Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du är ju välkommen att vara med oss on du villNästan så att min bebis passar bättre om tidsmässigt i denna tråden .
Själv har jag varit hos barnmorskan. V 29+4. Allt var bra!
Stort tack för info! Att det kan vara så olika beroende på vem man får informationen av även inom vården. Skritt efter tre veckor låter ju väldigt härligt!
Sen får jag kanske presentera trådens första bebis också?! Verkar vara flera på gång så jag håller alla tummar och tår för er och hoppas ni får träffa era sötnosar snart!
Vi var som sagt inne tis em för bedömning av igångsättning. Grönt ljus och så fick jag något piller kl 18:30 och 20:30, så bad de mig sova kvar och räkna med att det skulle ta ett gäng doser och en två-fyra dagar... ...23:30 gick vattnet (vilket small till som ett pistolskott?!) och fyra timmar senare igår morse var vår son ute!
Kanske ska satsa på ponnygalopp om hann vill rida i framtiden med tanke på hur snabb han var
Jätteskönt att allt såg bra ut! Alltid lite mysigt att vara där tycker jag! Ska dit nästa v igen, inser att det är upplopp när en är där varannan v. Hur mår foglossningen?
Här blev det bebis kl 11.00 idag.
Han är ju 9 dagar i förskott men det verkar inte påverka alls. Han är pigg och stark och mår bra.
3580 gr och 51 cm lång.
För mig känns det okej, men är lite i chock än tror jag. Vaknade av första värken ca 5. Blev väldigt intensivt väldigt fort. När vi kom in till förlossningen vid ca 8 var jag 6 cm öppen. Vid halv 10 var jag fullt öppen när dom insåg att huvudet inte var kvar neråt. Ultraljud lades på och det visade 2 små fötter först, så han låg inte i säte ens alltså utan fötterna var rakt ner. Så det blev skjuts ner till op och akutsnitt så han kom ut prick kl 11.00. Är öm, sliten och omtumlad nu men det ger väl med sej. Huvudsaken är ju att han kom ut säkert och att vi alla mår bra.
Han är ju 9 dagar i förskott men det verkar inte påverka alls. Han är pigg och stark och mår bra.
3580 gr och 51 cm lång.
För mig känns det okej, men är lite i chock än tror jag. Vaknade av första värken ca 5. Blev väldigt intensivt väldigt fort. När vi kom in till förlossningen vid ca 8 var jag 6 cm öppen. Vid halv 10 var jag fullt öppen när dom insåg att huvudet inte var kvar neråt. Ultraljud lades på och det visade 2 små fötter först, så han låg inte i säte ens alltså utan fötterna var rakt ner. Så det blev skjuts ner till op och akutsnitt så han kom ut prick kl 11.00. Är öm, sliten och omtumlad nu men det ger väl med sej. Huvudsaken är ju att han kom ut säkert och att vi alla mår bra.
Grattis till bebis! Vilken förvåning att han låg med fossingarna nedåt, tokiga unge. Njut av att mysa bebis nu!
Och @pajaztar
Tack så mkt!
Han är såklart helt underbar och det känns så självklart att just han skulle komma till oss!
Har lite ont efter snittet men det går hyfsat ändå.
Hette tydligen dubbel fotbjudning det han låg i. Var så ovanligt att barnmorskorna aldrig ens hade varit med om de sa dom. Knasiga unge.
3580 gr och 51 cm lång.
Stort grattis!! Skönt att ni mår bra ändå och vad kul med bebisHär blev det bebis kl 11.00 idag.
3580 gr och 51 cm lång.
Hur går det för alla höstföräldrar?
Imorgon går jag in i v 32 (31+0), mår rätt bra just nu. Inga jätteproblem i ryggen eller framfogen. Är mycket hungrig, har fått någon konstig känsla i matmagen som pendlar mellan illamående, matsug och jagvetintevad.
Här väntar vi bara på att tiden ska gå. Jag mår bra. Lite jobbigare att sova, är uppe lite oftare på nätterna men det är väl det enda. Mår bäst att vara igång och röra mig, får det lite trångt när jag sitter ner. Så var i stallet i 7 h timmar igår och städade, fixade hagar och motionerade hästar.
Näst sista besöket hos BM idag. Blodvärdet haft stigit och ligger över vad du gjorde vid inskrivning nu. SF-mått som dippar liiite men inget onormalt. Bebis kvar i samma position dom senaste 20 v. Stackars borde vara lite trött på att ligga på samma sätt så himla länge!!