Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag slutade må illa kanske v. 9-.10, minns inte riktigt. Märker inte av bebis nu förutom att magen växer.

Hoppas det är samma för mig, just nu känns det inte så kul. Särskilt inte när min kollega ska vabba idag och jag blir själv utan möjlighet att lämna butiken i 9h... Precis vad man vill när man har supersvårt att veta i förväg vad som faktiskt går att äta just för stunden:wtf:. Gnäll gnäll.

@pajaztar välkommen till klubben :( hoppas det går över fort!

Någon som kan ge mig lite hopp om att vidrigt illamående inte håller i sig förevigt? Är i 7+3 och mår illa hela dagarna, jättejobbigt .

Jag trodde ju att mitt knep att äta heeela tiden höll illamåendet borta. Men nu har jag testat att hålla upp i ätandet några timmar och jag har inte mått illa :)
Så jag räknar det som att mitt värsta illamående bara höll i sig i en -två veckor och nu känns det red

Håller tummarna att det växer som det ska! Kan det vara så att äl varit senare än du trott?

Kl
Någon som kan ge mig lite hopp om att vidrigt illamående inte håller i sig förevigt? Är i 7+3 och mår illa hela dagarna, jättejobbigt .

Jo det skulle kunna vara så men jag hade ju en blödning där exakt den dagen som jag hade beräknad mens så tolkade det som att ÄL varit i tid men jag kollade ju aldrig med stickor den sykeln.

Har du provat åksjukearmband? Väldigt individuellt om det fungerar eller inte men jag upplevde att illamåendet blev mycket lindrigare och jag kräktes inte den första tiden.Nu mår jag bra på dagara men har jag problem på eftermiddagarna i stället och då kommer kväljningarna mest utan förvarning. Mår inte direkt jätte dåligt utan måste bara kräkas.

Här har illamåendet blivit lite bättre, v.15 nu. Fick Lergigan comp utskrivna när det var som värst, det tog udden av det värsta.

Har rul den 25/4, strax bara en månad till!

är så glad att jag sluppt illamåendet!! vi har inte direkt nära till toa från klassrummet så hade blivit rätt jobbigt.

tror jag kände något igår. Låg på mage på golvet och skulle lyfta benen för lite ryggträning. de gick inte.. var en hård sak ivägen. ca 4 cm brett under naveln och gick från ena till andra sidan. kändes som en platta under kläderna. Läskigt och coolt på en gång. Vi har inte ul förens 7 april och börjar längta lite nu. fick ju se den v. 12 men vil veta att den vuxit som den ska och sköter sig. magen börjar växa nu iallafall. På gymmet ser man dock bara tjock ut. Bör ju spänna magen när man tränar och det ser inge bra ut just nu. Mycket roligare att ha klänning och skärp i midjan. :p

Jag trodde ju att mitt knep att äta heeela tiden höll illamåendet borta. Men nu har jag testat att hålla upp i ätandet några timmar och jag har inte mått illa :)
Så jag räknar det som att mitt värsta illamående bara höll i sig i en -två veckor och nu känns det red
För mig var det tvärtom, blev illamående när jag var hungrig. Så himla skönt nu! Det enda jag inte står ut med är lukten av banan :yuck:

Ja mår inte så mkt illa längre förutom om jag är väldigt hungrig. Då spyr jag direkt. :yuck:

Vi har visst Rul den 12/4. Kommer vara i v. 20 då. :)

Och nu rinner näsblodet.... Har aldrig blött näsblod i hela mitt liv, men förkylningen tillsammans med graviditeten knäckte tydligen min stålnäsa tillslut. Men någon gång ska va den första för allt ha jag hört. Men det är konstigt va jag plötsligt kände mig mycket sjukare än vad jag är :cautious:

Imorgon är det dags för Blåkulla med jobbet och alla barn, hade så gärna velar vara med, men ha jag nu varit hemma hela veckan och inte är bättre än så här gör jag kanske bäst i att stanna hemma. Men Ev. hälsar jag på en stund i Blåkulla bara för att önska alla en glad påsk. :o

Dagens hypokondri. Jobbar på labb och måste på morgonen gå morgonrond och ta blodprov. Då är de jättekul att på eftermiddagen se att de kommer in prov på meningit på en av de patienter jag varit inne hos på morgonen

*andas*

(Tur att jag faktiskt använt handskar, brukar sällan göra det)

@Is Blöder heller aldrig näsblod, trots supertorva slemhinnor i näsan. Nu snyter jag blod varje morgon i princip :wtf:

@vinkelina Du klarar dig nog, inte blivit sjuk förr antar jag? Men håller med om att man blir lite nojig för allt!

För att inte tala om stånkandena och svallvågorna man orsakar när man måste vända sig efter att väl ha tagit sig ner i sängen...:rofl:

Jag har börjat packa lite men mest på måfå. Vad har ni andra packat ner?

@vinkelina Du klarar dig nog, inte blivit sjuk förr antar jag? Men håller med om att man blir lite nojig för allt![/QUOTE]

Vi har några bakterier på labb som man inte bör hantera som gravid, de är dock sällsynta.

Tror de var den stressade läkaren som ringde igår som gjorde en stressad, när han började prata om fara för liv (oklart vems liv dock) sjukhusmiljö är en viss risk, de kan man inte förneka. Gäller att tänka förnuftigt bara

@vinkelina lite OT men var försiktig med tystnadsplikten. Rent teoretiskt hade de kunnat vara jag som lämnat meningitprovet. Du nämnde inga namn, men på ett litet ställe som vårt sjukhus är det ibland lätt att gissa vem man pratar om. (Ska dit idag, och du har med stor sannolikhet hanterat också mina labbprover).

Jo det skulle kunna vara så men jag hade ju en blödning där exakt den dagen som jag hade beräknad mens så tolkade det som att ÄL varit i tid men jag kollade ju aldrig med stickor den sykeln.

Har du provat åksjukearmband? Väldigt individuellt om det fungerar eller inte men jag upplevde att illamåendet blev mycket lindrigare och jag kräktes inte den första tiden.Nu mår jag bra på dagara men har jag problem på eftermiddagarna i stället och då kommer kväljningarna mest utan förvarning. Mår inte direkt jätte dåligt utan måste bara kräkas.

Ska faktiskt prova såna armband, jag är inte förtjust i mediciner och tabletter så det väljer jag att inte ta. Korkat kanske, men då får jag vara det isåfall ! Kräktes för första gången igår, kom ur bilen på uppfarten och bara kastade mig ut i rabatten och spydde. Najs.

@Akvileja inte för att vara sådan, du får hänga här hur mycket du vill, men är inte du i vårföräldrar och liiiite längre gången än oss :p?

Mysigt... Ont i höfterna. Tror inte de är tidiga foglossning utan "hormonellt" får samma vid mens och har ibland så ont att jag inte vill gå heller (eller sitta/ligga)

Mysigt... Ont i höfterna. Tror inte de är tidiga foglossning utan "hormonellt" får samma vid mens och har ibland så ont att jag inte vill gå heller (eller sitta/ligga)
Usch :( hoppas det går över! Jag sitter och kollar på Göteborg horse show, har inte haft häst på typ 5 år... Abstinens deluxe .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 038
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 291
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka