Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vägrar, blir illamående av tre godisbitar, att dricka sockerlösning på fastande mage är som att be att få kasta upp (har aldrig gjort ett själv, men utsatt andra för det på jobbet) vi har dessutom bara med colasmak, som jag inte tål, dricker inget som smakar cola
Antar att de beror på vilken tillverkare de tar in...ifall de har med smak eller utan
Men va? Tillverkare? Smak?
Det jag fick var bara hederligt gammalt strösocker utblandat i vatten. I med massa citron och det smakade rätt gött
Det jag fick var bara hederligt gammalt strösocker utblandat i vatten. I med massa citron och det smakade rätt gött
La til meg i lista :-) 6+5 i dag. Fortsatt uvirkelig og kjenner alle bekymringer veller inn istedet for å glede meg, men det kommer vel. Er jo selvfølgelig veldig glad, men så er man jo redd for at noe skal gå galt, hvordan skal det gå som tobarnsforelder osv. Sønnen er bare 13 mnd, ser for meg at det kan bli tøft. Men det ordner seg...
Begynner å kjenne mer og mer. Første symtom ble samme som sist, hard i magen fra dag 1. Så mindre matlyst og illamående når jeg ikke spiser. Litt øm over magen, ubehagelig med stramme bukser.
Nå skriver jeg mest på norsk her inne, men bor i Sverige. Har prøvd å skrive på svensk tidligere men det blir så fryktelig mye feil, og da lar jeg vær å skrive ;-)
La til meg i lista :-) 6+5 i dag. Fortsatt uvirkelig og kjenner alle bekymringer veller inn istedet for å glede meg, men det kommer vel. Er jo selvfølgelig veldig glad, men så er man jo redd for at noe skal gå galt, hvordan skal det gå som tobarnsforelder osv. Sønnen er bare 13 mnd, ser for meg at det kan bli tøft. Men det ordner seg...
Begynner å kjenne mer og mer. Første symtom ble samme som sist, hard i magen fra dag 1. Så mindre matlyst og illamående når jeg ikke spiser. Litt øm over magen, ubehagelig med stramme bukser.
Nå skriver jeg mest på norsk her inne, men bor i Sverige. Har prøvd å skrive på svensk tidligere men det blir så fryktelig mye feil, og da lar jeg vær å skrive ;-)
Har gjort en laktosbelastning, antar att det i princip är lika vidrigt. När görs detta snuskiga?
Är dock inte så orolig för diabetes. Har 3.5 på inskrivningen, perfekt timing efter grötfrukost med äppelmos och mjölk. BM var övertygad om att jag var fastande, vet inte om hon riktigt trodde på mig
Jag är en sån där som aldrig mått dåligt av socker när jag väl äter det, vet många som känner sig sega och då. Blir en duracellkanin med sjukligt mkt energi. Antar att min kropp fixar det rätt ok
Hur bra är ni på att äta folsyra/gravidvitaminer? Jag glömmer de varenda dag. Orsaken är att jag äter andra mediciner på morgonen som inte skall tas med järn och på fastande mage.
Hjälper de om min man äter gravidvitaminer? (Jo, han nallar av mina då de innehåller allt han själv behöver just nu)
Hur bra är ni på att äta folsyra/gravidvitaminer? Jag glömmer de varenda dag. Orsaken är att jag äter andra mediciner på morgonen som inte skall tas med järn och på fastande mage.
Hjälper de om min man äter gravidvitaminer? (Jo, han nallar av mina då de innehåller allt han själv behöver just nu)
Det är väl normalt att det syns i den vecka du är i? Min livmoder ligger bakåt också så jag gissar att det kan ha betydelse. På UL i v 12 kunde de ju inte se ngt ens, var tvungen att göra VUL.Svarar alla,
att det syns väl på mig ä kanske inte konstigt, jag har ju gått upp nästan 8 kg och har tidigare varit pinnsmal eller normalviktig hela mitt liv. Dom där kilona gick jag ju upp på bara några veckor och sedan har jag stått still den senaste månaden. Trots dessa kg fick jag frågan när jag berättade om jag inte hade gått ner i vikt (!) så tror att jag ser det mycket mer än andra men nu börjar det vara en riktig babymage som putar ut. Men vill ju att det ska synas på alla andra också så att jag slipper känna mig så onormal
Välkommen!! Så trevligt med norska, jag älskar norska
Jag är också väldigt hård i magen och har varit från de första veckorna. Känner sig som en kanin på toa