Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur tänker ni kring gravidkläder? Har nu ett par byxor som passar, gillar inte tryck över magen. Prövade mjukisbyxorna jag inte använt på fyra veckor.... De var en "aningens" trånga. Arbetsbyxor har jag gått upp en storlek men börjar spänna över magen. Och tala inte om bh-ar. Är uppe i d kupa ogravid

Vill inte köpa en massa kläder, men samtidigt så känns de nödvändigt med lite mera i klädväg. (Tänker att jag ju kan återanvända kläderna nästa graviditet om man köper neutral)

Trots allt är de sex månader kvar
Ett tag iaf kan man lösa problemet med att knyta en bit resår i knapphålet på byxorna som man sätter runt knappen. Då sitter byxorna på rätt plats och sitter inte åt på magen. Man har alltså gylfen uppknäppt och en lång tröja som täcker det. :p
Jag har bara köpt ett par gravidtights och två tröjor plus linne. Väntar som er andra på sommaren när jag skall ha lösa klänningar och inga strumpor.
I nuläget har jag endast tightsen och mjukisbyxor som passar så jag har kjol/klänning och tights när jag skall visa mig offentligt.

Har lite beslutsångest. Är nu i v.14 (13+6) och har gjort ul och kub och allt ser bra ut.
Vi har ett rum som ska bli barnets som just nu fungerar som förvaring/förråd. Detta ska göras om, tapetseras och måla tak. Men det känns för tidigt att göra det redan. Å andra sidan kan man ju aldrig vara helt säker..... Hur länge skulle ni vänta?
Jag är rätt nojjig så jag skulle inte våga starta med rum såpass tidigt för jag skulle tycka det var väldigt jobbigt att ha ett rum inrett om det inte går vägen. Men känner man att man klarar det så är det väl bara att sätta igång!

Det skulle vara väldigt roligt att fixa innan. Jag har inte handlat något ännu (v22), skall åka och inventera mammas o pappas vind när jag orkar för gravidtröttheten någon gång.. Och därefter skall jag ta en tur till Ullared och shoppa loss. Fast jag tror jag gör det i v 30 eller så.

Tror mina tarmar har flyttat upp under brösten....vet inte vad, men nått värker där. Känns som min magkatarr, men på fel ställe

Tror mina tarmar har flyttat upp under brösten....vet inte vad, men nått värker där. Känns som min magkatarr, men på fel ställe
Så känns det för mig också sista dagarna. Och så gör det ont när jag spänner magmusklerna som när man skall resa sig från sittande. Undrar vad det är?

Så känns det för mig också sista dagarna. Och så gör det ont när jag spänner magmusklerna som när man skall resa sig från sittande. Undrar vad det är?
Precis... Eller jag känner de mera när jag vrider magen typ när jag sover (kan alltså konsten att ligga på rygg och på sidan på samma gång)

Funderar om de är magmusklerna som delar på sig (men känns som de i så fall är i fel ända)

Tror att om musklerna delar sig så gör de det mitt fram. På mig gör det inte enbart ont mitt fram utan även mot ljumskarna. Ont i musklerna helt enkelt.
Men det känns lite lugnande att du har samma symptom för då är det säkert någon normal gravidkrämpa. :up:

Niiiii......... Östersund hade enligt denna läkare räknat fel...... Ganska mycket fel. Så från att fått höra att jag måste ägglossat nästan över en vecka senare änn jag beräknat (efter längsta cykelperiod) till att ha ägglossat nästan en och en halv vecka tidigare än mina första beräkningar så nu är vi tydligen över 20+ och det är för sent att datumbestämma mer exakt. Men så nytt gissningsdatum för födsel är 10 september :love: känns väldigt bra med tanke på att jag hela tiden sagt att de Östersund sagt inte alls stämde och jag var då väldigt rädd att den helt enkelt inte växte som den skulle.

Den lille ville inte alls vara med på noterna och snurrade konstant och satt upp handen i vägen mm men till slut fick vi en fin bild på pyret som suger på tummen :heart

Flyttar upp oss.

Augusti
28/8 - fritz_92 första barnet, 23 år
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, Pojke
7/9 - AVB, första barnet
10/9 - ls, första barnet, 27 år
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
20/9 - sona
21/9 - viadukt, första barnet, 29 år

Oktober
25/10 - HeleneK, första barnet 34 år

November
5/11 - pajaztar, första barnet, 30 år
7/11 - Ravishing, första barnet, 26 år
12/11 - Terqa, andra barnet, 33 år
20/11 - Jast87, andra barnet, 28 år
22/11 - vinkelina, första barnet 31 år

Över halvvägs nu mer andra ord :nailbiting:
Vart tar tiden vägen?

Antar och hoppas att allt såg bra ut!

Niiiii......... Östersund hade enligt denna läkare räknat fel...... Ganska mycket fel. Så från att fått höra att jag måste ägglossat nästan över en vecka senare änn jag beräknat (efter längsta cykelperiod) till att ha ägglossat nästan en och en halv vecka tidigare än mina första beräkningar så nu är vi tydligen över 20+ och det är för sent att datumbestämma mer exakt. Men så nytt gissningsdatum för födsel är 10 september :love: känns väldigt bra med tanke på att jag hela tiden sagt att de Östersund sagt inte alls stämde och jag var då väldigt rädd att den helt enkelt inte växte som den skulle.

Den lille ville inte alls vara med på noterna och snurrade konstant och satt upp handen i vägen mm men till slut fick vi en fin bild på pyret som suger på tummen :heart

Ikke så veldig mye som skjer her.. Uke 11, 10+2. Litt trøtt og sliten men kan ha noe å gjøre med at jeg har begynt å jobbe igjen. Kjenner virkelig hvor mye energi det tar...og da jobber jeg bare 65 % nå og er foreldrepenger resten.

Hadde innskrivning med BM i går og det kjentes bra. Hadde henne siste gangen forrige gang. Rakk ikke mer da forrige kom 4 uker for tidlig. Hun lurte på om ikke jeg jobbet og slet meg ut litt mye forrige gang og når jeg har tenkt på det i ettertid så kan det nok være sånn. Da orket jeg jo ikke noe annet enn jobbe og sove på slutten. Samboer fikk ta alt av mat og hester ++. Så hun syntes det var veldig bra at jeg jobber mindre nå, selvom det ikke akkurat er super lett å ha en 1 åring hjemme heller...

Og de har begynt med noe nytt i landstinget nå med UL i uke 13 i tillegg til uke 19. For at man ikke skal ta KUB bare for å få UL. Så det takket jeg ja til og håper vi får det til med jobb, samboer og barnepass. Ikke så lett når nærmeste familie bor 14 mil bort. Det er også en bekymring når det nærmer seg förlossningen. ..

Händer inte så mycket här heller. Vecka tretton, är mest trött och deppig. Hade världens psykbryt igår men det känns bättre idag. Mår fortfarande illa men tabletterna hjälper en hel del. Jag hoppas att jag får lite mer ork snart, blir så ledsen när jag inte orkar mer än sova, sova och sova. Men det tar väl mycket energi att skapa en liten person. Jag har fortfarande svårt att relatera till fostret, det är mycket abstrakt för mig, men jag försöker att inte oroa mig för mycket. Fått en psykologkontakt i alla fall, det är bra.

Ikke så veldig mye som skjer her.. Uke 11, 10+2. Litt trøtt og sliten men kan ha noe å gjøre med at jeg har begynt å jobbe igjen. Kjenner virkelig hvor mye energi det tar...og da jobber jeg bare 65 % nå og er foreldrepenger resten.

Hadde innskrivning med BM i går og det kjentes bra. Hadde henne siste gangen forrige gang. Rakk ikke mer da forrige kom 4 uker for tidlig. Hun lurte på om ikke jeg jobbet og slet meg ut litt mye forrige gang og når jeg har tenkt på det i ettertid så kan det nok være sånn. Da orket jeg jo ikke noe annet enn jobbe og sove på slutten. Samboer fikk ta alt av mat og hester ++. Så hun syntes det var veldig bra at jeg jobber mindre nå, selvom det ikke akkurat er super lett å ha en 1 åring hjemme heller...

Og de har begynt med noe nytt i landstinget nå med UL i uke 13 i tillegg til uke 19. For at man ikke skal ta KUB bare for å få UL. Så det takket jeg ja til og håper vi får det til med jobb, samboer og barnepass. Ikke så lett når nærmeste familie bor 14 mil bort. Det er også en bekymring når det nærmer seg förlossningen. ..

Tänk på dig själv och barnet i första hand så är du påväg att jobba för hårt även denna gång tycker jag du ska överväga att begära några procents sjukskrivning, INNAN du hamnar i träsket av utbrändhet och riskerar hälsan på både dig själv och det kommande barnet.
:heart

Säger samma som Is. Tänk på dig själv först! :heart
Ingen kommer tacka dig i efterhand om du går in i väggen.

Över halvvägs nu mer andra ord :nailbiting:
Vart tar tiden vägen?

Antar och hoppas att allt såg bra ut!

Ja känns jätte konstigt och plötsligt vart det mer verkligt att nu MÅSTE vi ta tag i huset.
Känns bra att både jag och mamma gå på ferie så jag har hjälp hela sommaren med renoveringen även om sambon jobbar stora delar.

Och ja just jo allt såg bra ut när den lille väl låg lite still så läkaren kunde kolla allt :heart men många skratt blev det innan hen bestämde sig att trycket utifrån inte va så obehagligt :angel:

Gnällig. Blev lovad ultraljud senast vecka 13. Idag kom kallelsen.... Och den är satt i slutet på maj, i vecka 15. Måst gå nästan exakt fyra veckor till och oroa mig. Tack så mycket

Ett tag iaf kan man lösa problemet med att knyta en bit resår i knapphålet på byxorna som man sätter runt knappen. Då sitter byxorna på rätt plats och sitter inte åt på magen. Man har alltså gylfen uppknäppt och en lång tröja som täcker det. :p
Jag har bara köpt ett par gravidtights och två tröjor plus linne. Väntar som er andra på sommaren när jag skall ha lösa klänningar och inga strumpor.
I nuläget har jag endast tightsen och mjukisbyxor som passar så jag har kjol/klänning och tights när jag skall visa mig offentligt.
Ännu lättare är att trä en gummisnodd/hårsnodd genom knapphålet.

Jag hade tre par gravidbyxor. Sen köpte jag vanliga blusar i rymlig modell i en storlek större än normalt. Likaså "vanliga" trikåkjolar. Blusarna och kjolarna fungerar jättebra även nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 323
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka