Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja känns jätte konstigt och plötsligt vart det mer verkligt att nu MÅSTE vi ta tag i huset.
Känns bra att både jag och mamma gå på ferie så jag har hjälp hela sommaren med renoveringen även om sambon jobbar stora delar.

Och ja just jo allt såg bra ut när den lille väl låg lite still så läkaren kunde kolla allt :heart men många skratt blev det innan hen bestämde sig att trycket utifrån inte va så obehagligt :angel:

Just ja, ni hade ett litet renoveringsprojekt att ta tag i :wtf:
Skönt att få hjälp!

Vi velar lite fram och tillbaka. Bor i liten tvåa nu, letar större men det är ta mig sjutton helt omöjligt att få köpa något i området där vi bor. Så nu funderar vi på att skita i lägenhetsköp och fortsätta spara pengar så vi kan köpa ett hus istället om ca 1-1.5 år. Är ju lite platsbrist här hemma redan men bebis tar ju inte så jättestor plats som tur är.

Tänk på dig själv och barnet i första hand så är du påväg att jobba för hårt även denna gång tycker jag du ska överväga att begära några procents sjukskrivning, INNAN du hamnar i träsket av utbrändhet och riskerar hälsan på både dig själv och det kommande barnet.
:heart

Säger samma som Is. Tänk på dig själv först! :heart
Ingen kommer tacka dig i efterhand om du går in i väggen.

Takk for svar... Dere har jo helt rett, må nok høre på kroppen litt bedre denne gangen. Er ikke så flink til det. Men da kjennes det bra å ha en BM som vet hvordan det ligger til.

Ang gravidklær kjøpte jeg veldig lite forrige gang. Klarte ikke å ha noe stramt over magen. Hadde noen vanlige jobbebukser til vanlig med lange linnen og store tröjor, og gravidtights med noen kjoler til litt mer fint. Ikke så ofte jeg trenger å kle meg fint så klarer meg uten så mye. Det jeg er mest glad for er at jeg tidlig kjøpte ammingbher uten bøyler. Tror jeg begynte med det fra uke 22 forrige gang for bølene tok i magen...

• Gilla
Reactions: Is
Går de som int att sy ihop truten på min man???

Tydligen kan han inte hålla tyst. Visade sig att han dessutom kläckt ur sig åt en gemensam lärare när han var på handledning. Som i sin tur skvallrade åt min ena kollega som handleder nya studerande som är här på praktik.

Tydligen kan han inte hålla tyst. Visade sig att han dessutom kläckt ur sig åt en gemensam lärare när han var på handledning. Som i sin tur skvallrade åt min ena kollega som handleder nya studerande som är här på praktik.

Nä vad trist att han fortsätter!

Just ja, ni hade ett litet renoveringsprojekt att ta tag i :wtf:
Skönt att få hjälp!

Vi velar lite fram och tillbaka. Bor i liten tvåa nu, letar större men det är ta mig sjutton helt omöjligt att få köpa något i området där vi bor. Så nu funderar vi på att skita i lägenhetsköp och fortsätta spara pengar så vi kan köpa ett hus istället om ca 1-1.5 år. Är ju lite platsbrist här hemma redan men bebis tar ju inte så jättestor plats som tur är.

Så skulle jag göra. När jag var liten bodde vi i tvåa tills brorsan var på väg ut.

Så skulle jag göra. När jag var liten bodde vi i tvåa tills brorsan var på väg ut.

Ja, det känns som om det inte är hela världen. Vi vill ju dessutom helst köpa hus, är mer ekonomin som inte riktigt räcker nuläget till ett hus då det är så förbaskat dyrt i den region vi bor i. Ibland blir jag bara så trött på at bo i vår lilla lägenhet men det går lite i vågor upp och ner.

Jag hade faktiskt inte tyckt att det var ok.
För mig är det ganska viktigt att jag INTE vill att hela världen ska veta att vi väntar barn. Det angår liksom bara oss och vår närmaste familj och våra nära vänner. Jag vill inte ha uppmärksamheten det verkar föra med sig. Sambon har redan börjat få tips och råd från allt och alla på jobbet. Orkar inte med det och framför allt orkar jag inte med folka som frågar hur det är hela tiden. Jag tycker inte om att prata om mig själv om saker som är privat.

RUL idag och allt såg bra ut. Återigen icke samarbetsvillig bebis som låg så långt ner hon bara kunde och gömde sig. Fick behålla datum för BF.

Augusti
28/8 - fritz_92, första barnet, 23 år
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, pojke
7/9 - AVB, första barnet
10/9 - ls, första barnet, 27 år
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
20/9 - sona
21/9 - viadukt, 29 år, första barnet, flicka

Oktober
25/10 - HeleneK, första barnet 34 år

November
5/11 - pajaztar, första barnet, 30 år
7/11 - Ravishing, första barnet, 26 år
12/11 - Terqa, andra barnet, 33 år
20/11 - Jast87, andra barnet, 28 år
22/11 - vinkelina, första barnet 31 år

Jag hade faktiskt inte tyckt att det var ok.
För mig är det ganska viktigt att jag INTE vill att hela världen ska veta att vi väntar barn. Det angår liksom bara oss och vår närmaste familj och våra nära vänner. Jag vill inte ha uppmärksamheten det verkar föra med sig. Sambon har redan börjat få tips och råd från allt och alla på jobbet. Orkar inte med det och framför allt orkar jag inte med folka som frågar hur det är hela tiden. Jag tycker inte om att prata om mig själv om saker som är privat.
Vet inte om jag är mera arg på läraren eller min man. Jag fatta ju som ingenting när hon kom och frågade hur jag mår.... Öhhhh, bra tack

Förra gången blev de ju missfall i vecka 10+(mins ej vilken dag) idag är jag i vecka 10+2 så väldigt jobbigt mentalt

Läraren viste om mitt missfall då jag blev tvungen att vara hemma, och hon hade tydligen frågat min man om jag är gravid igen.

Fasiken, nästa gång berättar jag åt honom i vecka 25

Vet inte om jag är mera arg på läraren eller min man. Jag fatta ju som ingenting när hon kom och frågade hur jag mår.... Öhhhh, bra tack

Förra gången blev de ju missfall i vecka 10+(mins ej vilken dag) idag är jag i vecka 10+2 så väldigt jobbigt mentalt

Läraren viste om mitt missfall då jag blev tvungen att vara hemma, och hon hade tydligen frågat min man om jag är gravid igen.

Fasiken, nästa gång berättar jag åt honom i vecka 25
Nu kanske det är för att min man är raka motsattsen, det har liksom varit "de är nog bra om du berättar för din pappa nu innan ryckten hinner dit först" men sedan hade vi en plan för vilka vi skulle berätta för och i vilken ordning för att minska risken att det skulle nå någon som vi hålle kär bakvägen (liten by och stor familj så krävdes lite planering). Men det har ju också gjort att vi varit med båda två när vi berättat för de närmsta- så skulle han sagt något till någon utan min vetskap och innan de närmsta fått beskedet skulle jag nog bli väldigt ledsen och nästan känna mig sviken.

Har din man förstått hur viktigt det är för dig att ingen vet innan du känner dig redo att berätta?

Hur ser ni på detta med mat och graviditet? Tänker mest på "risken" för listeria. Vissa saker undviker jag utan att fundera, som alkohol, östersjöfisk och vakuumpackad fisk. Däremot medwurst och ostar känns svårare att avstå. Har visserligen inte ätit ost men är så sugen på chevre (i morse åt jag medwurstsmörgås, dock inhemsk)

Orsaken till att jag har svårt med vad man får och inte får är att jag på arbetet dagligen kommer i kontakt med bakterier av olika slag, jobbar på ett mikrobiologilabb.

Hur ser ni på detta med mat och graviditet? Tänker mest på "risken" för listeria. Vissa saker undviker jag utan att fundera, som alkohol, östersjöfisk och vakuumpackad fisk. Däremot medwurst och ostar känns svårare att avstå. Har visserligen inte ätit ost men är så sugen på chevre (i morse åt jag medwurstsmörgås, dock inhemsk)

Orsaken till att jag har svårt med vad man får och inte får är att jag på arbetet dagligen kommer i kontakt med bakterier av olika slag, jobbar på ett mikrobiologilabb.

Fisken ska ju vara ok att äta ngn gång då och då iaf. Undviker ostarna och vissa scharkuterier också, äter det väldigt mycket i vanliga fall. Äter dock osten om den varit upphettad. Jag tänker att du är lite överdrivet och att många lever som vanligt och det går bra ändå samtidigt som det känns onödigt att riskera i onödan. Så jag väljer att avstå.

Undviker, förutom då alkohol naturligtvis, inte så väldigt mycket ärligt talat. Är inte så förtjust i varken fisk eller "mögelostar" så jag har det ganska lätt på den fronten :) tycker det har blivit lite hysteri runt vad gravida får och inte får äta/göra, jag kör på sunt förnuft och undviker bloddrypande kött och alkohol och äter det mesta andra i så lagom mängder jag kan :grin: är just nu mest tacksam om jag får i mig något öht :cautious:

BM ändrade bf från 7/11 till 3/11, lär väl märka på rul sen vilket datum som stämmer bäst!

Augusti
28/8 - fritz_92, första barnet, 23 år
31/8 - morgaine

September
7/9 - AVB, första barnet
20/9 - sona

Oktober

November
3/11 - Ravishing, första barnet, 26 år
22/11 - vinkelina, första barnet 31 år[/QUOTE]

Har ni börjat köpa något till bebis än?
För oss blir det ju första barnet så vi har ju ingenting ännu (eller jag har köpt en tröja och ett par byxor hittills men som bebis inte komne kunna ha dörrens hon är någon månad gammal). Jag är en sån som vill planera i god tid och inte köpa i sista minuten, karln tycker att augusti är lagom att handla allt i augusti O_o
Jag tänker att höggravid i högsommarvärmen och springa i affärer inte är någon bra kombo? Jag i högsommarvärmen är normalt sett en väldigt dålig kombo nämligen. Fast jag kanske överdriver.

Åker till sambons föräldrar och hälsar på och de bor vid Gekås så tänkte ta en tur förbi där då när vi har vägarna förbi. Någon som har koll på vad som kan finnas att köpa av värde där?

Jag köpte lite kläder för ett par dagar sedan. Jättekul! Kändes som om det ör mer verkligt när man handlade saker till den.
De har världens sötaste babygym på gekås! Skall köpa det när det närmar sig och vi köper fler grejer tänkte jag.

Har ni börjat köpa något till bebis än?
För oss blir det ju första barnet så vi har ju ingenting ännu (eller jag har köpt en tröja och ett par byxor hittills men som bebis inte komne kunna ha dörrens hon är någon månad gammal). Jag är en sån som vill planera i god tid och inte köpa i sista minuten, karln tycker att augusti är lagom att handla allt i augusti O_o
Jag tänker att höggravid i högsommarvärmen och springa i affärer inte är någon bra kombo? Jag i högsommarvärmen är normalt sett en väldigt dålig kombo nämligen. Fast jag kanske överdriver.

Åker till sambons föräldrar och hälsar på och de bor vid Gekås så tänkte ta en tur förbi där då när vi har vägarna förbi. Någon som har koll på vad som kan finnas att köpa av värde där?

Smiter in från sommartiden. Jag började köpa in väldigt tidigt började redan i december runt v 12.
Och har köpte lite hela tiden sen dess nu har är jag färdighandlad och är i v 32. Är så skönt att vara färdig innan man är höggravid.

Nu var jag tillbaka på 28 men de lär fortfarande vara 24. :o
Augusti
24/8 - fritz_92, första barnet, 23 år
31/8 - morgaine

September
7/9 - AVB, första barnet
20/9 - sona

Oktober

November
3/11 - Ravishing, första barnet, 26 år
22/11 - vinkelina, första barnet 31 år

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 325
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka