Ja, undra om de kan få det där inneLiggsår
Tror hon kommer ser lite rolig ut när hon får komma ut om ett par veckor. Liten dubbelvikt parvel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, undra om de kan få det där inneLiggsår
Här är det tungt nu. Nu vill jag att pyret ska komma. Det gör ont att sitta, det gör ont att ligga, det gör ont stå/gå. Jag måste variera ställning hela tiden. Är vaken mest hela nätterna och gruvar mig för att lägga mig.
Pyret trycker på ischiasnerven lite då och då vilket kan göra smärtan olidlig och framfogen känns som om den håller på att förtvina helt - jag skriker rakt ut när jag provar vända mig i sömnen.
Humöret är i botten och vill absolut inte ha med folk att göra- att gömma sig från folk fungerar inte på en sådan här liten ort så i går när jag skulle skynda mig och göra en snabb handling (typ tre varor) för att sedan fara hem och göra middag så blev jag stoppad 10(!) gånger. Det som skulle ta ca 10 min tog nästan 45min, alla vill känna, alla vill höra hur det är, alla ska ge goda råd och kolla om man har allt. Alla vill bara vara snäll och jag vill typ bara be dom lämna mig ifred
Men i kväll ska vi inviga nya sängen. Vi går från 1.20 till 1.80 så kanske sömnen blir bättre nu med lite tur.
Vi är verkligen mitt inne i bebisbubblan och försöker lära känna vår lilla älskling och hur vi får honom att må på bästa sätt hela tiden.
Själv funderar jag på hur min förlossning gick till och vad som är att föredra, jag hade ju en racerförlossning (4h med värkar och krystning) och tänker tack och lov att det gick så fort. Men samtidigt kanske det är skönare att få vänja sig successivt och hinna få hjälp med olika smärtlindring? Någon som har upplevt båda tidigare?
Stort grattis!Grattis @sandra87_ blev ingen stor skillnad i tid på när våra kom till oss!
I fredags 14.25 kom våran lilla flicka. 3320 g och 51 cm lång.
Värkarna startade som sagt på fredag natt vid tre. Blev snabbt regelbundna och täta. Åkte in vid halv sex, var bara öppen 2 men fick stanna kvar. Hon såg på mig att de var kraftigt ändå. Vid 3 cm en timme senare fick vi in i förlossningsrummet och jag fick bada. Så skönt!
Det blev lite varmt för henne så bm var lite orolig ett tag när pulsen var hög. Tror det var vid 13 hon sa jag var 10 cm öppen men bebis låg för högt upp så fick stå på knä med bena isär en stund till innan jag hade ca 45 min krystningar och sen kom hon!
Nu ska vi sova. Hon äter och sover mest, imorgon ska vi tillbaka på återbesök.
Gillar att du mår bra, beklagar om hästen.Här rullar det på, 30+2 idag. Mår nog bäst hittills i graviditeten. Har blivit av med infektioner och foglossningen är på en tacknämligt behändig nivå. Känner mig ganska pigg och det är ännu inte tungt med magen. Just idag är humöret lite dämpat eftersom jag ska ta bort en häst, men förutom det så mår jag bra. Bebis rumlar runt i magen, det är mysigt.
Hur går det för alla höstföräldrar?
Imorgon går jag in i v 32 (31+0), mår rätt bra just nu. Inga jätteproblem i ryggen eller framfogen. Är mycket hungrig, har fått någon konstig känsla i matmagen som pendlar mellan illamående, matsug och jagvetintevad.
Grattis @sandra87_ blev ingen stor skillnad i tid på när våra kom till oss!
I fredags 14.25 kom våran lilla flicka. 3320 g och 51 cm lång.
Värkarna startade som sagt på fredag natt vid tre. Blev snabbt regelbundna och täta. Åkte in vid halv sex, var bara öppen 2 men fick stanna kvar. Hon såg på mig att de var kraftigt ändå. Vid 3 cm en timme senare fick vi in i förlossningsrummet och jag fick bada. Så skönt!
Det blev lite varmt för henne så bm var lite orolig ett tag när pulsen var hög. Tror det var vid 13 hon sa jag var 10 cm öppen men bebis låg för högt upp så fick stå på knä med bena isär en stund till innan jag hade ca 45 min krystningar och sen kom hon!
Nu ska vi sova. Hon äter och sover mest, imorgon ska vi tillbaka på återbesök.
Vi är verkligen mitt inne i bebisbubblan och försöker lära känna vår lilla älskling och hur vi får honom att må på bästa sätt hela tiden.
Själv funderar jag på hur min förlossning gick till och vad som är att föredra, jag hade ju en racerförlossning (4h med värkar och krystning) och tänker tack och lov att det gick så fort. Men samtidigt kanske det är skönare att få vänja sig successivt och hinna få hjälp med olika smärtlindring? Någon som har upplevt båda tidigare?