Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
När det gäller magen så läste jag att desto mindre muskler man har kring bålen, desto snabbare kan magen synas. Har man mycket muskler kan det fungera som en korsett som håller tillbaka. Inte konstigt att det syns så snabbt på mig :o:p
Igår var jag till en sjukgymnast som ska hjälpa mig stärka rygg och mage under graviditeten. Det behövs verkligen!

Jag har tjuvläst lite i tråden men tänkte att jag hoppar in i den jag med.
Vi har bf 31/8 om allt går bra vill säga. :)
Jag är väldigt förskonad från krämpor, mår illa före mat och efter mat plus tröttheten from hell.
Det är jobbigt med facebook, just som jag började slappna av och känna mig lite säker kommer massa artiklar om foster som dött i magen, och foster som fötts dödfödda i v 39. :arghh::nailbiting: Varför kommer sådana artiklar!? Vill inte se dem! Jag hade ju funderat på om man snart törs köpa några babysaker (är ju i v 21 nu), men nu känns det som om man bör vänta tills efter födseln. Min unge kommer åka hem i en handduk i tvättkorgen. :p

Jag har tjuvläst lite i tråden men tänkte att jag hoppar in i den jag med.
Vi har bf 31/8 om allt går bra vill säga. :)
Jag är väldigt förskonad från krämpor, mår illa före mat och efter mat plus tröttheten from hell.
Det är jobbigt med facebook, just som jag började slappna av och känna mig lite säker kommer massa artiklar om foster som dött i magen, och foster som fötts dödfödda i v 39. :arghh::nailbiting: Varför kommer sådana artiklar!? Vill inte se dem! Jag hade ju funderat på om man snart törs köpa några babysaker (är ju i v 21 nu), men nu känns det som om man bör vänta tills efter födseln. Min unge kommer åka hem i en handduk i tvättkorgen. :p
Välkommen!

Jag puttar upp listan och lägger in dig. Kanske behöver justeras lite?

Augusti
28/8 - fritz_92 första barnet, 23 år
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, andra barnet, 29 år
7/9 - AVB, första barnet
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
20/9 - sona
21/9 - viadukt, första barnet, 29 år
22/9 - ls, första barnet, 27 år

Oktober
25/10 - HeleneK, första barnet 34 år

November
5/11 - pajaztar, första barnet, 30 år
7/11 - Ravishing, första barnet, 26 år
12/11 - Terqa, andra barnet, 33 år
20/11 - Jast87, andra barnet, 28 år
22/11 - vinkelina, första barnet 31 år

När det gäller magen så läste jag att desto mindre muskler man har kring bålen, desto snabbare kan magen synas. Har man mycket muskler kan det fungera som en korsett som håller tillbaka. Inte konstigt att det syns så snabbt på mig :o:p
Igår var jag till en sjukgymnast som ska hjälpa mig stärka rygg och mage under graviditeten. Det behövs verkligen!
Det kan stämma. Jag är inte så vältränad längre men min mage syns knappt om jag inte aktivt slappnar av och "hänger ut den" med medveten avslappning. Den har vuxit mycket sista två veckorna, fram tills v 19 syntes nästan ingenting, bara utan kläder. Nu ser jag tjock ut däremot, sådär så ingen tror att det är gravidmage utan bara lönnfet tjej. :cool:

Augusti
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, andra barnet, Pojke, 29 år,
7/9 - AVB, första barnet
20/9 - sona

Oktober

November

Uppdaterar med kön bara. :)

Ah de förklarar varför jag ser ut att vara jättegravid redan. :o:D

Augusti
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, andra barnet, Pojke, 29 år,
7/9 - AVB, första barnet
20/9 - sona

Oktober

November

Uppdaterar med kön bara. :)
Ojoj! Gravid med en 29-åring? När väntas nedkomsten? :D (Sorry för dåligt skämt :p)

Välkommen @morgaine!
Känner också lite panik över alla döda bebisar. Är rädd att jag inbillar mig att jag känner bebis, att den ska ha dött sedan förra UL :(

Har misstänkt att magmusklerna kan påverka, känns logiskt. Jag har sjukt stark bål så i kombination med bakåtlutad livmoder kanske förklarar saken med att magen är rätt liten ännu.

Vi har berättat för alla i familjen nu. Cheferna får vänta till efter RUL nästa vecka. Vi har hela tiden haft diskussion om när vi ska berätta, så att båda är ok med det.

Augusti
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, Pojke
7/9 - AVB, första barnet
20/9 - sona

Oktober

November

ser kanske bättre ut nu? :rofl:

Välkommen @morgaine!
Känner också lite panik över alla döda bebisar. Är rädd att jag inbillar mig att jag känner bebis, att den ska ha dött sedan förra UL :(

Har misstänkt att magmusklerna kan påverka, känns logiskt. Jag har sjukt stark bål så i kombination med bakåtlutad livmoder kanske förklarar saken med att magen är rätt liten ännu.

Vi har berättat för alla i familjen nu. Cheferna får vänta till efter RUL nästa vecka. Vi har hela tiden haft diskussion om när vi ska berätta, så att båda är ok med det.

Usch har oxå panik över det. Känner ju liten typ varje dag men tycker det känns så svagt att det kan vara tarmar eller nåt med. Men är ju bara i v. 21 så det är säkert därför. Fy sjutton alltså. Dottern var mkt vildare med sparkarna så dom är väl olika bara kanske..

Välkommen @morgaine!

Tack! :)
Ja, precis så tänker jag också, det är jobbigt... Nu har jag börjat känna fosterrörelser men innan dess var det verkligen jobbigt. Jag trodde hela tiden att den dött.
Det är tydligen rätt vanligt ändå att magen inte syns nästan före v 20. Jag har också livmodern bakåt och så ligger babyn långt ner också och då syns det nog också mindre.
Jag börjar längta till att magen skall ploppa utåt för nu när den ligger inne i buken så trycker den på mina organ så att när jag böjer mig framåt får jag uppstötningar. Känns bäst att ligga utsträckt.

Heeeel, vecka 10 idag. Tröttare än trött osv

Funderar lite kring magen, kan utan problem dra in hela magen ännu och hålla in den under arbetsdagen. Men får "ont" i magen typ strax under brösten. Men blir inte mycket bättre att släppa ut den heller. Gör jag det ser jag ut att vara halvvägs. Är lite småtjock (jaa jaaa, 15+ övervikt) rent kasst är de väl tarmarna som blåser upp sig eller ibs magen som bråkar, jag kan nämligen se ut att vara gravid i nionde månade Ogravid.

Väntar på att nått skall hända och att jag inte är bara uppblåst

Heeeel, vecka 10 idag. Tröttare än trött osv

Funderar lite kring magen, kan utan problem dra in hela magen ännu och hålla in den under arbetsdagen. Men får "ont" i magen typ strax under brösten. Men blir inte mycket bättre att släppa ut den heller. Gör jag det ser jag ut att vara halvvägs. Är lite småtjock (jaa jaaa, 15+ övervikt) rent kasst är de väl tarmarna som blåser upp sig eller ibs magen som bråkar, jag kan nämligen se ut att vara gravid i nionde månade Ogravid.

Väntar på att nått skall hända och att jag inte är bara uppblåst

Precis så är/var min, fast nu i 17+6 så ser jag inte helt ogravid ut. Smal och helt platt innan så folk som inte känner mig så bra reagerar inte men de som vet hur liten mage jag normalt har säger att de iaf ser det. Kan dock misstas för att bara ha lagt på mig ngt kg då magen liksom står ut jämt, ingen söt babybula. Jag är känslig mot laktos så kan se gravid ut i 9:e månaden även helt ogravid om jag ätit lite för mkt mjölk. Inte så snyggt! Sjukt obekvämt också och otrevligt för omgivningen när "magen ska ut".

Inte tittat i tråden på länge. Beklagar verkligen ditt sena missfall. Har varit så jäkla mycket strul med blivande bukebebisar på sistone :(
Det är så fruktansvärt :(
Är även fler i min privata närhet som mist sina i den senare delen av graviditeten. Känns som att det är ovanligt många :cry:

Varning för gnäll.

Värk i ländryggen/sacrum kommer smygande. Var och lyfte marklyft i söndags och dagen efter hade jag ont. Igår kväll började det värka när jag låg i soffan en stund och i sängen skulle jag sträcka på mig och då hugger det som en kniv vid bäckenlederna. Får också ont efter ca 30-40 min sittande.
Jag tar hellre kräkningar än ont i rygg och bäcken :cry:

Varning för gnäll.

Värk i ländryggen/sacrum kommer smygande. Var och lyfte marklyft i söndags och dagen efter hade jag ont. Igår kväll började det värka när jag låg i soffan en stund och i sängen skulle jag sträcka på mig och då hugger det som en kniv vid bäckenlederna. Får också ont efter ca 30-40 min sittande.
Jag tar hellre kräkningar än ont i rygg och bäcken :cry:
Fy för smärtor!

Själv känner jag mig lite småhög. Lergigan comp är min vän. Lergigan comp är den enda som förstår mig och hjälper mig. Jag har inte kräkts sen jag började med den (vilket var i förrgår) och illamåendet är nu reducerat till en diffus obehagskänsla om jag är för tom i magen. Känner mig redan mycket piggare när jag faktiskt kan äta lite bättre. Har planerat uteritt med medryttaren som sällskap på lille brune i eftermiddag. Det kanske finns hopp om livet :D

Fy för smärtor!

Själv känner jag mig lite småhög. Lergigan comp är min vän. Lergigan comp är den enda som förstår mig och hjälper mig. Jag har inte kräkts sen jag började med den (vilket var i förrgår) och illamåendet är nu reducerat till en diffus obehagskänsla om jag är för tom i magen. Känner mig redan mycket piggare när jag faktiskt kan äta lite bättre. Har planerat uteritt med medryttaren som sällskap på lille brune i eftermiddag. Det kanske finns hopp om livet :D

Jag red ut på mitt ungdjur själv för första gången här i veckan, bästa medicinen :love: Idag kommer en vän och ska testa att rida mitt halvt inridna djur för att kunna hjälpa till framöver. Hoppas djuret sköter sig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 323
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.