Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glad Påsk :)

Vi har nyss haft släkten här på äggjakt i skogen. Slöar på soffan. Ska till mor o far o äta kalkon i kväll, gott :)

Dottern kräkte i natt, hon gör så med jämna mellanrum samma tid, samma antal ggr.. Får ringa vc eller barn mott o kolla detta. Jag tror det är sk cykliska kräkningar eller migränmage. Hon är pigg o glad o äter som vanligt o är helt bra i magen, dessa ungar så vi är lite trötta idag :cautious:

Fortfarande inte berättat för någon. Detta börjar kännas fånigt :banghead: :o

De stora flåset har slagit till. Kände mig aktiv och kom på att ta en promenad med hästen, för hand. De har vi inte kunnat göra de senaste månaderna då vägen är A en halv ko bred, B ingen belysning, C rätt trafikerad och D varit snorhal. Lätt taggad häst med andra ord. Orka gå 10 min innan jag fick andnöd och flåsade om en kolpatient. (Säg att de blir bättre va)

De stora flåset har slagit till. Kände mig aktiv och kom på att ta en promenad med hästen, för hand. De har vi inte kunnat göra de senaste månaderna då vägen är A en halv ko bred, B ingen belysning, C rätt trafikerad och D varit snorhal. Lätt taggad häst med andra ord. Orka gå 10 min innan jag fick andnöd och flåsade om en kolpatient. (Säg att de blir bättre va)
Ja för mig har det lättat lite faktiskt. Det var värst de veckorna jag var så fruktansvärt trött, senast 3 veckorna har det känts ok. Var också ute på en pw med hästen idag. Älskade häst, vad hon alltid för mig lycklig :love:

Glad Påsk :)

Vi har nyss haft släkten här på äggjakt i skogen. Slöar på soffan. Ska till mor o far o äta kalkon i kväll, gott :)

Dottern kräkte i natt, hon gör så med jämna mellanrum samma tid, samma antal ggr.. Får ringa vc eller barn mott o kolla detta. Jag tror det är sk cykliska kräkningar eller migränmage. Hon är pigg o glad o äter som vanligt o är helt bra i magen, dessa ungar så vi är lite trötta idag :cautious:

Fortfarande inte berättat för någon. Detta börjar kännas fånigt :banghead: :o

Cykliska kräkningar?
Aldrig hört talas om. Vad beror det på?

Hur tidigt kan man egentligen känna fosterrörelser?
I igår när vi la oss i sängen så fladdrar det till ner en bit under naveln. Ungefär som det kan göra i tarmarna fast ändå inte riktigt likadant. Har dessutom aldrig känt det där. Två korta omgångar och sen inget mer. Är i v. 15, är det ens fysiskt möjligt att det ska ha kunnat vara bebis?

I igår när vi la oss i sängen så fladdrar det till ner en bit under naveln. Ungefär som det kan göra i tarmarna fast ändå inte riktigt likadant. Har dessutom aldrig känt det där. Två korta omgångar och sen inget mer. Är i v. 15, är det ens fysiskt möjligt att det ska ha kunnat vara bebis?
Jag absolut. :) Jag har känt just fladder i v 14. /vårföräldrar -15 och -16 :)

Är på spec-mvc pga propprisk och fick se en liten räka som hade ett fladdrande hjärtslag! Som jag trodde var jag inte så långt gången som sista mensen antydde, så flyttade mig till november. :) Fick också recept på sprutor som jag ska ta både morgon och kväll.

Morgon OCH kväll? Får jag fråga vad du får och i vilken dos? Jag, och alla jag känner som tagit antikoagulantia, har fått ta en spruta per dygn.

Cykliska kräkningar?
Aldrig hört talas om. Vad beror det på?
Hade heller aldrig hört talas om det... Men det går till så att hönaböna alltid börjar kräkas mellan 22-23 på kvällen, kräker 3-4 ggr (luktfritt) . Lägger sig o somnar om, vaknar pigg o glad, äter frukost som en hel kar o är fullkomligt frisk. Hon brukar inte varit i kontakt med kräkis o smittar aldrig någon annan. Detta kan upprepas ca var 3-4 vecka 3-4 månader o sedan är det lugnt 3-4 månader. Stod även om bukmigrän hos barn, de kräker i stället för o få huvudvärk. Hade varit skönt o veta om det är detta för då behöver vi inte helt hysteriskt isolera oss 48 timmar varje gång det inträffar (vilket vi blivit dåliga på) skulle hon däremot kräka en em hade vi utan tanke isolerat oss :cautious:

Klart det är bebis :heart
Jag har känt sedan v.13 o då bekräftade barnmorskan på ul att det kunde vara så om förutsättningarna var rätt (moderkakan bak o så), v.15 var första gången den knöade runt på riktigt. Nu är jag iofs väl inbodd o den har lite mer svängrum men klart det är bebis :bump:

Finns de nått (starkt) linement man kan använda som gravid? Mina favoriter är tigerbalsam och linnex, men på båda står de att de inte bör användas om man är just gravid

Förra gången drogs i princip all min smärtlindrande medicin in, fick behålla paracetamol (min mage klarar inga andra) vilket hjälper ungefär lika mycket som ett plåster på ett benbrott

Finns de nått (starkt) linement man kan använda som gravid? Mina favoriter är tigerbalsam och linnex, men på båda står de att de inte bör användas om man är just gravid

Förra gången drogs i princip all min smärtlindrande medicin in, fick behålla paracetamol (min mage klarar inga andra) vilket hjälper ungefär lika mycket som ett plåster på ett benbrott
Prova att värma eller kyla?

Alltså. Nu har jag börjar nojja. Kände ju röresler ganska tidigt. Nu har det försvunnit och jag har inte känt nåt alls på flera dagar. :nailbiting:
Vet att det kan vara så och att den förmodligen har vänt sig eller så men ändå. :(

Alltså. Nu har jag börjar nojja. Kände ju röresler ganska tidigt. Nu har det försvunnit och jag har inte känt nåt alls på flera dagar. :nailbiting:
Vet att det kan vara så och att den förmodligen har vänt sig eller så men ändå. :(

Min bm sa att efter vecka 25 så ska man känna rörelser varje dag. Så om du inte känner nått nu, eller på ett par dagar så bör det inte vara något:)
Men om du är jätteorolig så tycker jag du ska kontakta din bm!!

Morgon OCH kväll? Får jag fråga vad du får och i vilken dos? Jag, och alla jag känner som tagit antikoagulantia, har fått ta en spruta per dygn.

Fragmin. Morgon 2500 ie, kväll 5000. Vet inte varför jag fick två olika och inte bara 7500 att ta en gång? Börjar bli lite segt att spruta två ggr och har hela resten av året kvar...

Denna gör lika dant. I tisdags morse busade den runt o sedan har den inte gett sig till känna förrän idag på morgonen. Än är jag inte orolig, den är ju liten o magen stor... Är det länge sedan du hade ul?

Citodon?

Nope, inte förra gången i alla fall, allt utom vanliga receptfria läkemedel är "farliga" tveksamt om jag ens kunde använda tens. Tackar tackar liksom (läkarns åsikt)

Prova att värma eller kyla?
Kyla gör de bara värre. Värme fungerar om de är riktigt hett, men svårt att få tex värmedyna att alstra den mängd värme som krävs, när jag använder linex kan jag stryka både två och tre gånger (brukar vara knallröd) innan de börjar verka

Nope, inte förra gången i alla fall, allt utom vanliga receptfria läkemedel är "farliga" tveksamt om jag ens kunde använda tens. Tackar tackar liksom (läkarns åsikt)

Kyla gör de bara värre. Värme fungerar om de är riktigt hett, men svårt att få tex värmedyna att alstra den mängd värme som krävs, när jag använder linex kan jag stryka både två och tre gånger (brukar vara knallröd) innan de börjar verka

Använt(er) både Citodon, spikmatta o tens apparaten. Lever med kronisk smärta. Kan hålla med om att panodil typ är nada. Använder Maria Åkerbergs bodylotion Atletic, lagom klen för o kännas ok.

Tens är ju en väldigt vanlig smärtlindring vid foglossning, jag levde med min de sista månaderna när jag var gravid med sonen, känns konstigt att läkare skulle avråda från det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 058
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 292
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka