Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Augusti
28/8 fritz_92 första barnet, 23 år

September
4/9 - sandra87_, andra barnet, snart 29 år
7/9 - AVB, första barnet
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
17/9 - Mirifax, tredje barnet, 32 år
20/9 - viadukt, första barnet, 29 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
22/9 - ls, första barnet, 27 år

Oktober
25/10 - HeleneK, första barnet 34 år

November
5/11 - pajaztar, första barnet, 30 år
12/11 - Terqa, andra barnet, 33 år

Är på spec-mvc pga propprisk och fick se en liten räka som hade ett fladdrande hjärtslag! Som jag trodde var jag inte så långt gången som sista mensen antydde, så flyttade mig till november. :) Fick också recept på sprutor som jag ska ta både morgon och kväll.

Suck, det där med mat? Tips på snabblagat o gott?! Har noll mat inspiration o lust :banghead:
Snabblagat.... men gott och änkelt som inte kräver några ambitioner. Allt som går att göra i ugnen är min grej. Typ som nu kycklingklubbor kryddade med endast och enbart generöst med grillkrydd och sedan in i ugnen typ 30-40 min. blir som grillat. Går att göra även med frusen kyckling men tar någon minut extra i ugnen. Koka ris till eller att bara göra för att ha i kylskåpet till gnagarmat.

Snabblagat.... men gott och änkelt som inte kräver några ambitioner. Allt som går att göra i ugnen är min grej. Typ som nu kycklingklubbor kryddade med endast och enbart generöst med grillkrydd och sedan in i ugnen typ 30-40 min. blir som grillat. Går att göra även med frusen kyckling men tar någon minut extra i ugnen. Koka ris till eller att bara göra för att ha i kylskåpet till gnagarmat.

Mannen storhandlar idag o fick order om o köpa en grillad kyckling. Skala lite potatis o göra några pommes. Lagom avancerat, känner liksom bara mat?!? Mycket roligare med vattenmelon o choklad ;)

• Gilla
Reactions: Is
Mannen storhandlar idag o fick order om o köpa en grillad kyckling. Skala lite potatis o göra några pommes. Lagom avancerat, känner liksom bara mat?!? Mycket roligare med vattenmelon o choklad ;)
Känner samma, en korv på macken kan jag leva på om jag bara fick dricka påskmust och S-märken med banansmak den övriga tiden. Nu har jag sådan tur att jag jobbar på förskola så jag får ju i mig tre mål mat varje dag utan att laga middag så jag svälter inte :p men har också upptäckt att även om man inte är sugen så är det ganska gott när man väl äter det som serveras :angel:

Känner samma, en korv på macken kan jag leva på om jag bara fick dricka påskmust och S-märken med banansmak den övriga tiden. Nu har jag sådan tur att jag jobbar på förskola så jag får ju i mig tre mål mat varje dag utan att laga middag så jag svälter inte :p men har också upptäckt att även om man inte är sugen så är det ganska gott när man väl äter det som serveras :angel:

Ja, korv med bröd är fint! Jag jobbar i skolan så jag äter med tillsammans med eleverna på middagen. Det är riktigt bra skolmat så det fungerar fint. Då serverar jag smörgås o fil hemma till kvällsmat eller typ något annat lätt, grillar korv i ugnen m bröd, hamburgare med bröd, pannkakor när matlagningslusten är obefintlig...

Välkommen @vinkelina hoppas du är här för att stanna :)

Här börjar det nu vara allmänt kännt att en baby är på väg, men nu har jag åkt på en kraftig förkylning och har också mensliknande smärtor. Hoppas innerligt att inte det är förkylingen som påverkar lillen utan att det bara är "växtvärk" :heart

Hittade lösning på huvudvärksproblemet iaf som jag dragits med sedan tidigt i graviditeten, det var nog vätskebrist/minneralbrist trots allt - vatten isig hjäper inte men en resorb om dagen ser ut att göra susen! Så har ni huvudvärk prova resorb (läste också att det hjälp mot illamående för vissa) även om ni dricker mycket vatten.

Augusti
28/8 fritz_92 första barnet, 23 år

September
4/9 - sandra87_, andra barnet, snart 29 år
7/9 - AVB, första barnet
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
17/9 - Mirifax, tredje barnet, 32 år
20/9 - viadukt, första barnet, 29 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
22/9 - ls, första barnet, 27 år

Oktober
25/10 - HeleneK, första barnet 34 år

November
5/11 - pajaztar, första barnet, 30 år
12/11 - Terqa, andra barnet, 33 år
22/11 - vinkelina, första barnet 31 år

Tredje UL senare idag. Känner mig sjukt ogravid. Känner mig även sjukt opepp. Har blivit allt mer klart att jag har svårt att glädjas åt allt och det känns så fel. Så himla tabu och skambelagt. Fått tillbaka panikångestattacker regelbundet och ser ingen glädje i något förut min häst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 030
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 291
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka