Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
@pajaztar Sådär känner jag inför mina älskade Postafen :love:! Kan inte fungera utan dem.

@viadukt Jag har också fått ont i ryggen, är bara i v 12 så det är oroande :(. Kan inte gå med mammas dragande hund längre, ryggen grejar inte det. Körde däremot mitt första träningspass på typ 1 mån, såå skönt att illamåendet är under kontroll!

Annars har jag KUB-test nästa v på fre, ska bli spännande att se om den lill* lever! Jag har svårt att ta till mig graviditeten faktiskt, vet att de inte är konstigt såhär tidigt men det är så galet abstrakt.

Jahapp, gick in i vecka 11 idag och kräktes precis så jag trodde magen skulle komma ut, trevligt :meh:

Jag känner glädjande nog inte av nåt i ryggen, än ivarjefall. Gjorde precis i början men det måste varit nån annan åkomma :grin:

Ska ringa för att få tid för inskrivning snart, får prata med BM då hur vi ska göra med tidigt UL och så. Blev ju lovad ett tidigt efter senaste MA:t men jag tar mig bara inte för att ringa gyn, jag både vill veta men är samtidigt livrädd. Men de har börjat med KUB på våran kvinnoklinik nu så kanske att man får göra det.

Tyckte jag kände ett litet fiskfladder igår, det var så att jag fick stanna upp och fundera lite, är ju dock väldigt tidigt att känna nåt och det kan vara miljoner andra saker jag kände, men oj vad man längtar till de riktiga kickarna!

Glömt uppdatera efter ultraljudet :)

Augusti
28/8 - fritz_92 första barnet, 23 år
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, Pojke
7/9 - AVB, första barnet
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
20/9 - sona
21/9 - viadukt, första barnet, 29 år
22/9 - ls, första barnet, 27 år

Oktober
25/10 - HeleneK, första barnet 34 år

November
5/11 - pajaztar, första barnet, 30 år
7/11 - Ravishing, första barnet, 26 år
12/11 - Terqa, andra barnet, 33 år
20/11 - Jast87, andra barnet, 28 år
22/11 - vinkelina, första barnet 31 år

Nu är jag inskriven. Fatta varför hon boka två timmar, hon slutade ju aldrig prata, och då läste hon till 70% innantill från förra graviditeten.....

Vet dock inte om jag gillade henne (hade ju bokat tid till en annan, men blev omplacerad till denna pga överbelastning)

Ridning är ajja bajja. Inte kunde hon ta blodprov ur fingret heller och mitt blodtryck var "för högt" 127/85. Efter en stressig dag där hälften av kollegorna är sjuka på jobbet. Mycket pekpinnar osv. Försökte övertala mig till vägning. Replikera snabbt att hon kommer tröttna på mig och kasta ut mig genom dörren för jag kommer typ vägra allt

Nu är jag inskriven. Fatta varför hon boka två timmar, hon slutade ju aldrig prata, och då läste hon till 70% innantill från förra graviditeten.....

Vet dock inte om jag gillade henne (hade ju bokat tid till en annan, men blev omplacerad till denna pga överbelastning)

Ridning är ajja bajja. Inte kunde hon ta blodprov ur fingret heller och mitt blodtryck var "för högt" 127/85. Efter en stressig dag där hälften av kollegorna är sjuka på jobbet. Mycket pekpinnar osv. Försökte övertala mig till vägning. Replikera snabbt att hon kommer tröttna på mig och kasta ut mig genom dörren för jag kommer typ vägra allt

Varför inte rida?

Drygt med dryg BM och framförallt om hon är tjatig :grin:

Man kan trilla av och orsaka missfall

Ok, så de rekommenderar inte ridning för dig alls under graviditeten?
Har faktiskt inte hört någon som rekommenderat det om det inte varit speciella omständigheter (men det kanske du har? Minns inte riktigt :o) Till mig har de sagt att det är ok så länge det känns ok.

Ok, så de rekommenderar inte ridning för dig alls under graviditeten?
Har faktiskt inte hört någon som rekommenderat det om det inte varit speciella omständigheter (men det kanske du har? Minns inte riktigt :o) Till mig har de sagt att det är ok så länge det känns ok.
Fattade de så i alla fall. Dock är ridning ända formen av motion jag klarar så tänker fortsätta

Dagens nojja. Var just på wc och hittade brunt "slem" när jag torkade mig. Samma mängd som en snorkråka typ så inget överdrivet. Men blir så klart orolig.

När det gäller magen så läste jag att desto mindre muskler man har kring bålen, desto snabbare kan magen synas. Har man mycket muskler kan det fungera som en korsett som håller tillbaka. Inte konstigt att det syns så snabbt på mig :o:p
Igår var jag till en sjukgymnast som ska hjälpa mig stärka rygg och mage under graviditeten. Det behövs verkligen!
Jag tror jag kan dementera det påstående alt är jag undantaget från regeln. Min mage är STOR nu, går liksom inte att ta miste ens med de bylsigaste kläder jag äger.

Jag har normala fall näst intill tvättbräda och sjukgymnastiken har jätteproblem att hitta ryggövningar till mig som jag inte automatiskt löser med magmusklerna.
Däremot så såg de ganska komiskt ut där i början eftersom magen växte liksom och blev lite kantig istället för rund :angel: men nu är den bara tokrund :o

Bara för att jag idag har nojja över missfall känns de som att nått rinner hela tiden, troligen normala flytningar. Och ryggen bara värker, muskeltrötthet? Fick nämligen apont i foten på jobbet idag så jag halta=snedbelastning

Alla slemhinnor verkar sköra, småbröder från näsa och tandkött

@vinkelina gissar på vanliga flytningar, jag har haft samma känsla, säker på att jag blöder också ser set ut som någon snutit sig i trosan... Inte grönt snor då :p. Japp här delar jag frikostigt med mig av detaljer.

Inte uppe i snor ännu,mera vattnigt ;) rädd för svamp med all fuktighet där nere, vädrar nattetid.

Off topic. Tryckavlastande madrass, plus eklektisk "värmemadrass" gör susen för ond rygg ( efter att ögonen börjar gå i kors och jag somnat två gånger under bones avsnittet på Netflix körde mannen mig i säng= pigg

Längtar så till på tisdag. Börjar nästan tro att jag väntar tvillingar så stor som min mage är, min annars väldigt djupa navel är nu snart utåtbuktande...
Vi var ju in på VUL i vecka fem men då hittades "bara" ett hjärta men sådant har de väl missat förr :nailbiting: äh tror inte det är tvillingar men eftersom jag har tvillingkusiner så frågor ju folk om vi är säker på att de inte är tvillingar så nu börjar man ju noja :angel:

Jag börjar för övrigt må väldigt bra nu, har fortfarande problem med huvudvärk men även den börjar ge med sig så nu ska jag prova njuta framöver.

Inte uppe i snor ännu,mera vattnigt ;) rädd för svamp med all fuktighet där nere, vädrar nattetid.

Off topic. Tryckavlastande madrass, plus eklektisk "värmemadrass" gör susen för ond rygg ( efter att ögonen börjar gå i kors och jag somnat två gånger under bones avsnittet på Netflix körde mannen mig i säng= pigg

Jag tänker på såntdär lite rinnigt men halvkletigt rinnigt, genomskinligt förkylningssnor, haha!

Jag har faktiskt börjat vara uppe typ normala tider nu, kan iaf vara uppe till 22.30, hade en period när jag la mig typ 21, kul sambo!

@Is (som inte går att tagga :mad:), vad spännande med UL, är det rutin-Ul? Jag ska göra kub om 1v, får återigen för mig att det är ett MA, why liksom, kan en inte bara slappna aaaaav:D!

Gåsägg vs apelsin (läser gravidappar) är de bara jag som tycker en apelsin är större än ägget? (I min app är de tvärtom) eller äter jag gigantiska apelsiner?

Gåsägg vs apelsin (läser gravidappar) är de bara jag som tycker en apelsin är större än ägget? (I min app är de tvärtom) eller äter jag gigantiska apelsiner?

Kan vara viktjämförelse också. Gåsägg är rätt stora. Min bebis är som en sötpotatis nu. Känns ju också som en rätt subjektiv grej :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 323
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.