Da har du väldigt lagt Tsh, vilket är ovanligt i en graviditet eftersom fostret tar sköldkörtelhormon fran dig ocksa i början. Jag skulle snarare säga tvärtom, det finns risk att ditt värde sjunker ännu mer runt v.18 när bebisen börjar producera eget hormon. Du verkar ha en överproduktion och hur man behandlar det har jag tyvärr dalig koll pa, jag har underfunktion och äter levaxin (eller en annan medcin men det är samma sak). Hade ett tsh pa 7,9 i v. 7 men vid senaste kontrollen förra veckan hade det sjukigt till 0,29 sa jag kommer nog behöva sänka medicineringen snart.
Jag har också underproduktion och äter levaxin. Det upptäcktes under förra graviditeten då prover togs eftersom det finns i släkten. Men jag har aldrig misstänkt det pga mående varken som gravid eller ogravid.
Ni verkar ju iaf ha mycket bättre koll på era värden än vad jag har. Jag har ingen aning egentligen. De säger alltid bara "det är normalt", "det är lite högt", aldrig någonsin några siffror. Och aldrig någon som har förklarat inom vilket intervall man ska ligga eller någonting. Har inte brytt mig så mycket eftersom jag hela tiden har mått bra, men är lite störande med så lite info. Det har varit precis samma sak både på mvc och vanliga vårdcentralen.