Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon har vi RUL och jag är dödsnervös, trots att vi redan sett det lilla kvalstret 3ggr. Vi har bestämt oss för att ta reda på könet, om bm kan säga säkert vad det är. (Dvs inte "ja det skulle kunna vara en pojke vi ser, kanske..").

@Zata - du han få alla mina gravidsymtom också! Sjukskriven sedan snart 2månader pga hur jag mår. :(

Lycka till idag! :) Och hoppas att måendet blir bättre snart. Vilken vecka är du i nu?
 
@Jordgubblime - jag var HELT säker på att det var en flicka. Hundraåttioprocent. Så självklart var det en pojke! :love:
:rofl:
Både jag och sambon (som var lika säker han) såg ut som fågelholkar och bara "Näe? Det är ju en flicka..?" :rofl: Givetvis är vi lika glada ändå men lite tagna på sängen. :love:

Lycka till idag! :) Och hoppas att måendet blir bättre snart. Vilken vecka är du i nu?

Tack! Allt såg bra ut och liten var både pigg och glad. :love:
Jag är i V 19 (18+2) och börjar väl ge upp lite på tanken att få må bättre innan lillen är ute. :cautious:
 
Ang klädprat tidigare: jag har sytt mig två par helt fantastiska leggings med höööög mudd i midjan som går att vika ned. Trycker ingenstans och är allmänt underbara = jag bor i dem och lär behöva köpa mer tyg för att sy fler par. :D

Imorgon har vi RUL och jag är dödsnervös, trots att vi redan sett det lilla kvalstret 3ggr. Vi har bestämt oss för att ta reda på könet, om bm kan säga säkert vad det är. (Dvs inte "ja det skulle kunna vara en pojke vi ser, kanske..").

@Zata - du han få alla mina gravidsymtom också! Sjukskriven sedan snart 2månader pga hur jag mår. :(

Nu skäms jag för att jag har klagat! Men skicka hit bara!
 
@Jordgubblime - jag var HELT säker på att det var en flicka. Hundraåttioprocent. Så självklart var det en pojke! :love:
:rofl:
Både jag och sambon (som var lika säker han) såg ut som fågelholkar och bara "Näe? Det är ju en flicka..?" :rofl: Givetvis är vi lika glada ändå men lite tagna på sängen. :love:



Tack! Allt såg bra ut och liten var både pigg och glad. :love:
Jag är i V 19 (18+2) och börjar väl ge upp lite på tanken att få må bättre innan lillen är ute. :cautious:
För mig vände illamåendet efter vecka 20, sen v.24 är det borta (är i vecka. 40 nu). Så det finns hopp! Jag hade gett upp där i vecka 16-17 o trodde jag aldrig skulle få må bra igen ;) Men sen v. 24 till typ v.36 var de noll problem att var gravid :D
 
@Jordgubblime - jag var HELT säker på att det var en flicka. Hundraåttioprocent. Så självklart var det en pojke! :love:
:rofl:
Både jag och sambon (som var lika säker han) såg ut som fågelholkar och bara "Näe? Det är ju en flicka..?" :rofl: Givetvis är vi lika glada ändå men lite tagna på sängen. :love:



Tack! Allt såg bra ut och liten var både pigg och glad. :love:
Jag är i V 19 (18+2) och börjar väl ge upp lite på tanken att få må bättre innan lillen är ute. :cautious:
Haha så det kan bli :D
Jag har en känsla för vad det är men dröjer ju typ 8-9 veckor till vårt RUL så jag kanske hinner ändra mig:p
Mitt illamående är bättre vissa dagar och fruktansvärt vissa dagar...:yuck:
 
Jag skrev dagbok under förra graviditeten, jätteroligt att ha kvar och kunna gå tillbaka och jämföra men jag inser att jag ska nog bara jämföra i efterhand. Annars blir jag bara nojig över att det ska hända i samma fas nu som då. Ibland tycker jag mig känna lite fladder i magen men det kan mycket väl bara vara jag som inbillar mig eller tarmarna :p Men nu är det mindre än två veckor kvar till RUL. Helt galet vad tiden går fort! Förra gången tyckte jag det var en evighet till RUL men nu känns det som att jag nyss blev gravid. Kan ju ha att göra med att man har en viss liten 2-åring att ta hand om under tiden :p
 
Vi var på stora ultraljudet i måndags och allt ser bra ut :) Vi ville inte veta om det blir en pojke eller flicka så det blir spännande att se vad det är för filur som dyker upp.

Mitt knä ska opereras på fredag vilket känns både skönt och läskigt på samma gång. Redan nu vet jag att jag har 6 v på kryckor framför mig med ett ben som jag inte får stödja på och som är fastlåst i ett visst läge med en stor ortos. Är faktiskt riktigt jobbigt att behöva be om hjälp med princip allt och att inte kunna ta hand om min lille plutt. Sliter på relationen också när allt har blivit så här, svårt med närhet och allt det som behövs för att må bra, just nu är jag ju bara ett paket mer eller mindre. Hoppas även att jag ska känna mig lite gladare för bebisen i magen, just nu känner jag mig rätt så nollställd.
 
@queeniida

Först och främst härligt att RUL såg bra ut! Vi lutar nog mer och mer åt att inte heller ta reda på kön. Men vi lär vela fram och tillbaka och typ bestämma oss i väntrummet :p

Inte lika härligt med knät :( Men måste vara skönt ändå att operationen blir av snart så rehabiliteringen kan börja. Men fy vad tufft..
 
Går in i vecka 23 idag och är genomförkyld, askul, verkligen...

Alla säger att det är så himla mysigt när bebis börjar sparka men jag tycker mest det känns skumt och konstigt? Har känt sparkar i flera veckor nu och tycker liksom fortfarande att det är skumt:laugh:
 
Haha set är bara för jag vet att det är en väldigt begränsad period jag mår såhär. Och för att jag kan börja räkna ner på allvar nu, 26 dagar kvar till bf :banana:
Haha, och jag har det svårt nog att tänka så :D och det med 2dagar till bf men hon verkar inte sugen på att komma ut :mad: Och jag är såååå klar med att vara gravid, inte helt Säker på att jag är redo för att föda i och för sig men men bara det börjar har man ju inget val :angel:
 
Vi var på stora ultraljudet i måndags och allt ser bra ut :) Vi ville inte veta om det blir en pojke eller flicka så det blir spännande att se vad det är för filur som dyker upp.

Mitt knä ska opereras på fredag vilket känns både skönt och läskigt på samma gång. Redan nu vet jag att jag har 6 v på kryckor framför mig med ett ben som jag inte får stödja på och som är fastlåst i ett visst läge med en stor ortos. Är faktiskt riktigt jobbigt att behöva be om hjälp med princip allt och att inte kunna ta hand om min lille plutt. Sliter på relationen också när allt har blivit så här, svårt med närhet och allt det som behövs för att må bra, just nu är jag ju bara ett paket mer eller mindre. Hoppas även att jag ska känna mig lite gladare för bebisen i magen, just nu känner jag mig rätt så nollställd.
Förstår att det känns lite läskigt och jobbigt med operation och rehab! Men är nog ändå lättare nu än när bebis kommer ut sedan, nu är ni ju åtminstone på samma ställe hela tiden ;)
 
Haha, och jag har det svårt nog att tänka så :D och det med 2dagar till bf men hon verkar inte sugen på att komma ut :mad: Och jag är såååå klar med att vara gravid, inte helt Säker på att jag är redo för att föda i och för sig men men bara det börjar har man ju inget val :angel:
Jag har bestämt mig för att förtränga det faktum att bebisen ska ut någon gång :angel: Svimfärdig av att tänka på det och har sjukvårdsskräck så det räcker och bli över...
Precis som du tänker jag att jag får ta det problemet senare, är ju liksom oundvikligt men ingen idé att ha panik i onödan :p
 
Jag blir tokig på vården. Nu när jag tog om sköldkörtelproverna en vecka efter så hamnade Tsh = 1,4 och T3 = 4,4 och T4 = 11,2

Jag blev uppringd av BARNMORSKAN som talar om att jag fått levaxin utskrivet och när jag frågar varför kan hon inte svara på det :crazy:
Tack, men jag vill ju gärna få lite mer info innan jag börjar knapra tabletter :banghead: Så nu blir det till att jaga telefontid till en läkare imorgon.
 
Nån som fått börja ta järntillskott pga lågt blodvärde? Vilken sort funkar för er? Hade nu i v16 under 100 i blodvärde så blev beordrad att knapra järntabletter. Problemet är bara att jag kräks upp alla tabletter och blutsaft som jag hittat på apoteket :banghead: Har beställt en sorts kapsel med järn och c-vitamin från apotea.se så hoppas att den vill stanna kvar i kroppen, annars kanske man måste få sprutor :arghh:

HATAR ATT VARA GRAVID!!!:meh:
 
Nån som fått börja ta järntillskott pga lågt blodvärde? Vilken sort funkar för er? Hade nu i v16 under 100 i blodvärde så blev beordrad att knapra järntabletter. Problemet är bara att jag kräks upp alla tabletter och blutsaft som jag hittat på apoteket :banghead: Har beställt en sorts kapsel med järn och c-vitamin från apotea.se så hoppas att den vill stanna kvar i kroppen, annars kanske man måste få sprutor :arghh:

HATAR ATT VARA GRAVID!!!:meh:
Jag har tagit Blutsaft i tablettform! Mycket bättre än saften som är :yuck: Har väldigt svårt för att svälja tabletter som smakar järn, har multivitaminer nu och morgontabletten är med järn i. En kamp varje morgon att få i sig:arghh:
 
var på ett litet återbesök idag bara för att summera mina prover (som alla var bra). Förstår inte riktigt vitsen med besöket idag, men det gick fort iaf :)
Däremot så berättade jag för mamma häromdagen att jag är gravid, och då nämner hon att jag kanske ska nämna för barnmorskan att hon har haft 3 bröder som i tidig ålder på 50- och 60-talet dog pga att de föddes med Mikrocefali (för dåligt utvecklad hjärna). Jag tog upp detta idag och med dagens teknik kan man tydligen se detta på rul:et. Då på 50- och 60-talet gjorde man inte ens ultraljud tydligen.. Men eftersom alla tre var pojkar och att mamma är fullt frisk och att min bror också är fullt frisk, så är det inte så troligt att det är ärftligt, men vi får se på rul-et den 22/6, ett tag kvar som sagt...
 
Nån som fått börja ta järntillskott pga lågt blodvärde? Vilken sort funkar för er?

Här rekommenderar de att man börjar med Niferexen varannan dag vecka 20 så har tagit det i ett par veckor nu. Jag har dock inte några större svårigheter att ta tabletter, tar omega3-tabletter och de är både större och jobbigare att få ner:crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 271
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 076
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp