Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan väl lika gärna hoppa in i tråden nu :)
Vi väntar vårt 3:e barn, är i vecka 14 (15?) nu.. Håller inte riktigt räkningen längre, men knotten är beräknad till 20 september :) Började kräkas i v6, blev sjukskriven v8 och fick en ÖLI som läkaren skrev på sjukintyget :o Förstod inte vad det var förrän jag några veckor senare hade feber i över 3 dygn och svårt att andas så vi fick åka in till akuten. Övre luftvägs infektion, tydligen. Fick pencillin att äta i 10 dagar och så snart det var slut så svullnade stämbanden upp igen.... Mår illa, kräks och svårt att andas och väldigt hes och rätt less på att vara gravid.. har fått lergigan comp vilket inte tar bort illamåendet men gör iaf att jag får behålla maten och sen somnar på soffan efter ett par timmar :angel: Mådde illa hela graviditeten med äldsta sonen, förstår inte hur man kan glömma så fort :D Men får se det från den ljusa sidan, har förlorat en del gravidkilon från förra graviditeten nu

Vi väntar vårt 3:e barn, är i vecka 14 (15?) nu.. Håller inte riktigt räkningen längre, men knotten är beräknad till 20 september :) Började kräkas i v6, blev sjukskriven v8 och fick en ÖLI som läkaren skrev på sjukintyget :o Förstod inte vad det var förrän jag några veckor senare hade feber i över 3 dygn och svårt att andas så vi fick åka in till akuten. Övre luftvägs infektion, tydligen. Fick pencillin att äta i 10 dagar och så snart det var slut så svullnade stämbanden upp igen.... Mår illa, kräks och svårt att andas och väldigt hes och rätt less på att vara gravid.. har fått lergigan comp vilket inte tar bort illamåendet men gör iaf att jag får behålla maten och sen somnar på soffan efter ett par timmar :angel: Mådde illa hela graviditeten med äldsta sonen, förstår inte hur man kan glömma så fort :D Men får se det från den ljusa sidan, har förlorat en del gravidkilon från förra graviditeten nu

Välkommen! Låter inte som någon toppenrolig graviditet so far, men gäller att se saker från den ljusa sidan :p

Välkommen!
Mår också illa men kräks inte (än)... Hoppas infektionen ger sig snart iaf!

Välkommen hit!
Du borde vara i vecka 15 :)

Dags att gå över till sport-bh? På två dagar har jag knäckt två bågar i bygelbh. När jag haft dem på mig

Jag har kört sport-bh sedan säkert två månader tillbaka. Hade dock bygelbh en dag i helgen. Fick skav och sår på brösten! En anledning lär väl ha varit att den var aningens liten så bygeln skavde på själva bröstet och inte låg mellan. Sport-bh är helt enkelt grejen, så himla skönt!

Välkommen! Låter inte som någon toppenrolig graviditet so far, men gäller att se saker från den ljusa sidan :p
Nej det ger nog med sig snart hoppas jag. Fast känns knappt som man är så bekymrad, har liksom vant sig vid det nu och mår ju inte illa precis hela tiden :) Men det gör ju inte direkt nått om det går över typ imorgon :p

Välkommen!
Mår också illa men kräks inte (än)... Hoppas infektionen ger sig snart iaf!
Tack! :) Vilken vecka är du i? Med lite tur kanske det håller sig vid bara illamående :)

Välkommen hit!
Du borde vara i vecka 15 :)
Ja det stämde! Veckorna bara flyter på...

Välkommen :) väntar också en trea. Hoppas du blir piggare snart! Jag mådde apilla med dottern men inte sonen, denna gången apilla igen så har teorier om ev en tös till. Men vi får väl se vad som kommer ut :p jag mår mindre illa nu även om det periodvis blir mer. Fick också lergigan comp... Sista datumet från kub ul blev 19-20/9, men den kommer väl när den kommer....;)

Är nu i v. 11 och ska iväg på inskrivning om ett par timmar.
Jätteskönt att illamåendet bara höll i sig ungefär en vecka.
Inte jätteskönt att jag nu vaknar två gånger per natt och måste upp och kissa. Är detta något som håller i sig under hela graviditeten? Är ju helt utmattad om dagarna som det är och känner mig nästan som en zombie när jag inte får sova ordentligt.

Längtar till bebis känns ordentligt. Inbillar mig att jag ska kunna ta till mig blivande bebisen mer då. Jag lite svårt att knyta an till livet i magen :(

Jag hade supersvårt att knyta an under första graviditeten! Dels tror jag det beror på att jag hade 3 missfall innan det gick vägen och dels vet man inte vad som väntar. Kände verkligen inte alls den där himlastormande kärleken som alla säger att man känner under graviditeten. Det ändrades fort när dottern kom, men i början var det nog mer en ansvarskänsla och att man ville skydda och ta hand om det lilla livet. Den stora kärleken kom efter ett par dagar och nu är hon ju såklart det bästa jag har! :love: (Även om hon just nu driver mig till vansinne eftersom precis allt är nej nej nej och vill inte! :p)

Den här gången känner jag mer kärlek. Speciellt när man faktiskt känner av den lilla. Om det beror på att man är mer beredd på känslorna eller vad man ska säga har jag ingen aning om.
Det är nog vanligare än man tror att man har dessa känslor och tvivel men det är inte många som vågar prata om det för man "ska" ju älska sitt barn i magen gränslöst redan innan det ens är ett barn.

Såklart är det olika för alla, men jag tror inte på att man ska ha dåligt samvete för sina känslor. Jag mådde jättedåligt över detta innan jag läste på Buke och insåg att jag inte var ensam.

Inte jätteskönt att jag nu vaknar två gånger per natt och måste upp och kissa. Är detta något som håller i sig under hela graviditeten? Är ju helt utmattad om dagarna som det är och känner mig nästan som en zombie när jag inte får sova ordentligt.

Hoppas det går bra! Ska karln med? Låter inte kul alls att vara zombie , jag är pigg som en pelikan så länge jag lägger mig vid 22, men har ju mått illa i 3v nu å andra sidan.

@viadukt @sandra87_ nu är ju ni längre gångna än mig, iaf Sandra, (när skulle du ha viadukt?) men jag har haft svårt att vara glad över min graviditet, har haft jättemycket tvivel kring huruvida jag vill ha barn eller inte (har längtat i typ 5år), inte vågat hoppas, känner att det är fel tidpunkt osv. Osv. Och jag tror det är viktigt att tillåta sig att känna negativa känslor och inte må dåligt och skuldbelägga sig själv över dem. Vissa är överlyckliga i 9mån, andra pendlar upp och ner (som jag), och vissa mår skit och hatar att vara gravid hela grav.

Det är galet abstrakt att vara gravid såhär tidigt, för mig släppte det liiite efter mitt VUL i 7+0, jag är helt övertygad om att man kommer knyta an, kanske inte under grav. För alla men definitivt efter förlossningen, i sinom tid!

Hoppas det går bra! Ska karln med? Låter inte kul alls att vara zombie , jag är pigg som en pelikan så länge jag lägger mig vid 22, men har ju mått illa i 3v nu å andra sidan.

Nej, det är bara inskrivning, inget UL (tror jag?) så han får vara kvar på jobbet. Jag har haft en ganska lugn vecka, så har kunnat sova en stund på dagen.

Ja för mig höll det tyvärr i sig och i perioder var jag uppe 5 ggr per natt.
Bl.a. när bebis fixerade sig..

Svarar er alla på en gång.
@HeleneK
Jag är fortfarande uppe varje natt 1-2 ggr sedan första veckan i januari. Ingen tendens till att det lättar.

@Ravishing @sandra87_ jag är i v. 16 nu. Jag försöker prata om det och inte skämmas. Sambon tycker att det är jobbigast tror jag :(
Förhoppningsvis så ändrar det sig väl framöver.

Svarar er alla på en gång.
@HeleneK
Jag är fortfarande uppe varje natt 1-2 ggr sedan första veckan i januari. Ingen tendens till att det lättar.

@Ravishing @sandra87_ jag är i v. 16 nu. Jag försöker prata om det och inte skämmas. Sambon tycker att det är jobbigast tror jag :(
Förhoppningsvis så ändrar det sig väl framöver.

Hoppas det känns bättre framöver. Kanske efter Rul när ni vet vad det blir? För visst skulle ni med kolla? :o Det hjälpte en del att veta tyckte jag.
Jag vågade inte erkänna det förrän efteråt sist. Jättebra att ni ändå pratar om det. Det gjorde inte vi alls och det gör det ju ännu svårare.

Välkommen :) väntar också en trea. Hoppas du blir piggare snart! Jag mådde apilla med dottern men inte sonen, denna gången apilla igen så har teorier om ev en tös till. Men vi får väl se vad som kommer ut :p jag mår mindre illa nu även om det periodvis blir mer. Fick också lergigan comp... Sista datumet från kub ul blev 19-20/9, men den kommer väl när den kommer....;)
Ah då är vi prel beräknade samtidigt :D men har inte fått nått ul än och det brukar ju ändras litegrann när ul är gjort.
Kommer dessutom bli snittad denna gången om jag själv inte bestämmer att det ska bli vanlig förlossning.. Lite splittrad just nu, har ju gjort två akutsnitt eftersom förlossningarna inte fungerat, men har båda gångerna fått värkar bara via dropp så frågan är om det vore annorlunda om man försöker få bara egna värkar och inte låter dom koppla dropp, utan att det då får bli snitt om det nu inte kommer några värkar... Har haft problem både med snittet och epiduralen så vore skönt att bara komma in, föda en bäbis och sen kunna vara uppe och gå ett par timmar efter utan en massa smärtstillande... Samtidigt vill jag inte riskera att ärret går upp under värkarbetet..

Mådde väldigt illa med äldsta pojken, hela graviditeten.. Med andra pojken var det bara ordentligt ett par veckor sen mådde jag bra igen :) Däremot mådde jag väldigt dåligt psykiskt, så pass att jag höll på att ta kål på vår relation..
Min man är helt övertygad om att detta är en tjej, medan jag tror att det är en kille igen.. Han har haft rätt båda gångerna innan och jag fel, så vi får väl se om han har rätt igen:p

Hoppas det känns bättre framöver. Kanske efter Rul när ni vet vad det blir? För visst skulle ni med kolla? :o Det hjälpte en del att veta tyckte jag.
Jag vågade inte erkänna det förrän efteråt sist. Jättebra att ni ändå pratar om det. Det gjorde inte vi alls och det gör det ju ännu svårare.

Ja, vi har tänkt ta reda på kön. Har Rul 28/4 och sen har jag ju ytterligare fyra UL i och med studien jag är med i så vi kommer nog inte kunna undgå att veta om vi vill tror jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 088
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 292
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka