Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja för mig har det lättat lite faktiskt. Det var värst de veckorna jag var så fruktansvärt trött, senast 3 veckorna har det känts ok. Var också ute på en pw med hästen idag. Älskade häst, vad hon alltid för mig lyckligDe stora flåset har slagit till. Kände mig aktiv och kom på att ta en promenad med hästen, för hand. De har vi inte kunnat göra de senaste månaderna då vägen är A en halv ko bred, B ingen belysning, C rätt trafikerad och D varit snorhal. Lätt taggad häst med andra ord. Orka gå 10 min innan jag fick andnöd och flåsade om en kolpatient. (Säg att de blir bättre va)
Glad Påsk
Vi har nyss haft släkten här på äggjakt i skogen. Slöar på soffan. Ska till mor o far o äta kalkon i kväll, gott
Dottern kräkte i natt, hon gör så med jämna mellanrum samma tid, samma antal ggr.. Får ringa vc eller barn mott o kolla detta. Jag tror det är sk cykliska kräkningar eller migränmage. Hon är pigg o glad o äter som vanligt o är helt bra i magen, dessa ungar så vi är lite trötta idag
Fortfarande inte berättat för någon. Detta börjar kännas fånigt
Jag absolut. Jag har känt just fladder i v 14. /vårföräldrar -15 och -16Hur tidigt kan man egentligen känna fosterrörelser?
I igår när vi la oss i sängen så fladdrar det till ner en bit under naveln. Ungefär som det kan göra i tarmarna fast ändå inte riktigt likadant. Har dessutom aldrig känt det där. Två korta omgångar och sen inget mer. Är i v. 15, är det ens fysiskt möjligt att det ska ha kunnat vara bebis?
Är på spec-mvc pga propprisk och fick se en liten räka som hade ett fladdrande hjärtslag! Som jag trodde var jag inte så långt gången som sista mensen antydde, så flyttade mig till november. Fick också recept på sprutor som jag ska ta både morgon och kväll.
Hade heller aldrig hört talas om det... Men det går till så att hönaböna alltid börjar kräkas mellan 22-23 på kvällen, kräker 3-4 ggr (luktfritt) . Lägger sig o somnar om, vaknar pigg o glad, äter frukost som en hel kar o är fullkomligt frisk. Hon brukar inte varit i kontakt med kräkis o smittar aldrig någon annan. Detta kan upprepas ca var 3-4 vecka 3-4 månader o sedan är det lugnt 3-4 månader. Stod även om bukmigrän hos barn, de kräker i stället för o få huvudvärk. Hade varit skönt o veta om det är detta för då behöver vi inte helt hysteriskt isolera oss 48 timmar varje gång det inträffar (vilket vi blivit dåliga på) skulle hon däremot kräka en em hade vi utan tanke isolerat ossCykliska kräkningar?
Aldrig hört talas om. Vad beror det på?
Klart det är bebisHur tidigt kan man egentligen känna fosterrörelser?
I igår när vi la oss i sängen så fladdrar det till ner en bit under naveln. Ungefär som det kan göra i tarmarna fast ändå inte riktigt likadant. Har dessutom aldrig känt det där. Två korta omgångar och sen inget mer. Är i v. 15, är det ens fysiskt möjligt att det ska ha kunnat vara bebis?
Prova att värma eller kyla?Finns de nått (starkt) linement man kan använda som gravid? Mina favoriter är tigerbalsam och linnex, men på båda står de att de inte bör användas om man är just gravid
Förra gången drogs i princip all min smärtlindrande medicin in, fick behålla paracetamol (min mage klarar inga andra) vilket hjälper ungefär lika mycket som ett plåster på ett benbrott
Alltså. Nu har jag börjar nojja. Kände ju röresler ganska tidigt. Nu har det försvunnit och jag har inte känt nåt alls på flera dagar.
Vet att det kan vara så och att den förmodligen har vänt sig eller så men ändå.
Morgon OCH kväll? Får jag fråga vad du får och i vilken dos? Jag, och alla jag känner som tagit antikoagulantia, har fått ta en spruta per dygn.
Alltså. Nu har jag börjar nojja. Kände ju röresler ganska tidigt. Nu har det försvunnit och jag har inte känt nåt alls på flera dagar.
Vet att det kan vara så och att den förmodligen har vänt sig eller så men ändå.
Finns de nått (starkt) linement man kan använda som gravid? Mina favoriter är tigerbalsam och linnex, men på båda står de att de inte bör användas om man är just gravid
Förra gången drogs i princip all min smärtlindrande medicin in, fick behålla paracetamol (min mage klarar inga andra) vilket hjälper ungefär lika mycket som ett plåster på ett benbrott
Nope, inte förra gången i alla fall, allt utom vanliga receptfria läkemedel är "farliga" tveksamt om jag ens kunde använda tens. Tackar tackar liksom (läkarns åsikt)Citodon?
Kyla gör de bara värre. Värme fungerar om de är riktigt hett, men svårt att få tex värmedyna att alstra den mängd värme som krävs, när jag använder linex kan jag stryka både två och tre gånger (brukar vara knallröd) innan de börjar verkaProva att värma eller kyla?
Nope, inte förra gången i alla fall, allt utom vanliga receptfria läkemedel är "farliga" tveksamt om jag ens kunde använda tens. Tackar tackar liksom (läkarns åsikt)
Kyla gör de bara värre. Värme fungerar om de är riktigt hett, men svårt att få tex värmedyna att alstra den mängd värme som krävs, när jag använder linex kan jag stryka både två och tre gånger (brukar vara knallröd) innan de börjar verka
Nope, inte förra gången i alla fall, allt utom vanliga receptfria läkemedel är "farliga" tveksamt om jag ens kunde använda tens. Tackar tackar liksom (läkarns åsikt)
Kyla gör de bara värre. Värme fungerar om de är riktigt hett, men svårt att få tex värmedyna att alstra den mängd värme som krävs, när jag använder linex kan jag stryka både två och tre gånger (brukar vara knallröd) innan de börjar verka