Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker på såntdär lite rinnigt men halvkletigt rinnigt, genomskinligt förkylningssnor, haha!

Jag har faktiskt börjat vara uppe typ normala tider nu, kan iaf vara uppe till 22.30, hade en period när jag la mig typ 21, kul sambo!

@Is (som inte går att tagga :mad:), vad spännande med UL, är det rutin-Ul? Jag ska göra kub om 1v, får återigen för mig att det är ett MA, why liksom, kan en inte bara slappna aaaaav:D!

Japp de är rutin :D men nu ringde dom och sa att min BM var långtidssjukskriven så vi skulle få träffa en läkare istället... känns så där faktiskt för det var samma när vi gjorde VUL och då kunde människan inte med aparatena så han gick på som om han hade en elvisp i handen tills han gav upp och kallade in överläkaren...

Hade inte min bäbis gjort sådant väsen av sig (med graviditessumtomer, växande mage och rörelser) så skulle jag bog vara lika nojig som men nu är jag istället nojig över att nått ska vara fel...

Japp de är rutin :D men nu ringde dom och sa att min BM var långtidssjukskriven så vi skulle få träffa en läkare istället... känns så där faktiskt för det var samma när vi gjorde VUL och då kunde människan inte med aparatena så han gick på som om han hade en elvisp i handen tills han gav upp och kallade in överläkaren...

Hade inte min bäbis gjort sådant väsen av sig (med graviditessumtomer, växande mage och rörelser) så skulle jag bog vara lika nojig som men nu är jag istället nojig över att nått ska vara fel...

Undrar om oförsiktig är något som ingår i utbildningen? :cautious:
Vi gör Rul på torsdag. Blir skönt att få se att/om den lever!

• Gilla
Reactions: Is
Hur tänker ni kring gravidkläder? Har nu ett par byxor som passar, gillar inte tryck över magen. Prövade mjukisbyxorna jag inte använt på fyra veckor.... De var en "aningens" trånga. Arbetsbyxor har jag gått upp en storlek men börjar spänna över magen. Och tala inte om bh-ar. Är uppe i d kupa ogravid

Vill inte köpa en massa kläder, men samtidigt så känns de nödvändigt med lite mera i klädväg. (Tänker att jag ju kan återanvända kläderna nästa graviditet om man köper neutral)

Trots allt är de sex månader kvar

Hur tänker ni kring gravidkläder? Har nu ett par byxor som passar, gillar inte tryck över magen. Prövade mjukisbyxorna jag inte använt på fyra veckor.... De var en "aningens" trånga. Arbetsbyxor har jag gått upp en storlek men börjar spänna över magen. Och tala inte om bh-ar. Är uppe i d kupa ogravid

Vill inte köpa en massa kläder, men samtidigt så känns de nödvändigt med lite mera i klädväg. (Tänker att jag ju kan återanvända kläderna nästa graviditet om man köper neutral)

Har i vanliga fall rätt tighta kläder så så fort magen växte lite så började det spänna över magen. Jag har ändå kunnat ha två par rätt länge. Köpte ett par nya byxor idag och shit vad sköna!! Inget mer kläm över magen. Inget behov av tröjor än. I sommar tänker jag nog bo i långklänning.

Jag har inte tänkt att köpa så mycket gravidkläder faktiskt. Mest bekymrad över ridbyxor men har ett par jag kan stycka sönder lite sen om det behövs så magen får plats.

Jag tyckte gravidkläder var rätt onödigt såhär i efterhand. Köpte gravidkläder för nästan tio papp (helt sjukt, sämsta pengarna jag någonsin spenderat) men det jag använde mest var vanliga tröjor och lågt skurna vanliga jeans. Men jag gick inte upp mer än på magen så då kunde jag ju ha mina vanliga jeans osv. Köp om du känner att du behöver det, när du behöver. Inte som jag gjorde, kollade vad jag hade i garderoben och köpte motsvarande i gravidkläder för att kunna ha samma stil, helt onödigt. Hade la räckt med 1-2 par byxor och några toppar.

Jag har 2 par gravidjeans kvar sedan förra graviditeten och typ 2 tröjor. Använder jeansen dagligen men vanliga tröjor i större storlek räcker långt. Bodde i klänning sist och räknar med att göra det hela sommaren nu med. Tänkte köpa ett par shorts bara. Det saknade jag sist. Gina tricots långa linnen funkade toppen över gravidmagen för mig så kommer nog köra samma i sommar. :)

Hälsar från sommartråden: H&M:s superstrechiga gravidjeggings har jag tre par av. Sjuuuuukt sköna. Ett par har jag i stallet och som ridbyxor, ett par har jag snart slitit ut i grenen och det tredje paret är när jag ska vara "välklädd", haha. Jag skulle inte vilja vara utan. Och några byxor har jag nog inte som jag kan ha längre. Haha! Har köpt några T-shirts och tröjor från gravidavdelning, pga mina vanliga blir för korta. Annars har jag mjuka gravidleggings och olika klänningar. :)

Hälsar från sommartråden: H&M:s superstrechiga gravidjeggings har jag tre par av. Sjuuuuukt sköna. Ett par har jag i stallet och som ridbyxor, ett par har jag snart slitit ut i grenen och det tredje paret är när jag ska vara "välklädd", haha. Jag skulle inte vilja vara utan. Och några byxor har jag nog inte som jag kan ha längre. Haha! Har köpt några T-shirts och tröjor från gravidavdelning, pga mina vanliga blir för korta. Annars har jag mjuka gravidleggings och olika klänningar. :)

Tror det är såna jag jag köpt. Som att gå runt i mjukisar fast man ser snyggare ut :)

@sandra87_ har vanliga klänningar funkat för dig? Finns ju massa snyggt i butik nu men jag inte vågat köpa något än då jag varit tveksam om magen kommer ställa till det.

Jag gillar inte att ha något på magen så inga gravid byxor för mig. Kör fortfarande vanliga mjukisbyxor där resåren är under magen. Köpte ett par byxor men de är massa bred resår på baksidan så räknar med att ha efteråt också. Tänker inte lägga pengar på kläder jag kan ha några månader bara. Klarar inte studentkassan. Hade varit skillnad om de varit vinter kanske. Så fort vädret blir lite varmare blir det klänningar för hela slanten.
Köpte förresten en barnvagn förra veckan. En gammal, billig Brio Duo. Tänker att vi vet inte hur mycket de kommer användas. Barnet kanske inte gillar åka barnvagn. Om den gör det och vi vill ha en nyare så blir de en super stallbarnvagn :p

Jag gillar inte att ha något på magen så inga gravid byxor för mig. Kör fortfarande vanliga mjukisbyxor där resåren är under magen. Köpte ett par byxor men de är massa bred resår på baksidan så räknar med att ha efteråt också. Tänker inte lägga pengar på kläder jag kan ha några månader bara. Klarar inte studentkassan. Hade varit skillnad om de varit vinter kanske. Så fort vädret blir lite varmare blir det klänningar för hela slanten.
Köpte förresten en barnvagn förra veckan. En gammal, billig Brio Duo. Tänker att vi vet inte hur mycket de kommer användas. Barnet kanske inte gillar åka barnvagn. Om den gör det och vi vill ha en nyare så blir de en super stallbarnvagn :p

Alltså hjälp vad tiden går fort, redan dags för att kolla vagn :nailbiting:
Vi har tänkt börja kolla på vagn nu efter RUL. Men jag har nog redan bestämt vad jag vill ha iaf, en Emmaljunga, kommer köpa en ny.

Men sen skulle jag behöva lite tips på lämplig vagn att kunna springa med och det tänker vi att vi vill köpa begagnat. Så om någon har något bra tips, eller tips att undvika, så shoot!

Tror det är såna jag jag köpt. Som att gå runt i mjukisar fast man ser snyggare ut :)

@sandra87_ har vanliga klänningar funkat för dig? Finns ju massa snyggt i butik nu men jag inte vågat köpa något än då jag varit tveksam om magen kommer ställa till det.

Långklänning funkade hur bra som helst. Jag satsade även på såna som är typ knälånga som sitter åt över bysten och sedan är större och lösa neråt om du förstår hur jag menar? :D Då satt det inte åt över magen. Har fått nån klänning från hms mamma avdelning av en vän, och märkte ingen större skillnad. Skulle väl kanske vara att den satt åt mer under magen så den framhävde graviditeten mer än dom vanliga.
Men dom vanliga funkar ju att använda även efter som ogravid. :D

Långklänning funkade hur bra som helst. Jag satsade även på såna som är typ knälånga som sitter åt över bysten och sedan är större och lösa neråt om du förstår hur jag menar? :D Då satt det inte åt över magen. Har fått nån klänning från hms mamma avdelning av en vän, och märkte ingen större skillnad. Skulle väl kanske vara att den satt åt mer under magen så den framhävde graviditeten mer än dom vanliga.
Men dom vanliga funkar ju att använda även efter som ogravid. :D

Luktar sommarshopping till helgen :D

Har lite beslutsångest. Är nu i v.14 (13+6) och har gjort ul och kub och allt ser bra ut.
Vi har ett rum som ska bli barnets som just nu fungerar som förvaring/förråd. Detta ska göras om, tapetseras och måla tak. Men det känns för tidigt att göra det redan. Å andra sidan kan man ju aldrig vara helt säker..... Hur länge skulle ni vänta?

Har lite beslutsångest. Är nu i v.14 (13+6) och har gjort ul och kub och allt ser bra ut.
Vi har ett rum som ska bli barnets som just nu fungerar som förvaring/förråd. Detta ska göras om, tapetseras och måla tak. Men det känns för tidigt att göra det redan. Å andra sidan kan man ju aldrig vara helt säker..... Hur länge skulle ni vänta?

Vårt BARN fick eget rum efter ett antal år, så jag hade inte stressat. Men skulle jag göra det skulle jag göra det när jag var smidig fortfarande. Ville jag att någon annan gör det hade jag väntat.

Vårt BARN fick eget rum efter ett antal år, så jag hade inte stressat. Men skulle jag göra det skulle jag göra det när jag var smidig fortfarande. Ville jag att någon annan gör det hade jag väntat.

Vi kommer göra det själva och vi vill ha rummet klart innan bebis kommer.
Men som du säger så vet jag ju inte hur rörlig jag kommer att vara när det närmar sig. Har redan nu börjat titta på tapeter, det börjar verkligen klia i fingrarna!

Men som du säger så vet jag ju inte hur rörlig jag kommer att vara när det närmar sig. Har redan nu börjat titta på tapeter, det börjar verkligen klia i fingrarna!

Jag hade kanske väntat till efter RUL men som sagt, det är ju inga garantier för att allt går bra sen ändå. Så vad sjutton, vill ni köra så kör! Jag känner också att det kliar i fingrarna, vill börja handla grejer till bebis.

Känner av bebis varje dag nu och jag tycker verkligen att det är så mysigt! En tvåsamhet som ingen annan riktigt får ta del av.

Hoppar in från sommartråden.
Vi är i v 26 nu.
Började med bebis rum för tre veckor sedan.
Shoppade kläder och sådant långt innan dock! Tror första plagget landade hemma i v 15!

Dotterns rum blev klart när hon var runt 6 månader. :angel: Har inte handlat nåt alls ännu till den lille i magen. Ev blir det väl nåt plagg i helgen när vi ändå ska ut i affärerna och kika på vagn samt handla lite sommarkläder till dottern eftersom vi åker utomlands i slutet av maj. :D

Känner mer och mer sparkar nu med. Igår kväll kändes det jättetydligt på utsidan flera gånger men mannen hann aldrig känna. :p
Har äntligen kunnat slappna av nu när jag känner av liten varje dag. Så skönt. :love:

Dotterns rum blev klart när hon var runt 6 månader. :angel: Har inte handlat nåt alls ännu till den lille i magen. Ev blir det väl nåt plagg i helgen när vi ändå ska ut i affärerna och kika på vagn samt handla lite sommarkläder till dottern eftersom vi åker utomlands i slutet av maj. :D

Känner mer och mer sparkar nu med. Igår kväll kändes det jättetydligt på utsidan flera gånger men mannen hann aldrig känna. :p
Har äntligen kunnat slappna av nu när jag känner av liten varje dag. Så skönt. :love:
Längtar så efter att känna på utsidan. Sambon tycker det är lite orättvist att jag och bebis kan ligga själva och "småsnacka" på kvällen och han inte "får" vara med. Jag känner verkligen, som flera sa ibörjan, att jag känner mycket mer för bebis nu. Det är liksom vi :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 323
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka