Ja, det finns helt klart en förbättringspotential när det gäller information till nyblivna föräldrar!Jag vet precis hur förvirrande det är och jag blir så förbannad på att det inte ges ordentlig information till blivande och nyblivna föräldrar om amning. Jag hade själv en strulig amningsstart och var väldigt stressad över det. Jag valde att läsa på hos och ta råd ifrån Amningshjälpen, så det är mitt starkaste tips. De har en hemsida och två Facebookgrupper med mycket bra information. Bland annat tipsar jag dig att läsa om laid back-amning, det brukar kunna minska ett kraftigt flöde något och underlätta för bebisen att få bra grepp. Hur gammal är bebis? Är det något problem som gör att ni har kontakt med sjukhuset?
Det är helt normalt att det tar ett tag innan mjölkproduktionen har ställt in sig, men det gäller att bebis får äta så ofta han vill för att kroppen ska veta hur mycket den ska producera.
Lycka till ❤
Tack för tips! Jag ska kontakta dem också. Det är inga problem med amningen annat än då att han snarare får i sig för mycket, han har bra grepp och äter lugnt och tryggt tills han blir mätt. Jag brukar försöka att vara just bakåtlutad själv för att det inte ska rinna så fort. Mina bröst har gått helt bananas, sprutar hej vilt i tid och otid och verkar tro att jag har fött trillingar eller något.
Han är 8 dagar idag och vi är fortfarande inskrivna på BB på sjukhuset (får kontakt med BVC först nästa vecka) så än så länge är det dit vi ska vända oss, ingen annan anledning
Tack för dina tips återigen!
Senast ändrad: