Låter ni släktingar/vänner väcka bebis när som helst eller säger ni ifrån?
Nu var det länge sen jag hade småbarn men NEJ, jag tillät aldrig någon att väcka mina barn nånsin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter ni släktingar/vänner väcka bebis när som helst eller säger ni ifrån?
Bebis sov från 21-05.30 Givetvis så var det min bebis-natt (karln var uppe 3 gånger förra natten )
@cirkus Det jobbigaste är att hon gör det halvt "omedvetet" (dock utstuderat) med ursäkten att hon vill vara nära och röra vid henne. Men då är ju risken hög att hon faktiskt vaknar
Jag hade sagt ifrån på skarpen att en sovande bebis sover och den låter man bli.
Det är det jag fått göra några gånger. Brukar säga: Snälla väck henne inte! (med ganska surt tonläge ) Maken säger tyvärr inget. Annars är jag av åsikten: min släkt=mitt ansvar/problem, hans släkt=hans ansvar/problem.
Du är en diplomatisk människa men jag håller med om att det vore bättre om pappan säger ifrån till sin släkt - har du sagt det till honom? och att om han inte gör det så blir du tvungen att göra det och risken är att du blir rejält otrevlig i tonen
Jag hade sagt att hon inte får röra bebisen när den sover. Om människan har svårt att fatta "Snälla väck henne inte"
Idag firar vi en vecka!
Lyckades ta oss ut på premiärtur med vagnen 30 min, såååå skönt att få frisk luft och röra sig lite L gillade att åka vagn och sov gott hela rundan och en bra stund efteråt. Lite svårt med kläder bara då han är så himla varm, har kört bara blöja typ hela veckan. Nu fick vi testa oss fram lite med kläder och filtar, får finjustera det här de kommande dagarna
Det är helt ok att vara surtant! Bebis kan ju inte själv säga ifrånJag tycker också det är jättesvårt att klä bebis rätt. Men vad härligt att ni kom ut på promenad! Aldrig fel med frisk luft och motion även om man får ta det lite lugnt
Det är helt ok att vara surtant! Bebis kan ju inte själv säga ifrån
Ja det var underbart, men kände mot slutet att jag blev väldigt trött, även om vi gick väldigt sakta och försiktigt Känns ju helt konstigt i kroppen nu, den måste liksom balansera om sig från att ha släpat på den stora magen
Haha jag var nära att välta vid ett tillfälle när jag höll i hunden och hon stannade, hon väger sju kiloJag fick lämna över barnvagnen till maken i uppförsbackarna och be honom hålla ett finger på handtaget och bromsa i nedförsbackarna de första gångerna vi var ute och gick. Använde barnvagnen som rollator när det inte lutade Och ja, det gick väääldigt sakta