Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så mysigt med en pojk! Blev ni flyttade eller stämmer bf?

Kl

Jag är i v 10+1 idag, mår rätt bra! Postafen funkar kalas för mig, tar en på kvällen och funkar hyfsat normalt dagen efter.
Skrev på kontrakt för nytt jobb förra v, har varit ärlig med hur det ligger till med grav. Min provanställning övergår i fast den 25/10, hoppas att jag får vara frisk och må bra. Det är en helt ny bransch med massor att lära sig, gissar att tiden till bf kommer gå fort!

Ja det blir roligt med en av varje eftersom vi har en dotter redan. :D Datumet stämde bra så vi blev inte flyttade. Skönt.

Kul med nytt jobb! :)

tror inte jag skrivit något om i torsdags. Hann bara läsa ikapp och sen kom något annat emellan.
Vi var ju och kollade på bebis i torsdags. Det var min andra gång och killens första. Han hade tydligen varit mer orolig än jag trodde, för hade egen bil till jobbet den dagen ifall det skulle vara något med bebis och jag ville åka hem. Så långt hade inte jag tänkt.
Men enligt BM var det inget problem vad hon kunde se iaf. Liten akrobat som inte ville ligga stilla för att visa sina mått. :o Blev flyttade 4 dagar tidigare och helt plötsligt var det då 20 +0 och halva tiden gjord. Så snabbt det går ändå.
Känner oftare och oftare nu. Flera gånger om dagen men inte så länge åt gången. Killen har inte känt något ut än men tror han hade kunnat känna om han hållt vid rätt tillfälle. :p

Mmm.. Sitter på gyn nu o väntar på första pillan. Sjukskrivit mig veckan ut. Ska ut o rida en lång runda när jag kommer hem o glädjas åt de två vi har. Torsdag blir ett avslut o sedan kommer vi nog ta nya tag och försöka igen så fort det blir möjligt. Känns som en stor sorg och samtidigt en lättnad att det skett nu och inte vid fullgången graviditet eller en väldigt sjuk bebis. Jag är två personer, en logisk o rationell och en som bara vill lägga mig ner o dö. Min värsta rädsla har inträffat.

Såg inte fören efter jag skickat mitt inlägg vad som hänt. :(
Allas mardröm :cry: så hemskt, och samtidigt kan du se det klara i händelsen.:heart Det är så man önskar man kommer reagera om det skulle hända en själv men det vet man inte förens det händer. Var ledsna och sörj det som behövs. Ut med hästen i solen lindrar det mesta, en stund iallafall. :heart

Var hos barnmorskan igår (eller mest en urgullig barnmorskestudent, synd att hon inte är min riktiga bm för hon var verkligen toppen) och beklagade mig över mitt illamående. Så hon skulle se till att jag får utskrivet Lergigan comp, jag hoppas det funkar! Är så himla trött, kan inte äta nåt nästan.

När ha ni blivit kallad till UL?
Väntar med spänning på att få någon tid men inget brev kommer i brevlådan...

Inskrivning på fredag.... Lite blandade känslor, har mer och mer fått en inre oro över att de inte skall vara okej, jag mår "för bra" (eller som normalt, alltid haft problem med illamående, trötthet och värk)

Magen börjar dock kännas mer svullen (vilket jag också är van med vid ibs)

Men såhär får man väl inte gööööööra. Nyss ringde en barnmorska upp min man (hon hade inte fått tag på mig,sorry jag svarar inte på okända nummer som inte kommer fram med nummersök)

Tydligen skall jag byta barnmorska, för de har ett system att "alla skall ha lika många klienter" hmm,jaha. Varför sa inte hon som jag ringde nått om det då (här delas man in efter vilket område man bor i och ringer det numret)

Så nu är inskrivningen flyttad till 20.4 och beräknad ta TVÅ timmar!!!!!! (Vad tusan kan ta så länge, var ju dessutom på inskrivning i oktober förra gången)

Men såhär får man väl inte gööööööra. Nyss ringde en barnmorska upp min man (hon hade inte fått tag på mig,sorry jag svarar inte på okända nummer som inte kommer fram med nummersök)

Tydligen skall jag byta barnmorska, för de har ett system att "alla skall ha lika många klienter" hmm,jaha. Varför sa inte hon som jag ringde nått om det då (här delas man in efter vilket område man bor i och ringer det numret)

Så nu är inskrivningen flyttad till 20.4 och beräknad ta TVÅ timmar!!!!!! (Vad tusan kan ta så länge, var ju dessutom på inskrivning i oktober förra gången)

De kanske vill ta prover och sånt... Men det låter länge med två timmar.

Är det förresten någon annan vars kiss luktar konstigt? Tycker mitt har en märklig lukt, har varit så ända sen jag blev gravid. Glömde fråga bm om det och har redan ringt en gång idag så vill inte ringa igen...

Förra gången tog hon blodtrycket och hb, thats it (övriga prov får man labbremiss på) trodde dessutom de skulle gå snabbare med tanke på att jag trots allt var på en inskrivning för ca fem månader sedan

Idag var jag på kub-test och resultatet blev 1/12000 (minns inte exakta siffran, men strax under 12000 var det). Så himla skönt! Det var helt underbart att få se den lilla krabaten leva loppan där inne. Jag bölade som ett barn de första minuterna innan jag kunde samla mig. Nu känns det som att det börjar på riktigt!

V. 18 idag, tiden rullar på!!
Ni som är har barn sedan tidigare eller är runt samma vecka som mig, hur ofta "ska" man känna bebis? Kände ju första gången i v 15. Känner nog nu kanske någon enstaka buff om dagen, ibland går det en dag utan. Inga tydliga men det buffar till ett par gånger och sen stilla. När har ni börjat känna bebis flera gånger om dagen?

Insåg idag att OM jag går hem med gravpenning, så som folk brukar göra i mitt yrke, så skulle jag (+ semester) ha ca 2-2,5 månader kvar att jobba O_o
Planerar dock att jobba så länge jag fixar det och hoppas du blir lite längre än så.

Är det förresten någon annan vars kiss luktar konstigt? Tycker mitt har en märklig lukt, har varit så ända sen jag blev gravid. Glömde fråga bm om det och har redan ringt en gång idag så vill inte ringa igen...
Ja det gjorde mitt också. Pga hormoner enl BM. Försvann efter förlossningen.

Ni som är har barn sedan tidigare eller är runt samma vecka som mig, hur ofta "ska" man känna bebis? Kände ju första gången i v 15. Känner nog nu kanske någon enstaka buff om dagen, ibland går det en dag utan. Inga tydliga men det buffar till ett par gånger och sen stilla. När har ni börjat känna bebis flera gånger om dagen?

Insåg idag att OM jag går hem med gravpenning, så som folk brukar göra i mitt yrke, så skulle jag (+ semester) ha ca 2-2,5 månader kvar att jobba O_o
Planerar dock att jobba så länge jag fixar det och hoppas du blir lite längre än så.
Kände första riktiga rörelsen igårkväll :heart Vet inte när man mer regelbundet kommer känna men känns som det är några veckor bort.
Jag har ju ferie tjänst så jag går ju på semester till midsommar, har semester till mitten av augusti och har inte bestämt än om jag ska prova komma tillbaka för de där få veckorna. Känns liksom konstig att komma tillbaka och ta emot en helt ny barngrupp för att sedan vara kvar max en månad innan en vikarie ska ta över. Då känns det nästan bättre och tryggare för barnen att få en ordinarie fröken från början.

@pajaztar har också reagerat på mitt. Tycker de luktar sött.

@viadukt jag känner flera gånger om dagen nu. Men är ju på 21+1 nu. V. 18 kände jag knappt en gång om dagen. Beror väl på hur magen och barnet ligger också.
Mannen kände första sparken i förrgår. Han blev nog lite chockad efter alla gånger jag bett honom hålla på magen och han inte känt något, så helt plötsligt var det något där. :o

Nu är jag i v 20 (19+4) och har börjat känna mer regelbundet. Känner nu varje dag men det är mer vissa dagar och mindre andra. Oftast när jag sitter ner så de blir lite trångt där inne, men även när man ligger i soffan på kvällarna.
När jag var i v 18 kände jag ju bara sporadiskt med flera dagars uppehåll ibland så jag är mkt lugnare nu när jag känner oftare plus att allt såg bra ut på Rul.
Minns inte exakt när jag började känna varje dag förra grav men det var ganska tidigt jämfört med denna gång.
Känner dock mer oro nu än sist. Varför vet jag inte men så är det.

Måste komma in och sura. Svärfar kommer på besök idag (han och mannen har inte någon bra relation till varandra, de ses typ vart femte år, men håller sporadisk telefonkontakt. Jag har träffat honom 10 min på vårt bröllop)

Stressnivå hos mig är alltså rätt hög. I går kväll fixade jag efterrätten och lade köttet att marineras. Vårt hem är en smärre katastrof och jag har redan varit uppe en timme och städat,plockat osv. Är pedantisk när de gäller hem och gäster, tyvärr ibland. Mannen lova att idag skall han minsan stiga upp tidigt och hjälpa till och städa, senast 8 skall han vara uppe. Ännu har inte hans väckarklocka ringt (han vaknar INTE) spontant. Jag är sur och vägrar gå upp och väcka, samtidig är jag sur över att han sover och "som vanligt" städar jag (han tycker inte lite skit i hörnen spelar någon roll, jag vill ha typ Disney gnistrande stjärnor rent)

Måste komma in och sura. Svärfar kommer på besök idag (han och mannen har inte någon bra relation till varandra, de ses typ vart femte år, men håller sporadisk telefonkontakt. Jag har träffat honom 10 min på vårt bröllop)

Stressnivå hos mig är alltså rätt hög. I går kväll fixade jag efterrätten och lade köttet att marineras. Vårt hem är en smärre katastrof och jag har redan varit uppe en timme och städat,plockat osv. Är pedantisk när de gäller hem och gäster, tyvärr ibland. Mannen lova att idag skall han minsan stiga upp tidigt och hjälpa till och städa, senast 8 skall han vara uppe. Ännu har inte hans väckarklocka ringt (han vaknar INTE) spontant. Jag är sur och vägrar gå upp och väcka, samtidig är jag sur över att han sover och "som vanligt" städar jag (han tycker inte lite skit i hörnen spelar någon roll, jag vill ha typ Disney gnistrande stjärnor rent)

Jag är lite likadan. Har inga problem att det är lite stökigt hemma om vi är själva men kommer det besök ska det vara städat pub rent. Sambon fattar inte skillnaden. Jag blir superstresad om det inte är städat vid besök. Hoppas du överlever svärfar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 141
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 323
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka