Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Badklänning är perfekt för badkrukor :p då kan man sitta och se lite strandchic ut utan att bada.

@vinkelina jag var också så grymt hungrig i början av graviditeten. Inte lika hungrig längre lyckligtvis. Det är säkert naturens sätt att se till att man skaffar lite depåer att ta av. :D

Känns lite dumt när magen kurrar en timme efter morgonkaffe på jobbet....brukar äta en yoghurt av turkisk typ för att få lite energi

Samma här, det var första trimestern jag var så vrålhungrig också. Kanske är så för många? Konstigt att ingen berättar sådant innan?

Känns ju mer logiskt att man ska bli mer och mer hungrig ju större bebis blir men det kanske vänder igen. Jag brukar dock ha fruktansvärt dålig aptit på sommaren. Vill äta isbitar och leva på vattenmelon. En och annan glass går ner också.

Tre veckor kvar av hunger då ;)

Nästa grej som fashinerar mig. Att behöva gå på toaletten nattetid. Klämmer jag i mig en liter vatten innan läggdags = sover gott hela natten. Två dl vätska och jag får springa halva natten. (Och jag är väldigt dålig på att dricka)

Tre veckor kvar av hunger då ;)

Nästa grej som fashinerar mig. Att behöva gå på toaletten nattetid. Klämmer jag i mig en liter vatten innan läggdags = sover gott hela natten. Två dl vätska och jag får springa halva natten. (Och jag är väldigt dålig på att dricka)

Det är samma nattkissande här. Kan vara uppe två gånger ibland men är ändå piggare nu när jag vaknar än vad jag var tidigare! Kan ändå ibland sova hela nätter om jag har druckit lite dåligt under dagen och ska upp tidigt men då måste jag springa på toa direkt när jag vaknar 5.30.

I övrigt är jag förvånad över hur bra jag mår fysiskt, är ju psykiskt jag mår så där, kroppen är piggare och har mer energi nu än vanligt. Min läkare sa det innan, att antingen blir jag betydligt bättre eller sjuk "på riktigt". Hade inte vågat hoppats att det skulle bli så bra som det känns nu. Lite ryggsmärta men annars inget.

Jess, mannen "red" 15 min idag. Tanken just nu är att han skall lära sig såpass bra att han till hösten kan rida självständigt, även om jag är med (måste ju annars fixa medryttare ju) även jag var uppe på hästryggen för första gången på 3 månader, trava mest runt några varv men kändes ok. Var tydligen ett klokt beslut att jobba hästen från marken för mycket jämnare nu och gick mera kontrollerat, innan mest rusade hon som ett expresslok då hon är "utbildad" skogsmulle och nästan aldrig varit innanför ett ridplansstacket

Samma här, det var första trimestern jag var så vrålhungrig också. Kanske är så för många? Konstigt att ingen berättar sådant innan?
Det är nog för att man så lätt glömmer igen, ssk det som var i början av graviditeten. Även jag var hungrig som en varg under första trimestern. Sen blev det snarare åt andra hållet.

Drog på mig min största t-tröja idag. Blev en korv. Skall tröstäta popcorn

Det börjar synas mer och mer här med även om magen fortfarande ser liten ut, inga problem att dölja den. Försökte dra på mig en del kläder här om dagen, bara att inse att jag inte kommer i mina vanliga längre. Kroppen har liksom fått en himla konstig form! Och eftersom att det börjar stå ut där fram så påverkas ju allt där bak med, blir liksom för tight även om rumpan inte börjat växa så mycket ännu.

Jag hade på mig ett vanligt tight linne när jag påtade i trädgården igår (alltså inga försök att dölja magen) och grannen frågade om vi väntade tillökning. Det syns med andra ord ganska tydligt nu.

Det börjar synas mer och mer här med även om magen fortfarande ser liten ut, inga problem att dölja den. Försökte dra på mig en del kläder här om dagen, bara att inse att jag inte kommer i mina vanliga längre. Kroppen har liksom fått en himla konstig form! Och eftersom att det börjar stå ut där fram så påverkas ju allt där bak med, blir liksom för tight även om rumpan inte börjat växa så mycket ännu.

Mannen försökte trösta igår. Men sådär har du ju alltid sett ut (dvs de såg ok ut ur hans synvinkel). Själv kändes de som att tröjan var två nummer för liten. Blir att fixa några billiga från hm

Tycker de är först sista veckan de blivit en gravidmage av min mage. De som ser mig regelbundet märker ju att de är något där som inte brukar vara men är ingen "okänd" som vågat fråga än. Vi var och dansade i helgen och ville nästan ha min baby loading t-shirt för att okända inte skulle tro jag bara är tjock.. ;):o

Häromkvällen var de brottningsmatch eller nåt vid läggdags. Bob höll på i över en timme och sparkade och hade sig. Var första gången vi såg de tydligt utanpå och inte bara kände. Så coolt. Hade velat filma men vet inte om de hade synt ändå.

Mindre smarta saker att göra. Mannen ville rida idag oxå så tänkte han skulle få testa trava. Springa med energisk häst på sandig ridplan i dåliga spår. Kommer känna av de. Bara tredje gången han är på hästrygg så väldigt obalanserad, annars skulle jag longera, men får inte "stopp" på hästen om hon ballar ur tillräckligt snabbt då

Tycker de är först sista veckan de blivit en gravidmage av min mage. De som ser mig regelbundet märker ju att de är något där som inte brukar vara men är ingen "okänd" som vågat fråga än. Vi var och dansade i helgen och ville nästan ha min baby loading t-shirt för att okända inte skulle tro jag bara är tjock.. ;):o

Häromkvällen var de brottningsmatch eller nåt vid läggdags. Bob höll på i över en timme och sparkade och hade sig. Var första gången vi såg de tydligt utanpå och inte bara kände. Så coolt. Hade velat filma men vet inte om de hade synt ändå.

Ja, det är ju helt sjukt vad det härjas redan! Jag är i v 21 och bebis utövar karate i princip hela tiden. Är vaken varje morgon runt 5 också, i helgen höll hon mig vaken 45 min med allt sparkande så där tidigt på morgonen. Kompenserade för dygnet innan då hon var väldigt lugn, hann till och mer bli orolig och sambon halvt förtvivlad och rädd för att det hänt något.

Har ni börjat märka någon dygnsrytm än?

Mysigt att känna bebisen! Har har vi kommit in i andra trimestern och jag mår betydligt bättre nu, fysiskt som psykiskt. Skönt. Har fortfarande en del illamående, men det är nu på en hanterbar nivå och färre kräkningar.

Har ni börjat märka någon dygnsrytm än?

Ne inte dagsrytm, däremot vet jag att de kommer en massa sparkar varje gång jag lägger mig ner. Mer regel än undantag att hen kommer igång då. Speciellt om jag varit aktiv några timmar då kan de räcka att jag sätter mig ner.

(16 + 2)
Jag anstränger mig för att känna om jag känner något och det är så svårt att veta. Det finns något som jag tänker skulle kunna vara bebis som rör sig, men det är så himla milt att jag lika gärna skulle kunna inbilla mig. OM det nu är bebis, så kräver det att jag verkligen känner efter, inget som känns om jag inte tänker på det.

Hur vet man?

(16 + 2)
Jag anstränger mig för att känna om jag känner något och det är så svårt att veta. Det finns något som jag tänker skulle kunna vara bebis som rör sig, men det är så himla milt att jag lika gärna skulle kunna inbilla mig. OM det nu är bebis, så kräver det att jag verkligen känner efter, inget som känns om jag inte tänker på det.

Hur vet man?

Med första barnet kände jag inget förrän v 20 (eller ja, det var då jag fattade att det var hon som rörde sig). Med andra kände jag i v 16, men då hade jag ju vart med om det en gång innan och visste hur det kändes :) Tror inte det är jättevanligt att känna riktigt innan v 20.

(16 + 2)

Hur vet man?

De vet man inte fören om några veckor. Var så för mig iaf. Kände något men visste inte vad det va. Först efter v. 20 fattade jag att de var bebis och att de antagligen varit det hela tiden. Så du får vänta och se. De kommer klarna om ett tag vad det var för något som kändes. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 145
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 325
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka