Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Testa hur du mår på citodon? Ofta blir man inte särkilt påverkad bara man har ont nog och äter som man ska.

(Med det sagt skulle jag nog inte jobba på mitt jobb heller.)
Jo jag ska testa under helgen tänkte jag, jag brukar inte vara lättpåverkad men flera som jag pratat med säger att man kan bli så sjukt påverkad av just citodon.

Jo jag ska testa under helgen tänkte jag, jag brukar inte vara lättpåverkad men flera som jag pratat med säger att man kan bli så sjukt påverkad av just citodon.

Det är ju väldigt olika men ju ondare man har desto mindre brukar man bli påverkad. Men som sagt, högst individuellt!

• Gilla
Reactions: Is
Första gångerna jag kännt bebisen har varit som små bubblor. Nu känner jag den då och då..

Men jag känner mig väldigt ogravid. Den mage jag har är mest lite dallrig. Har kommit igång o rör på mig mycket o har inte ökat i vikt, känner mig nu när illamående o trötthet lagt sig oförskämt pigg. Känns kanske som jag inbillar mig, men har väldigt svårt att känna det här, typ.

Första gångerna jag kännt bebisen har varit som små bubblor. Nu känner jag den då och då..

Men jag känner mig väldigt ogravid. Den mage jag har är mest lite dallrig. Har kommit igång o rör på mig mycket o har inte ökat i vikt, känner mig nu när illamående o trötthet lagt sig oförskämt pigg. Känns kanske som jag inbillar mig, men har väldigt svårt att känna det här, typ.

Samma som här då.
Har ju heller inte mkt mage att prata om än och mår bra i kroppen. Bara njuta antar jag :)

Tänkte jag frågar här för ni har väl kanske inte köpt några gravidkläder ännu, eller inte så mycket iaf.
Jag har ett par gravidbyxor från HM, mörkblåa chinos i stl 42 (lite små så mer 42 mot 40) som jag inte använde så mycket som är supersköna (inte dom på hemsidan men väldigt lika, det är väl årets modell som är ute nu). Jag tänkte om någon vill ha dom så skicka ett PM. Jag köpte dom i vecka 18 och använde dom kanske till vecka 32 max. Levde mer i legginsen. Känns synd att slänga och orkar inte sälja. Tänkte att det finns väl någon som kanske vill ha :)

Bryter jag mot några regler nu så får väl moderator ta bort inlägget och så ställer jag mig i skamvrån..

Tänkte jag frågar här för ni har väl kanske inte köpt några gravidkläder ännu, eller inte så mycket iaf.
Jag har ett par gravidbyxor från HM, mörkblåa chinos i stl 42 (lite små så mer 42 mot 40) som jag inte använde så mycket som är supersköna (inte dom på hemsidan men väldigt lika, det är väl årets modell som är ute nu). Jag tänkte om någon vill ha dom så skicka ett PM. Jag köpte dom i vecka 18 och använde dom kanske till vecka 32 max. Levde mer i legginsen. Känns synd att slänga och orkar inte sälja. Tänkte att det finns väl någon som kanske vill ha :)

Bryter jag mot några regler nu så får väl moderator ta bort inlägget och så ställer jag mig i skamvrån..
Om man får hoppa in från sommartråden så ger jag gärna en slant för dom!
/ Hon som ej har några kläder kvar som passar :p

Vad händer? Blöder, gammalt blod... Den sprattlade friskt vig 6:30, v. 18 i morgon. Vet att moderkakan ligger lågt.

Vad händer? Blöder, gammalt blod... Den sprattlade friskt vig 6:30, v. 18 i morgon. Vet att moderkakan ligger lågt.

Jag har ju blött gammalt blod ganska länge och mkt men det slutade runt v. 15-16.
Har inte varit nån fara med gammalt blod enl läkare men jag åkte ju på ett antal kontroller under tiden det höll på. Gammalt blod är redan förlorat blod och oftast ofarligt sa dom till mig då.
Men det kanske är bäst att be om en koll? Om inte annat så för din egen skull? :heart

Jag har ju blött gammalt blod ganska länge och mkt men det slutade runt v. 15-16.
Har inte varit nån fara med gammalt blod enl läkare men jag åkte ju på ett antal kontroller under tiden det höll på. Gammalt blod är redan förlorat blod och oftast ofarligt sa dom till mig då.
Men det kanske är bäst att be om en koll? Om inte annat så för din egen skull? :heart

Fick tid för koll 14:00. Har tänkt på dig o alla dina blödningar.. Blödde runt v 8 med dottern o då var det moderkakan som låg lågt.
Har inte kommit mer nu. Hoppas det är moderkakan o att hjärtat fortfarande tickar.
Fick ringa jobbet o förklara att jag är gravid o blödde. Så nu blev jag offentligt gravid på jobbet innan rul är gjort, kändes bäst o säga som det är om det är något som inte är som det ska.

Fick tid för koll 14:00. Har tänkt på dig o alla dina blödningar.. Blödde runt v 8 med dottern o då var det moderkakan som låg lågt.
Har inte kommit mer nu. Hoppas det är moderkakan o att hjärtat fortfarande tickar.
Fick ringa jobbet o förklara att jag är gravid o blödde. Så nu blev jag offentligt gravid på jobbet innan rul är gjort, kändes bäst o säga som det är om det är något som inte är som det ska.

Håller tummarna att allt ser bra ut! :heart

Vi har Rul imorgon kl. 8.00 och jag är så himla nervös. Fattar inte varför egentligen men. Alla ultraljud hittills har ju varit bra så sannolikt är det ju bra nu med. :)

Håller tummarna att allt ser bra ut! :heart

Vi har Rul imorgon kl. 8.00 och jag är så himla nervös. Fattar inte varför egentligen men. Alla ultraljud hittills har ju varit bra så sannolikt är det ju bra nu med. :)

Spännande! Vår rul är om två veckor om allt är bra. Konstigt att man oroar sig så. Men nu är jag lite mentalt inställd på att det blir som det blir och det blir som det ska... :crazy:

Spännande! Vår rul är om två veckor om allt är bra. Konstigt att man oroar sig så. Men nu är jag lite mentalt inställd på att det blir som det blir och det blir som det ska... :crazy:

Konstigt de där. Jag har knappt vågat vara glad över graviditeten alls den här gången. Har lite samma inställning. Men om allt ser bra ut imorgon har jag bestämt mig för att i varje fall försöka glädjas. Kanske köpa nåt litet plagg eller så för att det ska kännas mer verkligt.. Har ju egentligen allt förutom en barnvagn då den gamla som vi ärvde till första är helt slut nu, och lite nya kläder om det blir en pojke. Eller ja. Lite nya kläder oavsett tror jag mest för att det är roligt. :D

Håller tummen att allt är ok!

Vi har RUL om två veckor också. Är inte orolig alls då BM var rätt säker på sist att allt skulle se bra ut. Så det enda jag tänker är väl att den kanske inte lever och då är det ju inget att göra ändå.

Vi kommer börja köpa lite grejer efter det iaf, jag ni nästan gått halvvägs då så då känns det som att det är dags.

Håller alla tummar och tår att allt är okej :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 131
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 309
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka