Höstföräldrar 2017 del 2

Vi har haft en riktigt mammig dag idag, han har suttits om en igel vid bröstet och blir jätteledsen så fort han inte får vara där... Gick upp vid strax efter åtta och hoppades att han skulle sova en stund till så jag hann duscha, men icke. Vid 13 satt jag fortfarande i morgonrock i soffan med en bebis snuttande på bröstet. Till sist somnade han tillräckligt länge för mig att ta världens snabbaste dusch, slänga över tvätten i torktumlaren och borsta tänderna snabbt som tusan. Sedan var det igång igen. Vi kom dock iväg in till stan en stund och gick en promenad med hunden samt sprang lite snabbt in på Ica.
Sedan har vi återgått till dagens favorit aktivitet:angel:

Han har dessutom börjat gråta med tårar vilket gör att hjärtat går sönder varje gång han börjar skrika:nailbiting::arghh:

Tre veckor idag!

Vi har haft en riktigt mammig dag idag, han har suttits om en igel vid bröstet och blir jätteledsen så fort han inte får vara där... Gick upp vid strax efter åtta och hoppades att han skulle sova en stund till så jag hann duscha, men icke. Vid 13 satt jag fortfarande i morgonrock i soffan med en bebis snuttande på bröstet. Till sist somnade han tillräckligt länge för mig att ta världens snabbaste dusch, slänga över tvätten i torktumlaren och borsta tänderna snabbt som tusan. Sedan var det igång igen. Vi kom dock iväg in till stan en stund och gick en promenad med hunden samt sprang lite snabbt in på Ica.
Sedan har vi återgått till dagens favorit aktivitet:angel:

Han har dessutom börjat gråta med tårar vilket gör att hjärtat går sönder varje gång han börjar skrika:nailbiting::arghh:

Tre veckor idag!

Det blir ju såna dagar ibland. Frustrerande men ändå lite mysigt om det inte är jämt och man lyckas tänka bort alla "borden" (alltså inte såna med stolar till utan sådant man borde göra :D )

efter 3 dygn med i princip 0 sömn för mig (och sambon och hunden och bebis) så kom vi tillslut på vad felet var... hon var hungrig! som en varg! 5 veckor imorgon så gissar på att hon kräver mer mat just nu än vad mina bröst producerar, problemet nu har blivit att hon inte riktigt vill ta bröstet utan hellre vill ha flaskan... men vi kämpar på i ordningen: pumpa fram mjölken, amma det hon vill, flaskmata förra gångens pumpning, pumpa den här gångens mjölk. Så är hon supernöjd sedan. Jag fick sova totalt 8 timmar i natt vilket känns som en dröm! vi får se hur de kommande dagarna utvecklar sig med amningen...

Det blir ju såna dagar ibland. Frustrerande men ändå lite mysigt om det inte är jämt och man lyckas tänka bort alla "borden" (alltså inte såna med stolar till utan sådant man borde göra :D )
Ja egentligen helt okej om jag bara hade fått äta något :D Sambon har också börjat inse att vissa dagar hinner vi inte någonting, det enda målet vi har varje dag är egentligen att komma ut på promenad, vilket brukar lyckas :up:

efter 3 dygn med i princip 0 sömn för mig (och sambon och hunden och bebis) så kom vi tillslut på vad felet var... hon var hungrig! som en varg! 5 veckor imorgon så gissar på att hon kräver mer mat just nu än vad mina bröst producerar, problemet nu har blivit att hon inte riktigt vill ta bröstet utan hellre vill ha flaskan... men vi kämpar på i ordningen: pumpa fram mjölken, amma det hon vill, flaskmata förra gångens pumpning, pumpa den här gångens mjölk. Så är hon supernöjd sedan. Jag fick sova totalt 8 timmar i natt vilket känns som en dröm! vi får se hur de kommande dagarna utvecklar sig med amningen...
Åhhhhh 8 timmar :love: Längtar efter det, trots att jag klarar mig rätt bra med lite sömn.
Skönt att ni hittat "felet" och kunnat åtgärda det :)

Ja egentligen helt okej om jag bara hade fått äta något :D Sambon har också börjat inse att vissa dagar hinner vi inte någonting, det enda målet vi har varje dag är egentligen att komma ut på promenad, vilket brukar lyckas :up:

Oj, låter jobbigt. Tur det inte är för evigt :D

Vi lyckades somna om imorse och vaknade kvart i nio :) Ett mycket bra dygn! Återstår att se hur denna natt blir :D Vi har grundat med ett bad, får se om det är ett vinnande koncept.

Oj, låter jobbigt. Tur det inte är för evigt :D

Vi lyckades somna om imorse och vaknade kvart i nio :) Ett mycket bra dygn! Återstår att se hur denna natt blir :D Vi har grundat med ett bad, får se om det är ett vinnande koncept.
Ja speciellt när en är van att göra tusen saker om dagarna:angel: Men sedan sambon varit hemma en ”skrik och kläng”-dag så förstår han varför svaret på ”vad har ni gjort idag?” ibland blir att vi bara har gått en promenad :D
Men överlag tycker jag vi har en väldigt snäll och lugn bebis, och denna tiden är ju rätt begränsad så det ska nog bli bra till sist :)

Idag fick bebis sitt första riktiga bad! Vi har provat en gång lite i handfatet men han var lite för stor för det:angel:
Så idag fick vi fylla lite vatten i badkaret och sätta pappa där så han kunde hålla bebis. Supermysigt, sa bebis :love: Han vill ha ganska varmt vatten, låg en bra stund och flöt (pappa stöttade såklart huvud) och viftade glatt med armar och ben. Bra avslut på en dag som även innehöll långpromenad med mormor och träning i konsten att kissa sig själv i ansiktet :angel::p

Idag fick bebis sitt första riktiga bad! Vi har provat en gång lite i handfatet men han var lite för stor för det:angel:
Så idag fick vi fylla lite vatten i badkaret och sätta pappa där så han kunde hålla bebis. Supermysigt, sa bebis :love: Han vill ha ganska varmt vatten, låg en bra stund och flöt (pappa stöttade såklart huvud) och viftade glatt med armar och ben. Bra avslut på en dag som även innehöll långpromenad med mormor och träning i konsten att kissa sig själv i ansiktet :angel::p

Låter så mysigt att kunna bada tillsammans. Vi har inget badkar så här blir det badbalja.

Ida tycker inte om att bada hemma men när vi var i simhallen njöt hon massor.

Igar fick Ida rotavirusvaccin, hela kvällen och natten har hon skrikit och haft ont (i magen gissar jag). Ingen av de andra tre barnen har reagerat alls men Ida verkar ha reagerat ordentligt. Hon skriker väldigt sällan annars.
Hon är förövrigt 60 cm lang nu och väger 5,6 kg, blev 8 veckor igar.

Nu har vi haft 3 bra nätter i rad, jag fick henne tom att sova i spjälsängen helt utan bekymmer i natt :) Dock vill mina bröst fortfarande inte producera mer än ca hälften av vad lillskruttan vill ha att äta... så det blir bröstmjölk blandat med ersättning just nu... får hoppas det löser sig snart :)
vi var på läkarbesöket igår, allt var bra där med. Hade gått upp 140 g på en vecka och då har hon varit hungrig halva den tiden, får se hur det blir nästa vecka när hon fått tillräckligt med mat istället :angel: så lilla pluttisen som blev 5 veckor igår väger nu 3780 ;)

Åhhhhh 8 timmar :love: Längtar efter det, trots att jag klarar mig rätt bra med lite sömn.

Det längtar jag med efter, och har gjort sedan jag var gravid med storebror som nu snart är två år :p:cautious:

Här rullar dagarna på, fattar inte att tiden kan gå så snabbt. Misstänker att vi precis gått igenom en utvecklingsfas då vi hade några dagar med knappt någon sömn och ständigt snuttande. Hon växer så det knakar, ler och pratar ("hee", "göö" typ :D) , vill gärna vara upprätt när hon är vaken och vara med överallt och titta runt. Hon är så mysig :love:

Här rullar det också på! Vi har varit iväg på lite föräldraträffar, både här i byn och inne i "stan" 1.5 mil bort som BVC ordnar. Lite extra roligt eftersom vi är nyinflyttade, har träffat flera med barn i närheten där vi bor. Eftersom byn är ganska liten blir det ju blivande klasskompisar också.
Loke är smidig att ha med sig, somnar lätt i bilen eller i famnen och är oftast glad och nyfiken på omgivningen bara :)
Han fortsätter sova bra också, inatt 22-05 i sträck! Sen mat då och vid 07 innan vi gick upp vi 09. Har aldrig sovit så här mycket, haha. :D
Nästa vecka är det dags för 3-månaders vaccin, kan bli lite spännande kanske.

Jag borde inte gnälla för E sover fortfarande sina 10-12 h pass på nätterna, men nu har hon lagt till med att vägra somna före kl 23.30 trots att vi börjar lägga henne runt kl 21 (försöker amma till sömns). Värst är det dock för maken vars väckarklocka ringer 4.15 :grin:

Idag hann hon somna i babygymmet innan jag hann sätta henne i sjalen och gå ut till stallet, så stallet får vänta tills hon behagar vakna ;)

Hur gör ni andra som har häst, tar ni med bebis till stallet? Vagn? Sjal? Sele?

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 712
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 160
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 608
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar