trevligt att ta dessa tabletter?
 
Tsh = 0,04 och fritt T4 = 10,7 i vecka 18. Har haft fullt normala värden innan grav. (kollades pga viktnedgång och att sköldkörtelproblem finns i släkten). Men i vecka 9 hade jag tsh = 0,09 och fritt T4 = 17,4 vilket inte sågs så allvarligt då eftersom gränserna är lägre i början av grav. Tsh ska dock höjas senare vilket det inte gjort på mig.

Vad har du för värden? Tar du levaxin?

Da har du väldigt lagt Tsh, vilket är ovanligt i en graviditet eftersom fostret tar sköldkörtelhormon fran dig ocksa i början. Jag skulle snarare säga tvärtom, det finns risk att ditt värde sjunker ännu mer runt v.18 när bebisen börjar producera eget hormon. Du verkar ha en överproduktion och hur man behandlar det har jag tyvärr dalig koll pa, jag har underfunktion och äter levaxin (eller en annan medcin men det är samma sak). Hade ett tsh pa 7,9 i v. 7 men vid senaste kontrollen förra veckan hade det sjukigt till 0,29 sa jag kommer nog behöva sänka medicineringen snart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 271
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 068
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp