Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men va spännande det blev i tråden nu :nailbiting:
Håller tummar och tår för friska bebisar och bra förlossningar!

Stort tack för info! Att det kan vara så olika beroende på vem man får informationen av även inom vården. Skritt efter tre veckor låter ju väldigt härligt!

Sen får jag kanske presentera trådens första bebis också?! Verkar vara flera på gång så jag håller alla tummar och tår för er och hoppas ni får träffa era sötnosar snart!

Vi var som sagt inne tis em för bedömning av igångsättning. Grönt ljus och så fick jag något piller kl 18:30 och 20:30, så bad de mig sova kvar och räkna med att det skulle ta ett gäng doser och en två-fyra dagar... ...23:30 gick vattnet (vilket small till som ett pistolskott?!) och fyra timmar senare igår morse var vår son ute! <3

Kanske ska satsa på ponnygalopp om hann vill rida i framtiden med tanke på hur snabb han var ;)

Men ååh! Grattis! Gu va roligt och skönt att allt har gått bra :love:

..och heja heja alla andra bäbisar som är färdigbakade och kanske på gång ut!! :bump::banana:

Jätteskönt att allt såg bra ut! Alltid lite mysigt att vara där tycker jag! Ska dit nästa v igen, inser att det är upplopp när en är där varannan v. Hur mår foglossningen?

Mycket bättre! Bakfogarna känner jag bara av om jag anstränger mig för mycket, fram ömmar lite men det är hanterbart. Himla skönt.

Här blev det bebis kl 11.00 idag. :love:
Han är ju 9 dagar i förskott men det verkar inte påverka alls. Han är pigg och stark och mår bra. :love:
3580 gr och 51 cm lång.
För mig känns det okej, men är lite i chock än tror jag. Vaknade av första värken ca 5. Blev väldigt intensivt väldigt fort. När vi kom in till förlossningen vid ca 8 var jag 6 cm öppen. Vid halv 10 var jag fullt öppen när dom insåg att huvudet inte var kvar neråt. Ultraljud lades på och det visade 2 små fötter först, så han låg inte i säte ens alltså utan fötterna var rakt ner. O_o Så det blev skjuts ner till op och akutsnitt så han kom ut prick kl 11.00. Är öm, sliten och omtumlad nu men det ger väl med sej. Huvudsaken är ju att han kom ut säkert och att vi alla mår bra. :)

Han är ju 9 dagar i förskott men det verkar inte påverka alls. Han är pigg och stark och mår bra. :love:
3580 gr och 51 cm lång.
För mig känns det okej, men är lite i chock än tror jag. Vaknade av första värken ca 5. Blev väldigt intensivt väldigt fort. När vi kom in till förlossningen vid ca 8 var jag 6 cm öppen. Vid halv 10 var jag fullt öppen när dom insåg att huvudet inte var kvar neråt. Ultraljud lades på och det visade 2 små fötter först, så han låg inte i säte ens alltså utan fötterna var rakt ner. O_o Så det blev skjuts ner till op och akutsnitt så han kom ut prick kl 11.00. Är öm, sliten och omtumlad nu men det ger väl med sej. Huvudsaken är ju att han kom ut säkert och att vi alla mår bra. :)

Grattis till lillen!

3580 gr och 51 cm lång.

Grattis till bebis! Vilken förvåning att han låg med fossingarna nedåt, tokiga unge. Njut av att mysa bebis nu!

Grattis till bebis! Vilken förvåning att han låg med fossingarna nedåt, tokiga unge. Njut av att mysa bebis nu!

Och @pajaztar

Tack så mkt! :love:
Han är såklart helt underbar och det känns så självklart att just han skulle komma till oss! :love:
Har lite ont efter snittet men det går hyfsat ändå.

Hette tydligen dubbel fotbjudning det han låg i. Var så ovanligt att barnmorskorna aldrig ens hade varit med om de sa dom. :o Knasiga unge. :rofl:

Och @pajaztar

Tack så mkt! :love:
Han är såklart helt underbar och det känns så självklart att just han skulle komma till oss! :love:
Har lite ont efter snittet men det går hyfsat ändå.

Hette tydligen dubbel fotbjudning det han låg i. Var så ovanligt att barnmorskorna aldrig ens hade varit med om de sa dom. :o Knasiga unge. :rofl:

Jättestort grattis!! :love:
Knasig liten kille som tänkte komma med tossingarna först!

3580 gr och 51 cm lång.

Men stort grattis och vad bra att ni är okej trots allt!

3580 gr och 51 cm lång.
Stort grattis!! Skönt att ni mår bra ändå och vad kul med bebis :)

Hur går det för alla höstföräldrar?

Imorgon går jag in i v 32 (31+0), mår rätt bra just nu. Inga jätteproblem i ryggen eller framfogen. Är mycket hungrig, har fått någon konstig känsla i matmagen som pendlar mellan illamående, matsug och jagvetintevad.

Hur går det för alla höstföräldrar?

Imorgon går jag in i v 32 (31+0), mår rätt bra just nu. Inga jätteproblem i ryggen eller framfogen. Är mycket hungrig, har fått någon konstig känsla i matmagen som pendlar mellan illamående, matsug och jagvetintevad.

Här väntar vi bara på att tiden ska gå. Jag mår bra. Lite jobbigare att sova, är uppe lite oftare på nätterna men det är väl det enda. Mår bäst att vara igång och röra mig, får det lite trångt när jag sitter ner. Så var i stallet i 7 h timmar igår och städade, fixade hagar och motionerade hästar.

Näst sista besöket hos BM idag. Blodvärdet haft stigit och ligger över vad du gjorde vid inskrivning nu. SF-mått som dippar liiite men inget onormalt. Bebis kvar i samma position dom senaste 20 v. Stackars borde vara lite trött på att ligga på samma sätt så himla länge!!

Här väntar vi bara på att tiden ska gå. Jag mår bra. Lite jobbigare att sova, är uppe lite oftare på nätterna men det är väl det enda. Mår bäst att vara igång och röra mig, får det lite trångt när jag sitter ner. Så var i stallet i 7 h timmar igår och städade, fixade hagar och motionerade hästar.

Näst sista besöket hos BM idag. Blodvärdet haft stigit och ligger över vad du gjorde vid inskrivning nu. SF-mått som dippar liiite men inget onormalt. Bebis kvar i samma position dom senaste 20 v. Stackars borde vara lite trött på att ligga på samma sätt så himla länge!!

Liggsår :eek:

Här är det tungt nu. Nu vill jag att pyret ska komma. Det gör ont att sitta, det gör ont att ligga, det gör ont stå/gå. Jag måste variera ställning hela tiden. Är vaken mest hela nätterna och gruvar mig för att lägga mig.
Pyret trycker på ischiasnerven lite då och då vilket kan göra smärtan olidlig och framfogen känns som om den håller på att förtvina helt - jag skriker rakt ut när jag provar vända mig i sömnen.

Humöret är i botten och vill absolut inte ha med folk att göra- att gömma sig från folk fungerar inte på en sådan här liten ort så i går när jag skulle skynda mig och göra en snabb handling (typ tre varor) för att sedan fara hem och göra middag så blev jag stoppad 10(!) gånger. Det som skulle ta ca 10 min tog nästan 45min, alla vill känna, alla vill höra hur det är, alla ska ge goda råd och kolla om man har allt. Alla vill bara vara snäll och jag vill typ bara be dom lämna mig ifred :(

Men i kväll ska vi inviga nya sängen. Vi går från 1.20 till 1.80 så kanske sömnen blir bättre nu med lite tur.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 224
Senast: Jahopp
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur