Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja vet att jag bara klagar nu men jag går igenom en tuff period och vill skriva av mig lite, graviditetsmässigt så har jag stora problem med hormonell huvudvärk och ryggvärk. Inget hjälper utan får helt enkelt stå ut (jo om huvudvärken blir allt för besvärlig har jag fått instruktioner att åka de 10milen till akuten för att få morfin).

På jobbet har vi idag haft personalmöte med chefen pga av spänningar i gruppen. Jag fick en mindre chock när alla kollegor var rörande överens om att jag är stor del av problemet, jag har för höga ambitioner och för mycket idéer som de inte anser att jag lyckas förankra ordentligt på de gemensama planeringstimmarna så därför väljer dom att inte själva ta några insiativ. Det här kom som en blixt från klarblå himmel för mig och jag är sjukt dålig på att ta kritik, nu måste jag förändra hela mitt arbetssätt och vet inte alls hur jag ska ta mig an mitt jobb imorgon.

Somsagt nu klagar jag men provar vara mycket mer positiv IRL jag lovar :angel:
Ni kan ju iaf bara skrolla över det :angel:

Ja vet att jag bara klagar nu men jag går igenom en tuff period och vill skriva av mig lite, graviditetsmässigt så har jag stora problem med hormonell huvudvärk och ryggvärk. Inget hjälper utan får helt enkelt stå ut (jo om huvudvärken blir allt för besvärlig har jag fått instruktioner att åka de 10milen till akuten för att få morfin).

På jobbet har vi idag haft personalmöte med chefen pga av spänningar i gruppen. Jag fick en mindre chock när alla kollegor var rörande överens om att jag är stor del av problemet, jag har för höga ambitioner och för mycket idéer som de inte anser att jag lyckas förankra ordentligt på de gemensama planeringstimmarna så därför väljer dom att inte själva ta några insiativ. Det här kom som en blixt från klarblå himmel för mig och jag är sjukt dålig på att ta kritik, nu måste jag förändra hela mitt arbetssätt och vet inte alls hur jag ska ta mig an mitt jobb imorgon.

Somsagt nu klagar jag men provar vara mycket mer positiv IRL jag lovar :angel:
Ni kan ju iaf bara skrolla över det :angel:

Så typiskt svenskar att klaga på ambitiösa människor :grin:
Kom de inte med någon konstruktiv kritik? Inga förbättringsförslag?
Du får klaga och gnälla hur mycket du vill, delvis därför vi finns här!

Med första barnet kunde jag gå för ogravid fram mot v.25.... Ingen som misstänkte något vid skolavslutningen som var runt v.20.

Nu har jag kommit igång hyfsat o röra på mig så viktökning har avstannat o magen går o gömma hyfsat. Blev så enormt irriterad på min chef i måndags så jag väntar med o berätta till efter rul den 25/4. Har ju ingen skyldighet o informera nu heller, också vet vi säkert att allt är som det ska! Nej, mailar hon ut löneförhöjningen för hon inte har tid o meddela den muntligt så kan jag boka en tid med god framförhållning eller nåt.....

Brakade det loss senare då eller förblev magen liten hela graviditeten?

Så typiskt svenskar att klaga på ambitiösa människor :grin:
Kom de inte med någon konstruktiv kritik? Inga förbättringsförslag?
Du får klaga och gnälla hur mycket du vill, delvis därför vi finns här!
Tack, bara att jag ska sänka mina ambitioner (tänka på att dom är gammal i Gemet och inte är så villig till förändring som de kanske borde) problemet är att jag inte är så villig att sänka mina ambitioner mer, känns som om jag inte gjort annat sedan min examen för ett och ett halvt år sedan och vi har för länge sedan passerat gränsen för vad jag anser är lägsta standard på en förskola för att följa läroplanen ändå ska jag vara mindre ambitiös.
Kanske jag har fel jobb helt enkelt.
Men men jag räknar ner till sommarlovet (har feriekännst) och får ta frågan om annat jobb när jag kommer tillbaka efter mammaledigheten. I sommar ska jag bara njuta av att vara gravid och Låååååång ledig (10 veckor semester sedan är det max 4 veckor till tiden går ut )

Men allvarligt? För höga ambitioner? Alltså... Det var det larvigaste jag har hört. Ambitiösa människor ska tas till vara, inte ses som problem! Herre gud vilken jantementalitet. Fy.

Jag är också gnällig. Mina seabands sviker mig idag :mad: så tog postafen också men det hjälper inte speciellt. Är också trött och sur för att jag är trött och inte orkar så mycket som jag vill och för att jag måste vara på jobbet och försöka göra något vettigt när jag helst skulle sova ett halvår eller så. Sen har jag ledsnat på sprutor och stödstrumpor och trötthet och illamående.... Gnäll, gnäll, det går väl över hoppas jag.

• Gilla
Reactions: Is
Jag är också gnällig. Mina seabands sviker mig idag :mad: så tog postafen också men det hjälper inte speciellt. Är också trött och sur för att jag är trött och inte orkar så mycket som jag vill och för att jag måste vara på jobbet och försöka göra något vettigt när jag helst skulle sova ett halvår eller så. Sen har jag ledsnat på sprutor och stödstrumpor och trötthet och illamående.... Gnäll, gnäll, det går väl över hoppas jag.

Får jag vara din bästa kompis idag? känns så bra när fler gnäller när humöret tryter :o

Jag vill med vara med! Blir av med jobb 2018, allt krånglar på jobbet idag och min enda stallkamrat letar nytt stall pga konflikt med grannstallet på gården.

Joinar gnällklubben jag med då. :cautious:
Foglossningarna har gjort intåg. Redan. Känns sådär kul faktiskt. Går hyfsat sålänge jag inte gör så mkt men tar jag en promenad på typ 10 minuter eller hjälper till att longera hästen eller så kommer de direkt. Inte med full kraft än som tur är men ändå. :cool:

För övrigt har jag sjukt svårt att slappna av denna gång. Har ju Rul den 12 e april så knappt en vecka kvar, men har typ ångest och är jättenervös inför det. Känner ju inte så mkt än så har fått för mig att något ska vara fel. Har inga symptom alls på att något faktiskt är fel, men min hjärna har ställt in sig på att liten ska vara död eller allvarligt sjuk eller nåt annat hemskt. :cry:
Så jäkla jobbigt att inte kunna styra tankarna åt annat håll.

När jag inte har katastroftänk föreställer jag mig att det är en liten pojke därinne. Alla andra tror en tjej och jag trodde med det förut men har ändrat mig lite nu. Blir spännande på tisdag.
Nån annan som har några aningar om kön? :)

Foglossningarna har gjort intåg. Redan. Känns sådär kul faktiskt. Går hyfsat sålänge jag inte gör så mkt men tar jag en promenad på typ 10 minuter eller hjälper till att longera hästen eller så kommer de direkt. Inte med full kraft än som tur är men ändå. :cool:

För övrigt har jag sjukt svårt att slappna av denna gång. Har ju Rul den 12 e april så knappt en vecka kvar, men har typ ångest och är jättenervös inför det. Känner ju inte så mkt än så har fått för mig att något ska vara fel. Har inga symptom alls på att något faktiskt är fel, men min hjärna har ställt in sig på att liten ska vara död eller allvarligt sjuk eller nåt annat hemskt. :cry:

När jag inte har katastroftänk föreställer jag mig att det är en liten pojke därinne. Alla andra tror en tjej och jag trodde med det förut men har ändrat mig lite nu. Blir spännande på tisdag.

Hoppas du kan andas ut snart och att allt ser bra ut.
Jag tror att du är en pojk i magen här med. Syrran tror en flicka. Vi kommer ta reda på kön :)

Både jag och sambon pratar om HAN och har gjort så från första dagen men samtliga bekanta har spontant sagt att det blir en hon....
Vi kommer inte ta reda på kön, barnet kommer erbjudas samma grejor oavsett men nu när man börjat kolla på babykläder så kan jag fundera lite extra på om det är en tjej eller kille.

Har ni funderar på namn föresten?

Vi har några namn som vi diskuterade de andra graviditeterna, har dock inte riktigt känt efter om de fortfarande är aktuella. Kommer ta reda kön om vi kommer så långt.

I övrigt ansöker nog även jag om medlemskap i bitterhetsklubben :cautious: mår så jäkla illa, trött till förbannelse och har precis noll med energi :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 116
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 305
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka