Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har mönster på världens sötaste uggletröja. Kanske inte jättesnabbt att göra men sååå söt. Å andra sidan går ju det mesta till en sån liten fort att göra. Är det något speciellt plagg du vill göra?

Jag kan ju testa på den om du har mönster

Är väl de som är grejen. Har noll aning om vad som är värt att sticka till en baby. Yllebyxor känns som nått som inte passar med läckande blöjor

Jag kan ju testa på den om du har mönster

Är väl de som är grejen. Har noll aning om vad som är värt att sticka till en baby. Yllebyxor känns som nått som inte passar med läckande blöjor

Jag kommer göra en del tröjor/koftor, mössor, sockor och vantar. Virkar också och med det går det att göra fina klänningar också och så massa filtar såklart. En riktig liten mormor bor det i mig. Virkar och stickar som avkoppling förutom att vara i stallet.

Jag har mönster på världens sötaste uggletröja. Kanske inte jättesnabbt att göra men sååå söt. Å andra sidan går ju det mesta till en sån liten fort att göra. Är det något speciellt plagg du vill göra?
Lika bra att du lägger ut det där mönstret i tråden direkt (och här hänvisas all stickning till mormor)

Hjälmmössor är kanonbra!!
@viadukt Här bor nog med en mormor;) stickar o virkar ofta o har ett par projekt på g.. Just nu har det varit lite stiltje men letar mönster igen för fullt.. Skulle vilja virka spetsgardin med mormorsrutor som bas till ovanvåningen.. Tyvärr eller turligt har jag skov i min grundsjukdom o det är då inspirationen flödar o mönster läses o projekten skapas för då klarar min kropp inte av att sticka.

Tyvärr är väl mönstret mönsterskyddat så det är nog ingen bra idé att trycka upp det här på sidan. Googlar man "Svarta Fåret uggla tröja" så kommer den upp som bild. Är en del flätor men lätt att göra även om man är lite ovan att sticka.

Tyvärr är väl mönstret mönsterskyddat så det är nog ingen bra idé att trycka upp det här på sidan. Googlar man "Svarta Fåret uggla tröja" så kommer den upp som bild. Är en del flätor men lätt att göra även om man är lite ovan att sticka.
Är det den som har nr 1734? Snygg!

Har ni berättat för era chefer än?
Imorgon har jag tänkt berätta för min chef. Anställd av ett mindre privat företag inom vården och vi är ganska få anställda där jag arbetar. I veckan fick vi reda på att en av våra kollegor kommer vara långtidssjukskriven och det är fruktansvärt svårt att hitta bra vikarier med rätt kompetens för den personen. Vi kommer behöva två stycken nu. Så nu känns det ännu mindre roligt att kläcka att jag ska vara föräldraledig i höst. Försöker tänka att det å andra sidan inte är snällt att vänta länge heller. Har haft ångest över att berätta detta för dem ända sedan jag plusade, vilket känns helt galet. Känns som att jag sviker dem och lämnar dem i sticket.

Imorgon har jag tänkt berätta för min chef. Anställd av ett mindre privat företag inom vården och vi är ganska få anställda där jag arbetar. I veckan fick vi reda på att en av våra kollegor kommer vara långtidssjukskriven och det är fruktansvärt svårt att hitta bra vikarier med rätt kompetens för den personen. Vi kommer behöva två stycken nu. Så nu känns det ännu mindre roligt att kläcka att jag ska vara föräldraledig i höst. Försöker tänka att det å andra sidan inte är snällt att vänta länge heller. Har haft ångest över att berätta detta för dem ända sedan jag plusade, vilket känns helt galet. Känns som att jag sviker dem och lämnar dem i sticket.

Vi berättade för vår tidigt iom att jag blev sjukskriven redan i v.7... Är inte kul att behöva tala om det så tidigt, men har ju inget val... Nu är våra chefer och personalplanering väldigt sjyssta, och jag tror att dom uppriktigt är glada för vår skull. Men vet vilken brist på personal dom har på jobbet, och det är ju inte heller bara att anställa folk... har inget direkt dåligt samvete över att vara föräldraledig, men sjukskriven däremot... Mår ju relativt bra när jag har kräkts och halsen böjar bli bättre med så tänkte försöka gå tillbaka iaf halvtid ganska snart... Jag och mannen jobbar på samma företag, men vi tänkte dela på föräldraledigheten, så kommer börja jobba när bäbis är 4-5 månader på deltid :) Gjorde det med äldsta sonen, och det var skönt att bara komma hemifrån en stund, plus att man inte hann missa så himla mkt av det som pågår på jobbet. Efter andra graviditeten då jag var hemma över ett år blev jag hela tiden misstagen för att vara nyutbildad, vilket gjorde att alla tyckte det var rätt fram att berätta hur fordonen och företaget och allt fungerar vare sig man bad om det eller inte.. Rätt kul att då berätta att jag är en av dom som varit längst på vår placeringsort... :p

Mina chefer va de första som fick veta, den ena fick veta typ samma vecka som jag fick reda på det eftersom jag bröt ihop på jobbet.
Fick en blödning och kvinnokliniken misstänkte att jag hade en x graviditet, samma dag ringer strömsholm och lämnar meddelande på telefonen att dom hade fått alla uppgifter om min hund och dom bestämt att hon borde opereras (jag hade inte en susning om VAD dom ville operera) och där någonstans rasade min värld.

Allt löste sig dock, pyret i magen mådde fint och strömsholm hade missuppfattat varför vi skulle dit så någon operation behövdes aldrig.

Men jag fick hårda restriktioner från min läkare att ta det riktigt lugnt (lätt när man oftast är ensam förskollärare på 33 barn) så då var det bara att betätta för chef nummer 2.

Har inte berättat för chefen än, hade tänkt göra det på måndag efter påsklovet. Känns som jag sätter dem i sticket. Så inget roligt alls o berätta.. Men jag tänker att saker kan hända i livet ibland.

Men ni som inte berättat. Flera är ju bra mycket längre gånget än mig.... syns det inte på er? Jag har ju en riktig gravidmage... går liksom inte riktigt att dölja längre.

Koftor och lite högre sockor passar perfekt på små bebisar i vagn. Jag har både en fleeceoverall och typ av åkpåse till bebis, men använder uteslutande stickade koftor och sockar = perfekt tempererad och nöjd bebis :up::)

Men ni som inte berättat. Flera är ju bra mycket längre gånget än mig.... syns det inte på er? Jag har ju en riktig gravidmage... går liksom inte riktigt att dölja längre.

:angel: :D njae, v.17 på tisdag.... Syns, jo, +3,5kg på vågen.. Har klätt mig i tunikor o lösa tröjor.. Nu syns det definitivt en liten mage o jag är trött på o klä mig i tält. Sen har jag ju bara jobbat 50% med eleverna o bara mött kollegor på frukostrasten så de har nog inte hunnit se mig på riktigt.. Värre på måndag när jag går upp till 75% o är med på alla möten o dyl. Planen var o berätta på måndag men kanske kan vänta en vecka till, eller bara berätta för chefen så är det ur världen..

V 16 här, plus max 3 kg och det syns lite utan kläder om man vet om det. Jag var helt platt från början. Nu är det mer en liten jämn utbuktning från revben och ner. Syns inte alls i arbetskläderna faktiskt men jag kommer nog inte undan många veckor till. Ingen som frågat än iaf.

Jag fick berätta ganska omgående på jobbet eftersom det krånglade så med mina blödningar och allt så jag var ju på en massa kontroller. Nu syns det ju ganska tydligt och vi håller det inte hemligt längre.
V.18 (17+4) är jag i nu. :)

Kommer vara drömpatienten tror jag ;)

Kommer vägra sockerbelastning (har typ två diabetes i familjen så de är nästan "tvång" fick jag veta förra gången)

Tror jag skippar detta med att väga mig, mår bättre mentalt då

Alla prover kommer sparas till vecka 15 eller nått (här är de bara snabbhb som de tar ur fingret, resten åker till labben, där jag jobbar)

Kommer vara drömpatienten tror jag ;)

Kommer vägra sockerbelastning (har typ två diabetes i familjen så de är nästan "tvång" fick jag veta förra gången)

Tror jag skippar detta med att väga mig, mår bättre mentalt då

Alla prover kommer sparas till vecka 15 eller nått (här är de bara snabbhb som de tar ur fingret, resten åker till labben, där jag jobbar)

Oh den där glukosbelastningen fick jag göra 2 gånger förra graviditeten. :yuck:
Hoppas jag slipper denna gång. :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 096
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 296
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka